Nu trenurile sunt proaste, ci miniştrii şi directorii

Blocarea trenului ministerialo-jurnalistic a devenit subiect de comedie televizată. Mai toată ziua de sâmbătă am avut parte de un spectacol de un umor absolut nebun. Un şef de tren strecurat sub un vagon şi un conductor aducând o crenguţă verde pentru a bloca o sârmă, un senzor şi duhurile rele care însoţesc fiecare mişcare propagandustică a PDL. Dumnezeu chiar râde de regimul Băsescu.

De fiecare dată când unul dintre trupeţii preşedintelui vrea să ne scoată ochii cu realizările sale, Dumnezeu sau destinul le joacă o festă. Unul dintre senzorii de la cele două căi ale sistemului de frânare s-a blocat în timpul unei operaţiuni de propagandă băsistă. Infrastructura feroviară a României (păstorită de la investiţii la directori de cel care vrea să joace şi rolul de reformator sau de modernizator al Romaniei) se află într-o situaţie comparabilă cu cea a preşedintelui ţării noastre. Adică la fel de catastrofală! Cea mai dezvoltată reţea din estul comunist al Europei este acum la pământ. Transportul feroviar a fost acaparat de clientela politică şi de mafia ţigănească. Infrastructuraa a devenit una dintre cele mai bănoase surse de bani negri şi de contracte pentru clienţii partidelor politice. Miliardele de euro investite în infrastructura feroviară n-au fost decât fonduri plasate de stat în operaţiuni din care banii au dispărut. Modernizarea unor magistrale a adus cu ea o scădere şocantă a vitezei de croazieră. Pe tronsonul cel mai modernizat al României (Câmpina-Bucureşti) se circulă cu viteza melcului. Trenurile electrice nu depăşesc o viteză medie de 40 km la oră. Ea ar fi putut fi depăşită cu mult (şi a şi fost!) pe vremea locomotivelor cu aburi. Magistrala Bucureşti-Constanţa, altă gaură neagră în care se varsă bani europeni şi bani de la bugetul public, este şi ea un soi de dezastru. De la Bucureşti la mare se ajunge şi în 7 ore. Asta în contextul în care regimul Băsescu-Udrea încearcă să ne amăgească şi cu relansarea turismului românesc.

Un jurnalist este vinovat pentru oprirea unui tren care n-a mai văzut bani de întreţinere de după fabricaţie. Şi dacă ar fi mâncat jăratic, tot n-ar fi atins cine ştie ce performanţă. N-ar fi avut pe unde! Tot ce este şină, terasament, bifurcaţie, poduri şi automatizări se află într-o stare care i-ar putea speria pe călători.

În urmă cu doi ani, în ziarul Cotidianul am publicat un serial de materiale intitulat „CFR-ul, bombă pe şine”. Experţi în siguranţa circulaţiei vorbeau atunci despre starea deplorabilă a întregii infrastructuri feroviare. Ceea ce înseamnă că toţi miniştrii, de la Traian Băsescu la Anca Boagiu, cunosc în detaliu situaţia, inclusiv involuţia accelerată a acesteia. Şirul de incidente (cum se numesc accidentele pe calea ferată) n-au făcut decât să confirme. Semnalele de alarmă au venit săptămânal şi lunar. Un roi asproape zilnic. Răspunsul? Absolut nici unul! Nici Berceanu, nici Orban şi nici Boagiu nu s-au remarcat decât prin licitaţii, promisiuni, studii de fezabilitate şi descinderi propagandistice, încheiate ca şi cea de sâmbătă, cu secvenţe de un comic suprem.

Adică un amestec de Caragiale cu Gogol! Şi cu coana Miţa ministru, pe post de călător!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.