Numărul de cititori ai presei scrise, în scădere

Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat scăderi ale audienţelor, în perioada aprilie 2009 – aprilie 2010, potrivit celor mai recente informaţii furnizate de Studiul Naţional de Audienţă.

Astfel, printre publicaţiile aflate pe un trend crescător se numără tabloidul Click (+4,2%), cotidianul Financiarul (+1,9%), revista Marie Claire (+4,5), Gazeta Sporturilor de Duminică (+4,1%), Bucătăria Azi (+1,8%), Revista de Film HBO (+1,6%), revista Superbebe (+13,8%), BBC Top Gear (+14,4%) şi Monitorul de Botoşani (+27,6%).

În ceea ce priveşte cotidienele centrale, clasamentul rămâne aproape neschimbat, lider fiind tabloidul Libertatea, cu 1.255.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 7%. Tabloidul este urmat în clasament de Click, cu 1.226.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 4,2%, urmat de tabloidul CanCan, cu 905.000 cititori pe ediţie, în scădere cu 4,3%. Pe poziţia următoare se situează cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor – 731.000 de cititori, cu o scădere de 1,2% faţă de valul de date anterior, fiind urmat de ziarul generalist Adevărul, care a înregistrat 638.000 de cititori, în scădere cu 0,6%. În clasamentul cotidienelor centrale urmează Jurnalul Naţional, cu o medie de cititori pe ediţie de 615.000, cu o scădere de audienţă de 1,8%. De asemenea, cotidianul ProSport a raportat, în perioada aprilie 2009 – aprilie 2010, un număr de 592.000 de cititori pe ediţie, cu o scădere de 1,5%.

În top urmează cotidianul quality Evenimentul zilei, cu 449.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 9,5%, cotidianul de business Ziarul Financiar, cu 197.000 de cititori, în medie, pe ediţie şi o scădere de 9,2%, cotidianul quality Gândul, cu 180.000 de cititori pe ediţie (-11,8%), cotidianul Financiarul, cu 160.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 1,9%, cotidianul Curierul Naţional, cu 146.000 de cititori pe ediţie (-4,6%), gratuitul Ring, cu 140.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 13,6%, şi cotidianul Curentul, cu 73.000 de cititori pe ediţie.

Pe de altă parte, în rândul revistelor feminine mid & up-market, lider al segmentului este Ce se întâmplă, Doctore?, cu 487.000 de cititori pe ediţie, cu o scădere de 5,6%, urmat de revista Femeia, cu 441.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 7,5% comparativ cu perioada anterioară, aceasta fiind urmată de Cosmopolitan, cu 222.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 1,3%. Singura revistă de pe segment aflată în creştere este Marie Claire, cu 23.000 de cititori pe ediţie (+4,5%).

În rândul revistelor masculine, Playboy a rămas lider de categorie, cu 210.000 de cititori pe ediţie (-3,7%), urmat de FHM, cu 112.000 de cititori pe ediţie (-4,3%).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.