Marea dezamăgire a acestui an: Podul de la Brăila

Eșecul inaugurării podului de jumătate de miliard de euro de la Brăila în 2022 este un exemplu perfect de combinație nefastă între urmărirea interesului privat (profit) și impotența legendară a statului, recte CNAIR și MT, susține reprezentanții Asociației Pro Infrastructura. Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție.

Ordinul de începere a fost emis în 02.03.2018, dar cei 4 ani au primit extensii de timp, ultima de 193 zile (plus niște daune) decisă de instanță în 15.11.2022. ”Statul nu și-a făcut treaba. De exemplu, abia în mai 2021 a emis autorizația de construire aferentă celor aproximativ 15 km rămași din totalul celor 22 km de drumuri de legătură. Așa că am trăit din promisiuni. Antreprenorul general, WeBuild, se bătea cu pumnul în piept în vara anului 2021 că la final de 2022 circulăm pe pod și pe ramura sudică, scurtă, între nodul cu DN22B Brăila-Galați și DN22 lângă Smârdan. Da, în august 2021 era perfect fezabil ca până în decembrie 2022 să fie gata podul și conexiunea scurtă”, susțin cei de la Pro Infrastructură.

Dar la început de 2022 s-au acumulat întârzieri majore, mai întâi cu ridicarea segmentelor de tablier (probleme logistice și vânt puternic), apoi au fost amplificate de procedurile de sudare a tablierului din vară (se suda doar noaptea din cauza temperaturilor ridicate). Colac peste pupăză, din luna august WeBuild a apăsat puternic frâna pe drumurile de legătură, conform Pro Infrastructură.

”Autoritățile incapabile, indolente și culcate pe-o ureche le-au ținut isonul celor de la WeBuild până acum câteva luni când șansele de deschidere au scăzut dramatic, spre zero. Acum nu mai știu pe unde să scoată cămașa. Ministrul Grindeanu dă vina pe cei de la WeBuild, iar aceștia îi arată cu degetul hârțogăria și deciziile definitive ale judecătorilor. Avem noi promisiuni de inaugurare: aprilie-mai 2023 pentru ce trebuia deschis acum în decembrie și în august-septembrie 2023 latura nordică dintre pod și Jijila spre Tulcea. Sunt termene fezabile DOAR dacă vremea va colabora și DOAR dacă antreprenorul va binevoi să pună și muncitorii la treabă, nu doar avocații!” au conchis reprezentanții Pro Infrastructură.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

30 de Comentarii

  1. Romanii construiesc dupa ureche, nu fac studii, nu fac proiecte, nu respecta termene. Regula este „cum vrea muschiul” lui.
    Nu stiu de ce va mai mirati atata, parca veniti din alta lume, de ex. Belgia flamanda !

  2. „Eșecul inaugurării podului de jumătate de miliard de euro de la Brăila în 2022 este un exemplu perfect de combinație nefastă între urmărirea interesului privat (profit) și impotența legendară a statului, recte CNAIR și MT, susține reprezentanții Asociației Pro Infrastructura”.
    Nu e vorba de „impotența legendară a statului” ci de CORUPTIE,INDOLENTA si PROSTIE!
    Eu i-as aresta imediat pe cei care au dus situatia aici ! Fara sa tin cont de functia pe care o ocupa si de cine e in spatele acestora !

  3. Dar eliberarea a mii de infractori dovediţi cu prescripţia ce o fi? Neaderarea la Schengen e un succes?

  4. Din cauza secetei scazu nivelul Dunarii si normal ca asta le-a creat greutati…….[Rumburak]

  5. Podul asta cu toate c-a fost proiectat de o firma japoneze la doi ani din momentul inaugurarii se va prabusi in timpul unei furtuni foarte puternice la o oara de mare trafic. Cauze: trebuia construit un pod pe piloni cu o deschidere de 500 metri pe senalul navigabil suspendata pe doi piloni si continuata cu o structura clasica Anghel Saligny spre cele doua maluri ale Dunarii. Daca Romania va participa la razboi contra Rusiei, podul va cadea in urma unui cutremur catastrofal din voia Sfantului Dumnezeu.

  6. Podul a fost construit ca să poată trece marea neagră peste el…să inunde mahalaua!…e o celebră sceneta comică!…

  7. @gelu: Esti bun de pus in camasa de forta, dupa cite prostii iti trec prin tigva-ti seaca.

