Peste 270 de infracțiuni au fost constatate de anchetatori în urma unor controale la firme de pază.

Peste 270 de infracțiuni au fost constatate de anchetatori în urma unui control la nivel național ce a vizat 722 firme de pază, se arată într-un comunicat al Poliției Române.

În perioada 25 februarie – 30 iunie a.c., Poliţia Română, prin structurile de specialitate ale Direcţiei de Ordine Publică, a coordonat, la nivel naţional, un control privind respectarea prevederilor legale în domeniu, de către serviciile de pază„, se arată în comunicat.

Polițiștii au verificat 722 firme de pază, 167 puncte de lucru ale acestora și 8.187 obiective.

În acţiunile de control au fost angrenaţi peste 6.000 de poliţişti, dintre care peste 4.800 de ordine publică şi 1.150 de investigare a fraudelor, fiind cooptaţi şi inspectori din cadrul Inspectoratelor Teritoriale de Muncă şi comisari ai Gărzii Financiare.

Astfel, au fost constatate 271 de infracţiuni, dintre care 185 de infracţiuni de evaziune fiscală (106 prevăzute de art.6 – reţinerea şi nevărsarea sumelor cu reţinere la sursă, 50 la art.9 – sustragerea la neîndeplinirea obligaţiilor fiscale şi 7 la art.4 – împiedicarea verificărilor fiscale şi 22 alte articole), 29 de infracţiuni la Legea nr.333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor pentru desfăşurarea activităţilor fără licenţă valabilă şi 9 infracţiuni prevăzute de Legea nr.53/2003 – Codul Muncii.

Au fost întocmite 237 dosare penale pentru factorii responsabili din cadrul societăţilor specializate de pază. Prejudiciul estimat se ridică la 25.200.000 de lei.

De asemenea, s-au solicitat verificări la Inspectoratele Teritoriale de Muncă pentru 22.191 persoane.

Pentru neregulile constatate, au fost aplicate 1.498 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de aproximativ 1.600.000 de lei, dintre care 1.281 la regimul pazei.

Poliţiştii vor continua acţiunile de acest gen, punându-se accent pe legalitatea funcţionării societăţilor specializate de pază şi evaluarea eficienţei serviciilor prestate de acestea.

Exemple:

La data de 5 iunie a.c., poliţişti din cadrul Serviciului de Investigarea Fraudelor şi Serviciului de Ordine Publică – D.G.P.M.B., împreună cu luptători din cadrul Serviciului Acţiuni Speciale şi inspectori de la Inspectoratul Teritorial de Muncă, au efectuat, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Municipiului Bucureşti, percheziţii la sediile unei societăţi comerciale de pază, din Capitală.

În cauză, administratorul firmei era suspectat de săvârşirea de infracţiuni de evaziune fiscală, fiind dispusă începerea urmăririi penale pentru art.6 şi art. 9 alin.1 lit. a, b şi c din Legea 241/2005.

În fapt, în perioada 2009-2010, administratorul societăţii ar fi ascuns sursa impozabilă prin primirea şi folosirea la muncă a mai multor persoane, pe care le-ar fi remunerat fără a plăti către bugetul de stat impozitele şi contribuţiile aferente, în scopul sustragerii de la îndeplinirea acestor obligaţii fiscale. Totodată, acesta nu ar fi înregistrat în evidenţele contabile, în mod succesiv, veniturile obţinute în baza contractelor de prestări servicii încheiate cu beneficiarii serviciilor de pază şi ar fi înregistrat în contabilitatea societăţii cheltuieli fictive, fără a avea la bază operaţiuni reale. Valoarea prejudiciului cauzat bugetului de stat s-a ridicat la 3.200.000 de lei.

* * *

Pe numele administratorului unei societăţi de pază din Deva a fost întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 9 alin. 1 lit. b din Legea nr. 241/2005, fiind soluţionat cu propunere de trimitere în judecată.

În fapt, în perioada 2007 – 2010, acesta nu ar fi înregistrat în evidenţa contabilă a societăţii veniturile realizate şi rezultate din prestările de servicii efectuate către alte firme, sustrăgându-se în acest fel de la plata taxelor şi impozitelor, impozit pe profit şi T.V.A. în valoare de peste 3.000.000 de lei.

* * *

Reprezentanţii unei firme de pază din Bucureşti s-au ales cu dosare penale pentru săvârşirea infracţiunii prevăzute şi pedepsite de art. 264, alin. 3 din Legea nr. 53/2003. Aceştia nu ar fi întocmit, în formă scrisă, contracte individuale de muncă la 34 de persoane care executau serviciul de pază în cadrul unei societăţi de pază din judeţul Neamţ. De asemenea, administratorul unei alte societăţi de pază din Piatra Neamţ este cercetat pentru săvârşirea infracţiunilor de evaziune fiscală şi împrumutul sub orice formă din societatea pe care o administrează, faptă prevăzută şi pedepsită de Legea nr.31/1990.

* * *

La data de 30 mai a.c., poliţiştii din Giurgiu, împreună cu inspectori din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Giurgiu, au verificat legalitatea funcţionării unei societăţi de pază din judeţ. Acţiunea a beneficiat de suportul informativ al D.I.P.I..

Astfel, s-a constatat că firma desfăşura activităţi specializate de pază la un atelier mecanic din municipiul Giurgiu, printr-un post permanent cu agent de securitate pe schimb şi respectiv la un parc fotovoltaic, situat în extravilanul localităţii Izvoarele, prin două posturi permanente cu doi agenţi de securitate pe schimb.

Societatea prestatoare nu deţinea licenţă de funcţionare în domeniu, iar personalul de pază nu avea încheiate forme legale de angajare conform legislaţiei muncii. Împotriva administratorului societăţii au fost efectuate acte premergătoare sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de desfăşurarea de activităţi de pază fără licenţă de funcţionare prevăzută de lege, faptă prevăzută şi pedepsită de Legea nr. 333/2003 şi muncă la negru, faptă prevăzută şi pedepsită de Legea nr. 53/2003.

* * *

La data de 26 aprilie a.c., a fost efectuat un control la un centru comercial din judeţul Prahova, obiectiv asigurat cu pază de o societate specializată de pază. În urma verificării documentelor de organizare şi desfăşurare a serviciului de pază, s-a constatat faptul că există neconcordanţe între pontajul nominal întocmit şi registrul buletinul posturilor.

De asemenea, agenţii de securitate de la dispozitivul controlat ar fi întocmit în fals pontajele zilnice pentru 8 ore de lucru (în realitate aceştia lucrând 11-14 ore/zi), în scopul evitării unor sancţiuni din partea inspectorilor de muncă. În cauză, se continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunii de fals material în înscrisuri sub semnătură privată, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 290 din Codul Penal.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.