Peste 1,5 milioane de euro au dispărut din conturi

Numărul clienţilor sucursalei Credit Europe Bank din Braşov, care au rămas fără bani în conturi, a ajuns la 20, suma totală a prejudiciului depăşind 1,5 milioane de euro.

Trei clienţi ai băncii au venit, joi, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Braşov şi au reclamat dispariţia din conturi a unor sume cuprinse între 150.000 şi 296.000 de euro. Astfel, numărul clienţilor păgubiţi a ajuns la 20.

„Primim reclamaţii pe bandă rulantă. Oamenii merg la bancă, constată că nu mai au bani în conturi şi după aceea vin la noi. Valoarea sumelor reclamate a depăşit cu mult un milion de euro. O să mergem să verificăm punctual fiecare reclamaţie şi vom dispune măsurile legale care se impun, în primul rând vom dispune ca banca să returneze sumele de bani oamenilor cărora le-au fost devalizate conturile”, a declarat comisar-şef adjunct al CJPC Braşov, Ionel Spătaru, citat de Mediafax.

Potrivit sursei citate, este posibil ca, pentru fiecare caz în parte, să fie dată o amendă în valoare de 50.000 de lei.

De asemenea, reprezentanţii CJPC Braşov au spus că, în urma analizării extraselor de cont, s-a constatat că au fost făcute tranzacţii bancare pe numele funcţionarei bănuite de fraudă chiar şi în urmă cu trei zile, când urmărirea penală împotriva acesteia începuse deja.

Conform sursei citate, o parte din aceşti bani au ajuns în conturi din străinătate.

Joi dimineaţă, aproximativ 200 de persoane s-au adunat în faţa sucursalei băncii Credit Europe Bank din Braşov, de la care mai mulţi clienţi ai băncii au reclamat că le-au dispărut banii din conturile deschise. Clienţii au început să plece după ce şi-au verificat conturile şi au constatat că nu sunt probleme.

Aflat la sucursala din Braşov, vicepreşedintele Credit Europe Bank, Omer Tetik, a declarat că mai mulţi clienţi ai sucursalei au venit să îşi verifice conturile, plecând fără să îşi ridice banii.

Acesta a precizat, totuşi, că până joi dimineaţă au fost depuse trei cereri de închideri de cont.

Omer Tetik a spus că banca regretă cele întâmplate, menţionând că instituţia a început deja să despăgubească clienţii care au rămas fără bani în conturi.

„Ne pare rău pentru necaz. Deja am început să facem plăţile, să despăgubim clienţii, vom continua şi mâine. (…) Asta se poate întâmpla peste tot, nici nouă nu ne convine”, a spus Tetik.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.