Louis Vuitton a păcălit publicul cu reclame

Dar şi pentru Madonna, Elle McPherson şi Gwyneth Paltrow, alte fane înrăite ale poşetei de lux LV, care costă până la 3.000 de euro. Genţile nu sunt confecţionate însă manual precum se sugerează în ultimele reclame.

Marca de lux Louis Vuitton a anunţat că va retrage reclamele de pe piaţă după ce o agenţie de monitorizare britanică de publicitate a declarat marţi că Louis Vuitton, care face parte din grupul LVMH, a produs reclame înşelătoare care arată muncitorii folosind ac şi aţă şi alte tehnici artizanale. Formularea a subliniat atenţia deosebită la detalii pentru fiecare produs.

Autoritatea pentru Standarde în Publicitate (ASA) a decis că Louis Vuitton nu poate să justifice mesajul, deoarece la fabricarea genţilor s-au folosit maşini de cusut, iar compania nu doreşte să dezvăluie cât din proces s-a realizat manual.

Ieri, compania Loius Vuitton a deschis un adevărat palat de shopping de lux pe Bond Street în centrul Londrei, pe nume Maison Louis Vuitton, unde nu s-a suflat nici un cuvînt despre reclamele în cauză. Madonna, care nu fost prezentă la eveniment, a fost plătită anul acesta cu suma de 6,5 milioane de euro pentru o reclamă cu genţile Louis Vuitton.

Decizia este o lovitură pentru firma franceză înfiinţată acum 156 de ani şi cu o cifră de afaceri pe anul trecut de 1,9 miliarde euro. Genţile cu monogramă sunt un exemplu elegant de manoperă într-o eră în care domină producţia în masă. Poşetele sunt populare peste tot, inclusiv în România. Cei bogaţi şi celebri le cumpără pentru un preţ între 475 de euro pentru o Speedy şi euro 3.000 de euro pentru L’Ingénieux.

În România, cea mai cunoscută iubitoare a poşetelor Louis Vuitton este Elena Udrea, care chiar îşi lasă genţile în grija agenţilor SPP care o însoţesc, potrivit ziarului „Libertatea”.

Cele două reclame interzise acum în Mare Britanie au fost extrem de stilizate, cu aluzie la tablourile renascentiste.

Una dintre ele este intitulată „croitoreasă cu aţă de in şi ceară de albine” şi are o fotografie a unei femei împletind mânerul unei genţi. Sub imagine, textul declara: „Un ac, aţă de in, ceară de albine şi o infinită răbdare protejau fiecare cusut de umiditate şi de trecerea timpului… Cu atât de multă atenţie pentru fiecare element, ar trebui să le numim doar detalii?”.

În cealaltă, o imagine a unei femei care face cute într-un portofel, se spunea: „În toate, de la Louis Vuitton, există elemente care nu pot fi explicate în totalitate… Cum pot cinci mici lucruri prelungi viaţa unui portofel?”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.