  8. …pentru marea dezamagire…pai, ce sa fie cu prescriptia?…termina retardatul din deal mandatul si ar tre sa prinda astia curaj sa o salte pe ravasitoare pt ceva bulau pt fals si uz de fals…ce sa vezi? deja s-a prescris fapta!…pe urma incep sa iasa la iveala manariile si spagile de la privatizare…nu mai exista infractiunea de sabotaj, de subminare a economiei…mita?…a expirat de mult, nu mai au ce sa le faca…in rest, ce sa zic…rusii au legat crimeea de continent in trei ani, pod lung de kilometri, pe mare…mie personal, la cat au durat lucrarile la diverse pasarele sau pasaje in Bucuresti mi se pare ca au lucrat cu viteza luminii…

  9. Ascultati-l pe @gelu.
    Este stranepotul lui Anghel Saligni si e la fel de doftor in poduri ca si stramosul lui. Are si stetoscop ptr prevederea cutremurelor.

  10. Sa-ti dispara banii din buzunare si conturi daca nu ai dreptate, anonim imbecil.

  11. Zaluga satului iesita la umflat in pene pe forum plimba cioara si treci la cratita. Forumul nu-i de tine.

  12. Hai sa ramanem calmi si sa nu mai ne certam aici intre noi pt. ca situatia subiectului de fata nu este singura din Romania care sa nascut moarta .Asta este specialitatea casei si niciodata noi nu vom incepe ceva ca sa si ducem la bun sfirsit in termenii stabiliti.De fiecare data se vor gasii scuze sau tot felul de probleme .Cum mama dracului alte tari europene pot face si noi nu putem niciodata sa facem nimic ,inafara doar de scandal si aratat cu degetul la vinovati.

  13. Bai inteligentilor in prostie incurabila, rumegati-va iarba si nu mai va dati in stamba ca sa aratati ca sunteti destepti ca noapte. Tablierul ala metalic de 1200 metri daca este supus unui vant foarte puternic perpendicular pe el si paralel cu solul va intra in oscilatii care daca sunt identice cu oscilatiile de rezonata ale structurii stalpilor de sutinere si a tablierului vor prabusi podul. https://www.youtube.com/watch?v=8ecupE5XjFI

  14. @gelu: Nu te mai da destept cind esti de noaptea mintii. Ce spui tu este o problema arhicunoscuta. In lume sint nenumarate poduri suspendate si nici unul nu a mai repetat accidentul podului Tacoma. Roaga-te mai bine ca Domnul sa te opreasca de la a mai spune prostii, daca tot nu a fost prea darnic in privinta inteligentei.

  15. Japonezii si italienii au demonstrat multa maiestrie in proiectarea si construirea podului. Sper ca ai nostri au furat ceva cunostinte din acest proiect si aici ma refer la cei de la facultatile de constructii. Daca va fi inaugurat in septembrie 2023 nu este o catastrofa. O amarita de lucrare de canalizare dint-un oras mic din Romania s-a finalizat cu 2 ani intarziere dar acum toti sunt indignati. Termenul de finalizare a podului Calafat Vidin cu cati ani a fost prelungit ?
    Si sa nu uitam ca pe acest santier nu prea au fost accidente si la capitolul organizare si disciplina a fost totul la nivel de excelenta.

  16. @Anonim/Priveste bai rabandula dimensiunile pilonilor de sutinere in comparatie cu inaltimea lor. In mod sigur japonezii au folosit un coeficient de siguranta 1, 5 max 2. Podul asta nu va sta mult in picioare si se va darma. La o furtuna cu rafale de vant de peste 130 140 km/ora tablierul ala de rulare de 1200 metri lungime ba intra in oscilatie si se va rasuci ca o foaie de foite de tigare si se va rupe. Eu inteleg ca nu-ti place ceea ce postez eu pe forum dar asta nu te face, ca un badaran ce esti sa ma jognesti pentru ca nu ai contra-argumente. In rest astepta sa-ti cada bombele-n cap si o sa te convingi ce dreptate am avut. Hai sictir de magar sorosist #rezist ce esti.

  17. Podul e finantat de arabii care au terenurile agricole acolo si urmau sa faca si alte investitii pentru a facilita trimiterea cerealalor pe la Tulcea. S-au oprit anul asta din cauza razboiului. Asta e cauza. Pai voi chiar credeti ca ai nostrii de la CNAIR ar fi fost capabili sa faca un pod ca ala, cand ei nu sunt in stare termine 5 km de autostrada in aceeasi perioada? 10 ani le lua numai studiul de fezabilitate si proiectul podului!

  18. @gelu:

    Esti specialist in poduri suspendate de spui cu certitudine ca podul se va prabusi in doi ani? Crezi ca japonezii nu stiu ce fac? Si de unde ai scos vinturi cu vitza de 130-140 de kilometri pe ora in acea zona? Nemernici ca tine, care seamana panica, ar trebui internati la psihiatrie, daca nu cumva bagati in inchisoare. Delirul mistic e una, imprastierea de zvonuri alarmiste, calomnioase, altceva.

