Intrarea în Schengen și legătura cu PNRR

Intrarea în spațiul Schengen ,,dată peste cap” de un Plan Investițional și de un PNRR  jignitor și dubios, amândouă generatoare de ,,frici” pentru Europa? Este titlul unui articol postat de Grupul pentru Promovarea Infrastructurii. 

Autorii articolului scriu că „pentru a prezenta cât mai multe Autostrăzi și Drumuri Expres, pe care au de gând să le «realizeze», politicienii noștri își asumă o cofinanțare a proiectelor prin POT – Program Operațional pe fonduri europene nerambursabile cu 60% cofinanțare!

Pe programele operaționale anterioare, această valoare era de doar 15%! O asumare și astăzi a unei cofinanțări rezonabile de 15%, ar însemna să se taie multe investiții din Planul Investițional invocat.

Pe parcursul acestor discuții, fără doar și poate, reprezentanții noștri au fost la Comisia Europeană și au susținut că, în următorii 10 ani, urmează să facă de 20 de ori mai multe autostrăzi față de cât au construit până acum.

Cum să nu iriți? Cum să stai de vorba cu așa oameni? Cum poți să vii și să spui că vei face toate acestea, după principiul primul venit-primul servit, respectiv fără o strategie care să includă și planificare justificată din punct de vedere tehnico-economic?

De ce îți dorești să realizezi o investiție fără să îți pese dacă investiția este rentabilă sau dacă banii sunt cheltuiți corect?  Acestă întrebare este cea care naște cele mai multe ,,frici”, pentru că o investiție nefiind argumentată și neavând un scop clar definit, intră pe zona de interpretabil și chiar ”dubios”.

În această frenezie a miliardelor și a investițiilor, dominată de un non sens cap-coadă, se pune problema asigurării finanțării, respectiv a împrumuturilor externe. Aceste împrumuturi se pot obține în două feluri:

  1. De la finanțatori onești și europeni. Pentru a putea beneficia de aceste împrumuturi, voința politică va intra într-un impas. În această situație, că să obții un împrumut, finanțatorul trebuie convins de faptul că  România este solvabilă și că investiția produce beneficii.

Vor fi necesare proceduri practic similare cu cele de obținere a fondurilor europene nerambursabile, proceduri evitate de politicienii noștri, care vor să își impună viziunea atehnică și în special faronică CU ORICE PREȚ. Pentru votul nostru sunt gata să ne amaneteze viitorul!

  • De la finanțatori mai puțin onești și poate terți cointeresați din vest. Acești finanțatori, așa cum s-a mai întâmplat și prin Monte Negro, sunt gata să îți ofere împrumuturi fără prea multe întrebări, dar cu posibile costuri viitoare foarte – foarte mari…Detalii aici și mai jos.

,,Statul Muntenegru este în pericol să intre în faliment din cauza unui proiect faraonic finanțat și construit de China.”

Din păcate, Comisia Europeană nu s-a aplecat serios asupra celei de a doua variante și este posibil să îmbrățișeze, la un moment dat, o stare de fapt mai puțin confortabilă.

Cum ar putea fi acest PNRR jignitor?

În condițiile în care Uniunea Europeană, în contextul crizei COVID, consideră că țările din Uniune au avut de suferit deficite bugetare majore, care pun probleme în continuarea unor investiții din lipsa asigurării unei finanțări (dintr-un buget aflat pe deficit datorat crizei COVID), să vii și să prezinți un PNRR faraonic, corelat la un Plan de Investiții tot Faraonic, cu zeci de miliarde de euro, poate fi jignitor, întrucât ce ne-a fost transmis ca o mână de ajutor în vremuri grele, nu poate fi tratat la un nivel de bacșiș în contextul strategiei de finanțare.

Practic, conducătorii noștri au decis că această ,,mână de ajutor” nu ne este necesară. Pare mai degrabă este un bacșiș, de fapt NOI O SĂ AVEM DE TOATE, CU BANI PE CARE NU ÎI AVEM …

(…)

Având în vedere cele de mai sus, considerăm că unul dintre motivele care stau la baza acestei ,,indecizii” de primire în Spațiul Schengen a României poate fi reprezentat și de strategiile României în Infrastructura rutieră majoră.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

4 Comentarii

  1. satana doreste sa ingenuchiezi si sa te rogi pentru ca sufletul sa-ti fie luat. asta este mirajul schengen …

  2. Acum chiar toti cretinii is dau cu presupusul?Frate,multi fomisti are Romania,auzi speculatie, nu intram in Schengen din cauza autostrazilor,alta imbecilitate cand o spune calaul ala austriac cu subiect si predicat „asa vreau eu”!

  3. E program de furaciuni pe gratuitate dar si transfer de fonduri in contul personal al unor caposi romani si strainezi. Dupa care, iar Romania haituita si pusa la zid!

  4. Da dar statul Muntenegru a construit ceva , romanii imprumuta pentru a platii pensii speciale de serviciu doctorale si alte cacatisuri . Americanii au construit cu 1 miliard 50km de autostrada , s-au chinezii ca nu mai stiu ?!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.