Primul pas în procesul de naționalizare a Șantierului naval din Mangalia

Ministerul Economiei a anunțat că negocierile dintre statul român și investitorul strategic interesat în Șantierul Naval DMHI Mangalia, compania olandeză Damen Shipyards Group, au fost finalizate în seara zilei de miercuri, 21 martie. Astfel, Șantierul Naval 2 Mai S.A Mangalia va renunța la exercitarea dreptului de preferință cu privire la achiziția pachetului de acțiuni deținut de Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A Mangalia, urmând ca, ulterior, Damen Shypyards Group să cesioneze, cu titlu gratuit, către Șantierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de acțiuni, astfel încât structura de acționariat a Societății Mixte care rezultă în urma asocierii să arate astfel: 51% Șantierul Naval 2 Mai S.A, 49% Damen Shipyards Group. Oferta fermă autentificată a fost depusă în cursul zilei de joi, 22 martie, la sediul Șantierului Naval 2 Mai. După Adunarea Generală Extraordinară a acționarilor SN 2 Mai SA Mangalia, care va avea loc în data de 30 martie, partea română va intra în discuții pentru elaborarea statului societății mixte.

Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă, a declarat că este mulțumit că negocierile s-au finalizat cu succes pentru partea română și a susținut că, în calitate de acționar majoritar, statul român va putea să protejeze forța de muncă înalt calificată din șantierul Naval. „Este pentru prima dată în ultimii 28 de ani când statul român preia controlul asupra unui obiectiv industrial strategic privatizat. Din calitatea de acționar majoritar putem să protejăm eficient interesele statului român și putem să protejăm inclusiv forța de muncă înalt calificată de la Șantierul Naval”, a declarat Dănuț Andrușcă.

Proprietarul Șantierului Naval de la Mangalia, concernul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., a anunţat că poartă negocieri cu statul română, prin compania 2 Mai SA, pentru vânzarea şantierului, conform agenţiei Yonhap. La începutul anului, grupul coreean a fost informat de autoritățile de la București de intenţia sa de a-şi exercita dreptul de preemţiune pentru acţiunile pe care grupul sud-coreean le deţine la şantierul naval Mangalia. Acest şantier este un joint venture între Daewoo Shipbuilding şi societatea 2 Mai Mangalia, care deţin fiecare 51% respectiv 49% din acţiunile şantierului naval. Informarea a venit în contextul în care Daewoo a negociat cu olandezii de la Damen, proprietarii șantierului naval de la Galați, pentru transferul acțiunilor. De altfel, în luna noiembrie a anului trecut, Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care BV Holding Maatschappij Damen din Olanda preia Daewoo Mangalia Heavy Industries SA şi Daewoo Mangalia Human Resources Management SRL. Firma BV Holding Maatschappij Damen furnizează servicii de management filialelor din Grupul Damen. Grupul Damen activează la nivel internaţional în domeniul în construcţiei, întreţinerii şi reparării navelor.Primele informații cum că românii vor să redevină acționari majoritari la Mangalia au venit de la fostul premier Mihai Tudose, care a declarat la Antena 3 că statul trebuie să fie în stare să construiască o fregată, o „bărcuță”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4563 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Asta nu-i „nationalizare”, Cotidianul, e-o societate mixta, c-un actionar majoritar (statul român). Ideea privatizarii santierelor navale Mangalia e fost criminala, individul care-a avut-o si complicii trebuie judecati pentru distrugerea industriei românesti, performante, si nu, asa cum vad în articol, laudat pentru o victorie à la Pyrrhus, dupa aproape 30 de ani de când România e-n agonie. Ca statul român rascumpara, acuma, de la … coreeni, ceva ce era al lui de drept, construit si echipat de români, tine de tradarea intereselor nationale de catre toate guvernele tzarii, din decembrie 1989 si pâna acuma.

  2. Foarte adevarat spune ms.Ileana Roll. s-a inceput in 1990 o debandata in economia noastra dirijata direct interesat din exterior si sub paravanul privatizarii s-au distrus societati industriale puternice performante in toate domeniile !!!
    La noi s-a vehiculat un slogan idiot ( manipulat din afara ) ca „statul este cel mai prost administrator ” ceea ce realitatea o dezminte , in statele puternic dezvoltate exista societati mari cu capital de stat gestionate cu grija de guvernele respective un exemplu in acest sens este Firma Renault in Franta , iar in SUA in timpul crizei economice , firma General Motors a fost recapitalizata de catre stat,si mai sunt alte firme de stat din occident care au cumparat societati de stat romanesti, la noi publicandu-se ca fiind privatizate !!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.