Nacer Bouhanni face dubla, Cadel Evans desfiinţat pe reţelele de socializare

Etapa a VII-a din Turul Italiei a fost una calmă, dar s-a desfîşurat sub semnul evenimentelor din etapa precedentă, când din cauza carosabilului umed s-au înregistrat două căzături collective care au antrenat jumătate din pluton şi care s-a lăsat cu răniţi şi accidentaţi. De 24 de ore pe reţelele de socializare din întreaga lume s-a declanşat o amplă dezbatere privind gestul lui Cadel Evans şi a echipei BMC Racing Team de a lansa un atac decisive exact în momentul în care s-a produs prăpărul în pluton. Foarte multă lume îl acuză pe Evans şi echipa sa de lipsă de fair-play. Există şi apărători ai rutierului Australian, dar în număr mai mic.

Un lucru trebuie ştiu: un rutier sau o echipă, lansează un atac, o evadare etc, când primeşte ordin prin cască de la maşina în care se află directorul sportiv al echipei. Foarte rar un rutier ia o acţiune pe cont propriu şi o face doar atunci când îşi dă seama că la nivelul conducerii tehnice nu este cunoscută 100% situaţia din cursă, starea de spirit a principalilor adversari etc.

Cadel Evans şi BMC sunt acuzaţi că nu au neutralizat cursa. Aici există mai multe interpretări. Oficial o cursă de neutralizează în situaţii excepţionale de organizatori: zăpadă mare, pericol eminent pe coborîre din cauza intemperiilor, temperatică de 45 de grade la nivelul aerului, accident mortal, accident colectiv foarte grav. Deşi la Monte Casino s-au înregistrat două incidente destul de grave, totuşi situaţia nu intra sub incidenţa neutralizării oficiale a cursei.

Nu se ştie până azi – informaţiile oficiale sunt confuze – dacă Evans a fost informat de ce s-a întâmplat la cca 150-200 de metri în spatele său. Unor rutieri sau echipe este foarte dificili, mai ales pe final, să le ceri să se sacrifice şi să neutralizeze o cursă. Se impune o întrebare: ce s-ar întâmpla cu o cursă dacă de fiecare dată când sunt căzături colective se opreşte cursa? Aceasta este întrebarea principală la care trebuie dat un răspuns clar. Este în folosul cursei, sau nu?

Lista victimelor” de la Monte Casino:

– Janez Brajkovic (Astana Pro team) – abandon etapa 6, dus la spital.

– Davide Villela (Cannondale) – abandon etapa 6, accidentat

Ramon Carretero (Neri Sottoli) – accindentat, abandon etapa 7

– Maxime Mederel (Team Europcare) – accidentat, abandon etapa 7

– Bret Lancaster (Orica GeenEDGE) – accidentat, nu a luat startul etapa 7

-Joaquinm Purito Rodriguez (Team Katusha) – accidentat, nu a luat startul etapa 7

-Giampaolo Caruso (Team Katusha) – abandon etapa 6, dus la spital.

-Angel Viciosi (Team Katusha) – abandon etapa 6, dus la spital.

– alţi 15 rutieri cu contuiii, recuperaţi de echipele medicale propri.

 

 

 

Clasament etapa a VII-a: Frosinone – Foligno (211 km)

 

Etapa a fost una calmă, cu o evadare care a ameninţat destul de serios plutonul, dar care a fost ajunsă cu 2 kn înaintea liniei de sosire. Final pentru sprinteri, câştigat de Nacer Bouhanni la un sfert de roată în faţa lui Giacomo Nizzolo. Etapa a VIII-a este una montană, dificilă, care cu siguranţă va scutura serios clasamentul general.

 

  1. Nacer Bouhanni (FDJ.fr) – 5:16:05

  2. Giacomo Nizzolo (Trek Factory) – a.t.

  3. Luka Mezgec (Team Giant-Shimani) – a.t.

  4. Michael Matthews (Orica GreenEDGE) – a.t.

  5. Roberto Ferrari (Lampre-Merida) – a.t.

 

 

Tricoul roz” – Clasamentul General

 

  1. Michael Matthews (Orica GreenEDGE) – 29:34:19

  2. Cadel Evans (BMC Racing Team) + 21”

  3. Rigoberto Uran (Omega Pharma-Quick Step) + 1:18

  4. Rafal Majka (Tinkoff_Saxo) + 1.25

  5. Steve Morabito (BMC Racing Team) + 1:25

  6. Matteo Rabottini (Neri Sottoli) + 1:25

  7. Ivan Santaromita (Orica GreenEDGE) + 1:47

  8. Fabio Aru (Astana Pro Team) + 1:51

  9. Tim Wellens (Lotto Belisol) + 1:52

  10. Ivan Basso (Cannondale) + 2:06

  11. Nairo Quintana (Team Movistar) + 2:08

  12. Domenico Pozzovivo (Ag2R La Mondiale) + 2:11

 

