Primarul Daniel Băluță a semnat contractul de finanțare pentru Planșeul Unirii

Proiectul de reconstrucție totală a Planșeului Unirii – placa uriașă de beton ce acoperă Piața Unirii din centrul Bucureștiului – intră pe ultima sută de metri

De B C
Primarul Daniel Băluță a semnat contractul de finanțare pentru Planșeul Unirii

Proiectul de reconstrucție totală a Planșeului Unirii – placa uriașă de beton ce acoperă Piața Unirii din centrul Bucureștiului – intră pe ultima sută de metri

Proiectul de reconstrucție totală a Planșeului Unirii – placa uriașă de beton ce acoperă Piața Unirii din centrul Bucureștiului – intră pe ultima sută de metri. În timp ce documentele pentru autorizarea lucrărilor de construire au fost depuse deja atât la Primăria Capitalei, cât și la Primăria Sectorului 3, primarul Daniel Băluță a semnat astăzi, la sediul Guvernului României, contractul de finanțare în valoarea de aproximativ 750 de milioane de lei.

Documentația a fost semnată, în prezența prim-ministrului Marcel Ciolacu și a viceprim-mistrului Marian Neașcu, alături de Adrian-Ioan Veștea, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și reprezintă o dovadă de necontestat a faptului că, Bucureștiul poate fi cu adevărat o capitală europeană modernă, în care siguranța cetățenilor ei este pe primul loc, mai ales atunci când autoritățile lucrează împreună.

Anterior semnării propriu-zise a contractului de finanțare pentru reconstrucția Planșeului Unirii, prim-ministrul Marcel Ciolacu a punctat faptul că această investiție este neapărat necesară pentru siguranța milioanelor de oameni care traversează, zilnic, centrul Bucureștiului.

„Îi mulţumesc mult domnului Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4, una dintre cele mai active administraţii locale din România. Alături de specialişti, Primăria Sectorului 4 a identificat cele mai bune variante pentru refacerea unui nod de infrastructură complex din inima Capitalei, un nod vital pentru siguranţa celor aflaţi în trafic, dar şi a întregii zone. Ştiu că nu este un proiect uşor. În plus pe parcursul lucrărilor vom avea o perioadă de restricţii de trafic. De aceea este esenţial ca lucrările să fie realizate rapid şi în termenele stabilite”, a susținut Marcel Ciolacu.

La rândul său, edilul Sectorului 4 a precizat importanța proiectului de regenerare urbană a întregii zone aferente Pieței Unirii.

„Prin alocarea resurselor financiare de către Guvern, rezolvăm, după aproape un secol, una dintre cele mai mari provocări ale infrastructurii Bucureștiului, din chiar centrul Capitalei. Experții au semnalat, la timp, cât de gravă este provocarea generată de starea Planșeului Unirii, iar responsabilitatea noastră este de a găsi rapid cea mai bună și mai durabilă soluție. De aceea mă bucur că împreună, noi, autoritățile locale ale Sectorului 4 și Executivul, putem pune în siguranță centrul Bucureștiului, printr-o investiție importantă, care rezolvă una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură de după Revoluție. De acum, intrăm într-o scurtă etapă birocratică, a documentelor de autorizare a lucrărilor, însă sunt convins că vom putea începe aceste activități cel târziu, la 1 octombrie”, a declarat Daniel Băluță.

Primarul Sectorului 4 a menționat și faptul că, până la finalul anului în curs, nu vor fi restricționate, din cauza lucrărilor, nici circulația auto, nici cea pietonală, în zona Piața Unirii.

„Indiferent de momentul de debut al lucrărilor, nu vom restricționa, cel puțin până la finalul anului, cirulația auto și cea pietonală, întrucât, mai întâi, utilajele vor ajunge în zona fântânilor arteziene și a spațiior verzi adiacente acestora. Se va lucra în trei schimburi, pentru ca proiectul să fie finalizat la termen”, a susținut edilul.

Reamintim faptul că Sectorul 4 al Municipiului București și-a asumat proiectul de refacere din temelii a Planșeului Unirii, obiectiv de infrastructură strategică a Capitalei, inclus de către specialiști în clasa tehnică IV, nesatisfăcător.
Proiectul ce urmează să debuteze cel târziu pe data de 1 octombrie a.c. vizează înlocuirea structurii existente, care a suferit modificări/degradări structurale semnificative în cei aproape 100 de ani de existență, cu una nouă, modernă și performantă, care să răspundă tuturor cerințelor de trafic și fiabilitate, dar și capacității de tranzit a debitelor de apă de pe râul Dâmbovița.

Distribuie articolul pe:

4 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate