Decizia afectează și remorcile și semiremorcile din Polonia și Lituania, precum și autoturismele poloneze care fac transport internațional. Excepție fac doar transporturile de poștă, medicamente, animale și bunuri umanitare.
Ordinul nr. 599 al Consiliului de Miniștri al Republicii Belarus a fost emis ca reacție la „acțiunile neprietenoase” ale țărilor occidentale. Măsura vine după ce Polonia și Lituania au redeschis parțial puncte de trecere a frontierei, închise anterior din cauza tensiunilor politice și a incidentelor cu migranți sau baloane de observație.
Transportatorii lituanieni trag semnale de alarmă
„Este o lovitură împotriva companiilor care gestionează transportul de mărfuri din China către UE prin teritoriul Rusiei și Belarusului. Multe dintre acestea sunt înregistrate în țările baltice și Polonia și angajează activ locuitori din Asia Centrală, Georgia și Ucraina”, notează agenția lituaniană ELTA.
Povilas Drižas, secretar general al Alianței Lituaniene pentru Transport Internațional și Logistică (TTLA), avertizează că Lituania ar putea fi scoasă de pe „harta logistică a regiunii”.
Impact economic major
Oleg Tarasov, vicepreședintele asociației lituaniene a transportatorilor Linava, spune că situația este aproape de un punct dezastruos.
„Dacă frontiera nu se redeschide în curând, transportatorii lituanieni vor fi împinși în afara pieței”, a declarat el într-un interviu pentru postul de radio LRT. „Vecinii noștri vor prelua încărcăturile (…). Estimăm că sectorul logistic ar putea pierde aproximativ un miliard de euro în venituri anuale”, explică el.
Conflictul actual se înscrie într-o serie de tensiuni de frontieră între Polonia, Lituania și Belarus, cu închideri repetate ale punctelor de trecere, ca Kuźnica, Bobrowniki sau Połowce. Transportul feroviar rămâne singura opțiune comercială funcțională între Polonia și Belarus, dar doar pentru mărfuri.
Măsuri suplimentare în Lituania
Lituania a restricționat și mai mult traficul la punctele de frontieră Šalčininkai și Medininkai, permițând trecerea doar pentru diplomați, deținători de permise de tranzit, cetățeni UE în drumul de întoarcere spre țară sau persoane cu permis de ședere lituanian. Restricțiile au afectat deja 170 de curse aeriene și peste 30.000 de pasageri.
Caz clasic: sancțiunile sunt bune și corecte când le impunem noi, dar sunt total abuzive atunci când le impun adversarii…
Pǎi nu ziceau vajnicii europeni cǎ „Puie Mutin și dictatorul sǎu aservit Lukașenko” sunt kaka și cǎ trebuie izolați? Acum de ce se plâng?
Din seria: „Sa santionam sanctiunile care sanctioneaza pe sanctionati” !
Nu voi erati aia cu sanctiunile?
Dupa titlu m-am speriat ca ar fi Victor Orban dar m-am linistit citind articolul. Ufff !
Daca ceaush shist u antiSOV ie Tica Anonim nu reclama imediat piratarea patronimica inseamna ca s-a re Con vertit… Mai ales ca jar argonu piratului e tipic gelu He Moor Royd u, vezi SAT Ani stii…
S-a întors roata. Ceea ce ție nu-ți place, altuia nu-i face.
UE este ostila pt tot spațiul ex-sovietic deci și pt Belarus. Deci……
vorbeste UE de poluare si emisii zero de ce au agresat cu gazele de esapament o tara ”ostila” pe care nu o lasa sa participe la olimpiade, dar sa o polueze e in regula…
Pai, cine le-a inchis initial ? Cand transportatorii lituanieniau ramas pe gheata, le-au redeschis. Doar ca nu merge doar dupa toanele lor. Belarus a facut exact ce trebuia.
Exista ac si pentru cojocul stanistilor !
Rusia si Belarus vor duce Europa in cap, dpv economic, apoi o vor DERATIZA cm cu cm pana la pamant viu !
@Anonim: nu Rusia și Belarus „duc Europa în cap”; nimeni nu poate provoca mai multe distrugeri Europei decât Frau Ursula cu a ei Comisie, secondatǎ de Parlamentul
European și de politicienii slugarnici și trǎdǎtori din statele membre…