
Muzeul de Artă Cluj-Napoca şi MNIR – Muzeul Naţional de Istorie a României, din Bucureşti vor găzdui în perioada iunie – iulie expoziţii temporare de bijuterie contemporană sub tematica O călătorie prin istoria şi viitorul bijuteriei, într-o ediţie specială dedicată tezaurului dacic. Expoziţiile vor fi însoţite de grupuri de discuţii, întâlniri cu artiştii şi workshop-uri demonstrative care să exploreze importanţa şi semnificaţiile bijuteriei în istorie şi să creeze o punte de legătură dintre trecut şi contemporan în creaţiile artistice autohtone.
Anca Pandrea, Broşă
Vernisajul la Muzeul Naţional de Istorie Bucureşti va avea loc joi, 23 iunie, la ora 16.00, expoziţia fiind deschisă până în 24 iulie.
În 25 şi 26 iunie, între orele 12.00 şi 14.00, se vor desfăşura workshop-uri demonstrative, întâlniri cu designerii şi grupuri de discuţii susţinute de Assamblage Şcoala de Bijuterie Contemporană.
Ioana Ardelean, Brăţară
Organizate de Assamblage Asociaţia Naţională pentru Bijuterie Contemporană, cu sprijinul financiar AFCN – Administratia Fondului Cultural Naţional, expoziţiile reunesc 45 de designeri de bijuterie contemporană într-o invitaţie de re-interpretare şi de raportare personală la moştenirea culturală autohtonă. Prezent în legende, mituri şi folclor, tezaurul devine un organism viu care este circulat, asimilat şi transformat prin intermediul creaţiei artistice contemporane.
Cleopatra Cosulet, Pădurea de Argint, cercei
Proiectul preia o selecţie curatorială a primei ediţii O călătorie prin istoria şi viitorul bijuteriei (prezentată în cadrul Romanian Design Week şi Bulgaria One Design Week 2015) şi itinerează şi instalaţia de bijuterie contemporană şi proiecţii multimedia FOUND.LOST.FOUND, participarea oficială a României la International Fashion Showcase – London Fashion Week 2016.
Expoziţia invită la reflexie. La detaşare. La re-ataşare. Suntem noi, astăzi, urmaşii acelor strămoşi figuraţi în manualele de istorie? Vibrăm la povestea recuperării artefactelor antice din pricina felului în care am fost învăţaţi să credem? Sau există ceva mult mai misterios care animă această bucurie şi rezonanţă la întâlnirea cu trecutul comun?
Anca Pandrea, Colier
“Universal, de-a lungul istoriei, valoarea ofrandelor nu era determinată de cantitatea de aur pe care o conţinea, ci de ritualul oferirii în sine. Astăzi, bijuteria contemporană devine importantă prin semnificaţia ei, continuând eternul dialog dintre preţios şi valoros. În contextul revizuirii valorilor, una rămâne constantă: valoarea culturală a bijuteriei va depăşi mereu evaluarea ei materială”, afirmă David Sandu, curatorul expoziţiei.
Designeri participanţi: Adelina Petcan, Andreia Gabriela Popescu, Ioana Ardelean, Otilia Mihalcea – Oval, Aida Sandu, Dana Boneanu, Cleopatra Cosulet, Cristina Simona, Diana Ilisei, Diana Tobosaru – Anayd Blu, Elena Crisan, Gabriela Secarea, Lucienne Buga, Luiza Teodorescu, Madalina Stoica, Mih Dumitrascu, Monica Stanescu, Nicoleta Rossi, Roxana Hodorog, Samira Iamandi, Mariana Rogoz, Alina Carp, Alina Predoiu, Alis Lalu, Ana Barbu Uzura, Anca Pandrea, Andreea Sidau, Arina Nitulescu,Carmen Watkins, Corina Florina Cubici, Camelia Lupu, Cristina PoPa,Vasile Diana Alexandra, Contemporia, Iza Visoianu, Lidia Loredana Cleja, Mihaela Iacob, Mihaela Ivana, Mona Vulpoiu, Stelian Gagiu, Teodora Rus.
În expoziţie veţi putea viziona şi proiecţii multimedia semnate Black Horse Mansion.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.