  19. Podul de la Braila este singura realizare de anvergura a guvernantilor in aceste 3 decenii iar meritul ii apartine lui Tudose. Daca nu veneau la guvernare vandutii din PDL si USR (Sica, Borno si cei ca ei) care au faultat cu rautate bunul mers al executiei acestui pod (sudist), totul era gata de mult inclusiv adumurile de legatura care nici acum nu sunt finalizate. Important este ca s-a facut o traba excelenta pana acum. Dar cum a putut securistul banatean Grindeanu sa fie de acord ca intre doua foarte populate orase ale Romaniei -Galati si Braila- pe o distanta de doar cateva zeci de kilometri sa dispuna un drum expres de doi lei in loc de autostrada? In viitorul apropiat acolo va fi a doua mare aglomerare urbana dupa capitala. In schimb Grindeanu face autostrada intre Timisoara si un sat sarbesc. Pentru cine?

  20. Tantalaii unguri gen ‘ramstaini si bramburaci’ ar trebui sa stie ca podul de la Braila a fost gandit inteligent ca facand parte in viitor din marea autostrada inelara din jurul Marii Negre preconizata si sustinuta (si financiar) de Turcia. Sigur ca vor contribui si tarile riverane Rusia si restul. Este un mare proiect care vizeaza o zona intinsa cu conectii pe trei continente ce va avea o dezvoltare fara precedent in viitorii zeci de ani.

  21. Cu cativa ani buni in urma, China s-a oferit sa construiasca podul, dar aliatii strategici au spus halt. La fel si cu reactoarele 3 si 4. O tara condusa de lingai

  22. @Anonikm/ Nu mai, sunt specialist in a-i scoate pe prosti sa se dea inteligenti pe forum. Bai loaza, vanturi puternice mergand pana la furtuni tropicale vor fi si-n Romania datorita incalzirii globale mai ales in zona de campie unde e construit podul. 1. Tablia aia metalica de 1200 metri va fi supusa sub actiunea vanturilor puternice unei miscari de pendulare intre cei doi stalpi de sustinere va face utza, utza, utza. 2. Datorita faptului ca tablia metalica, in sectiune transversala este plata iar cea de sub ea curbata va apare diferenta de presiune, efectul Coanda care va suge banda metalica spre pamant. Iar daca podul este incarcat la maxim in momenetul izbucnirii unei furtuni va fi bomboana pe coliva care va duce la prabuzirea podului. Ps. In incheiere cu drag un hai sictir si vegetare placuta in bula ta de aer in care dormitezi.

  23. @gelu:

    Nu e vorba de efect Coanda (acesta presupune existenta unui jet de fluid, care este altceva decit vintul, profan fara minte) ceea ce descrii tu ci, eventual, comportament de profil portant.

    Fenomenul care a dus la distrugerea podului de la Tacoma a fost dat de forma particulara a parapetilor, una plina, care a dat sectiunii podului forma de H.

    Cazul este prezentat in cartea reputatului si regretatului profesorului Augustin Petre de la facultatea de Constructii Aerospatiale a IPB, Teoria Aeroelasticitatii, Editura Academiei RSR, Bucuresti 1973, paginile 145-147. Aceasta forma a favorizat producerea de virtejuri Karman, generind un cuplu de torsiune, inducind in final rezonanta structurii. Aceasta sectiune nu se mai practica demult, parapetii plini fiind inlocuiti cu grilaje.

    Mars deci la biblioteca si pune mina pe carte, daca te duce capul si la altceva decit delirul mistic si batutul cimpilor. Dupa ce ca esti un habarnamist care vorbeste in dodii, mai esti si magar sadea. Nici nu e nimic altceva de asteptat de la cineva care cinta in struna rusilor, caci se vede de la o posta ce proba de mojic fara creier esti.

  24. rrramstenikă si abramburake nu sunt nici macar unguri, ci bbo zz gori nedefiniti identitar sau moral, niște scârța-scârța pe forum, inși cu misiune din ”pădure”.

  25. Poate da Cel de Sus o furtuna tapana de pest 140 km/ora acum cand podul nu e inca in circulatie, ca sa nu fie victime, si ne va demostra cine are dreptate.

  26. credeam ca doar postacii Kopeicari fac propaganda pe forum, acum vad ca au navalit si nebunii bigoti in frunte cu gelu…distractiv…

  27. Doamne, a dat Jonnahis o gratiere la Balaceanca ?
    Asta-i boala internautilor cu putina educatie ce balmajesc niste vorbe culese de prin diverse locuri si isi construiesc o realitate proprie iar cine nu-i de acord este injurat sau blestemat.
    Nu-l mai prov(m)ocati pe acest tip nou de impostor , pe cat de lipsit de educatie, cu atat mai violent in combaterea oricui nu-i de acord cu balmajelile sale. El vrea sa fie confirmat, de aceea si combate orice si pe oricine. Destul am vorbit si eu despre el.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.