Pasagerii avioanelor întârziate sau deviate, mai multe șanse să primească compensații

Parlamentul European a votat, miercuri, o propunere legislativă privind instituirea unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă pentru pasagerii din spaţiul comunitar de către companiile aeriene.

Pasagerii avioanelor întârziate sau deviate vor avea mai multe șanse sa primească compensații, iar companiile aeriene vor primi instrucțiuni clare despre cum să răspundă plângerilor pasagerilor, conform propunerii legislative votate marți, în primă lectură, de Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg.

„Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetățean din UE. Este povestea lui David și Goliat, întrucât doar 2% dintre pasageri primesc în realitate compensații după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene. Cred că textul pe care l-am votat astăzi aduce un echilibru rezonabil între drepturile companiilor și ale pasagerilor. Am îmbunătățit protecția consumatorilor, recunoscând flexibilitatea necesară în acest domeniu”, a declarat raportorul Georges Bach, din grupul PPE, citat de Agerpres.

Reglementările revizuite vor obliga transportatorii aerieni să numească persoane de contact la aeroport care să îi informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, să îi ajute să completeze plângerile, să le ofere asistență, rambursări și zboruri alternative. Pasagerii vor putea să depună plângeri la acestea, inclusiv cele privind bagajele pierdute sau rătăcite.

În cazul unor zboruri întârziate, pasagerii trebuie să primească informații privind amânarea zborurilor nu mai târziu de 30 de minute după ora inițială de plecare. De asemenea, cei cu bilete dus-întors se vor putea îmbarca doar la drumul de retur, chiar dacă nu au utilizat zborul dus.

Rezoluția mai prevede că pasagerii vor fi informați în etapele inițiale ale procesului de rezervare despre regimul privind bagajele. Prevederile privind bagajul de mână vor fi modificate, cuprinzând și o haină, o poșetă și o pungă de cumpărături din aeroport.

În cazul în care companiile aeriene nu răspund unei plângeri în termen de două luni se va considera că au acceptat tacit plângerea clientului. Acelea care vor face apel la circumstanțe extraordinare în care nu trebuie să plătească compensații vor fi obligate să transmită în scris pasagerilor explicații detaliate. Propunerile de reguli conțin o listă exhaustivă de astfel de circumstanțe, cum ar fi probleme tehnice, tulburări politice sau conflicte de muncă spontane.

Cu toate acestea, în cazul unor circumstanțe extraordinare de durată, cum ar fi norul de cenușă din 2010, responsabilitatea companiilor aeriene privind cazarea pasagerilor se limitează la cinci nopți.

Pentru a se asigura că pasagerii nu sunt afectați de falimentul companiilor aeriene, PE a introdus cerința creării unor mecanisme potrivite de garantare, cum ar fi fondurile, sau încheierea unor polițe de asigurare.

Autoritățile naționale ar trebui să aibă suficientă putere pentru a pedepsi companiile aeriene care încalcă drepturile pasagerilor și ar trebui să verifice rapoartele acestora privind modalitatea de ajutorare a pasagerilor zborurilor întârziate sau anulate, se mai arată în text.

PE a votat miercuri poziția sa în primă lectură. Conform procedurii de codecizie, Consiliul de Miniștri poate accepta propunerea Parlamentului sau poate adopta propria sa poziție, care să facă obiectul unor dezbateri ulterioare cu legislativul comunitar, transmite Agerpres.


Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.