Privatizarea CFR Marfă se anulează, dacă șeful statului nu convoacă CSAT

Traian Băsescu va trebui să își asume ultimul cuvânt în ceea ce privește vânzarea CFR Marfă către GFR. Dacă va refuza să convoace CSAT în următoarele 60 de zile, licitația va fi anulată, iar toate procedurile de privatizare a companiei feroviare vor trebui reluate, a anunțat miercuri premierul Victor Ponta.

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri privatizarea CFR Marfă, dar contractul de vânzare a pachetului majoritar către GFR nu va fi semnat fără avizul CSAT. ”În termen de 60 de zile, începând de astăzi, trebuie încheiat contractul. (…) Până pe 23 septembrie, trebuie să semnăm sau nu contractul. Altfel, se anulează licitația”, a explicat Victor Ponta. În opinia sa, ”este nevoie de acest aviz pentru că este vorba de o companie strategică”. În context, prim-ministrul a spus că lasă la latitudinea președintelui să decidă dacă va convoca sau nu CSAT în termenul stabilit. Cu alte cuvinte, Traian Băsescu va trebui să își asume ultimul cuvânt în ceea ce privește vânzarea CFR Marfă către GFR. Dacă va refuza să convoace CSAT în următoarele două luni, toate procedurile de privatizare a companiei feroviare vor trebui reluate.

”Președintele prigonește oamenii de afaceri români”

Victor Ponta este și ministru interimar la Transporturi, prin urmare, este cel care ar trebui să semneze contractul cu GFR. În acest context, Ponta a anunțat public faptul că, din punctul său de vedere, nu sunt probleme cu acest contract:”Încheiem contractul imediat ce avem avizul CSAT”. Mai mult decât atât, Victor Ponta îi ia apărarea șefului de la GFR, cercetat pentru evaziune fiscală. ”Această politică a președintelui României – de ură și de prigonire a oamenilor de afaceri români – eu o consider o politică antinațională. Să te trezești cu dosar penal după nouă ani, cu un președinte care își dă cu părerea la televizor despre cum merge o companie importantă în România – e un lucru care nu se poate întâmpla în nicio țară civilizată”, a declarat Victor Ponta.
Primul ministru îi răspunde astfel șefului statului, care îi cerea luni să își asume răspunderea pentru privatizarea CFR Marfă. Răspunderea privind vânzarea companiei feroviare de stat este astfel pasată între cele două Palate. GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă. Compania a oferit un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.