Tricoul Roşu” – Clasamentul pe puncte

 

  1. Nacer Bouhanni (FDJ.fr) – 166 de puncte

  2. Giacomo Nizzolo (Trek Factory) – 160 de puncte

  3. Elia Viviani (Cannondale) – 139 puncte

  4. Roberto Ferrari (Lampre-Merida) – 121 puncte

  5. Ben Swift (Team Sky) – 92 puncte

 

Tricoul Albastru” – Clasamentul căţărătorilor

 

  1. Michael Matthews (Orica GreenEDGE) – 14 puncte

  2. Maarten Tjallingii (Belkin-Pro Cycling Team) – 12 puncte

  3. Gomez Chalapud (Team Colombia) – 9 puncte

  4. Miguel Angel Rubiano (Team Colombia) – 9 puncte

  5. Tim Wellens (Lotto Belisol) – 9 puncte

 

Tricoul alb” – Clasamentul tinerilor rutieri

 

  1. Michael Matthews (Orica GreenEDGE) – 29:34:19

  2. Rafal Majka (Tinkoff_Saxo) + 1.25

  3. Fabio Aru (Astana Pro Team) + 1:51

  4. Tim Wellens (Lotto Belisol) + 1:52

  5. Nairo Quintana (Team Movistar) + 2:08

 

 

Trivia il Giro

 

  • 58 debutanţi în cursă

 

58 de rutieri aleargă pentru prima oară în cariera lor în Il Giro. Dintre aceşti 38 au până în 25 de ani inclusiv; doar doi rutieri veniţi în premieră în cursă au peste 30 de ani, este vorba de Danielle Colli (Neri Sottoli) şi Maxim Mederel (Team Europcar), amândoi în vârstă de 32 de ani.

Fapt destul de rar – cel puţin în ultimii 20 de ani în Il Giro – unul dintre debutanţii în cursă, australianul Michael Matthews (Orica GreenEDGE) a purtat 5 etape Tricoul roz (cel de lider în clasamentul general). Matthews face parte şi din categoria rutierilor tineri, are 23 de ani şi este la al doilea Grand Tour din carieră, în 2013 el alergând în Vuelta a Espana. Rutierul australian conduce şi în clasamentul „Tricoului alb” cel al rutierilor tineri (cei în vârstă de până la 25 de ani). 53 de rutieri sunt în clasamentul „Tricoului alb”, top 5 cei mai tineri rutieri fiind următorul:

  1. Sebastian Henao (Team Sky) – 20 de ani şi 277 zile

  2. Yonder Godoy (Androni Giocattoli-Venezuela) – 21 de ani şi 19 zile

  3. Jay Mccarthy (Tinkoff-Saxo) – 21 de ani şi 242 de zile

  4. Dylan Van Baarle (Garmin-Sharp) – 21 de ani şi 352 de zile

  5. Jan Polanc (Lampre.Merida) – 22 de ani şi 2 zile

 

Istorie: cei mai tineri câştigători din Il Giro

 

25 din cele 96 de ediţii ale Turului Italiei au fost câştigate de rutieri tineri, cu vârste de 25 de ani şi mai puţin. Nu este însă vorba de 25 de tineri rutieri, ci doar de 21, pentru că 4 rutieri (Gino Bartali, Alfredo Binda, Franco Balmamion şi Eddy Merckx) au câştigat de două ori cursa în perioada în care se încadrau şi în categoria „tinerilor rutieri”. Top 10 al celor mai tineri câştigători arată astfel:

 

  1. Fausto Coppi (Italia) – 20 de ani şi 273 de zile (1940)

  2. Luigi Marchisio (Italia) – 21 de ani şi 48 de zile (1930)

  3. Giuseppe Saronni (Italia) – 21 de ani şi 262 de zile (1979)

  4. Gino Bartali (Italia) – 22 de ani şi 330 de zile (1936)

  5. Franco Balmamion (Italia) – 22 de ani şi 155 de zile (1962)

  6. Damiano Cunego (Italia) – 22 de ani şi 259 de zile (2004)

  7. Alfredo Binda (Italia) – 22 de ani şi 295 de zile (1925)

  8. Gino Bartali (Italia) – 22 de ani şi 322 de zile (1937)

  9. Eddy Merckx (Belgia) – 22 de ani şi 366 de zile (1968)

  10. Francesco Camusso (Italia) – 23 de ani şi 88 de zile (1931)

 

Recomanda
Lucian Gheorghiu 3052 Articole
Author

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.