Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav, inaugurat la jumătatea anului 2023, este singurul aeroport construit de la zero în România în ultimii 50 de ani. La aproape doi ani de la deschiderea sa oficială, însă, infrastructura se confruntă cu provocări semnificative în ceea ce privește diversitatea zborurilor de linie. Deși numărul pasagerilor crește constant, doar trei destinații sunt disponibile, iar Aeroportul Brașov Ghimbav depinde în prezent de o singură companie aeriană pentru operarea acestora.
Creștere constantă, dar prea puține zboruri
Aeroportul a înregistrat un început promițător, cu 80.000 de pasageri în primul an de funcționare. În 2024, traficul a crescut semnificativ, ajungând la 230.000 de pasageri. Anul 2025 aduce o nouă creștere, cu 340.000 de pasageri, dar cu doar trei destinații de zbor regulat: Budapesta, Dortmund și Londra. În ciuda acestui progres, cetățenii din Brașov și din județele învecinate se arată nemulțumiți de numărul redus de zboruri și destinații disponibile.
Un număr mare de locuitori din Brașov se plâng că aeroportul nu le satisface nevoile de transport aerian, fiind nevoiți să opteze pentru alte aeroporturi din România, precum cel din București sau Sibiu, pentru a ajunge la destinațiile dorite. „Când plec în concediu, nu pot folosi acest aeroport. Trebuie să ajung ori la București, ori la Sibiu”, spune o turistă locală, citată de Observator News.
Administrația aeroportului promite noi destinații
În ciuda criticilor, administrația Aeroportului Brașov Ghimbav susține că situația va evolua în perioada următoare. Constantin Albu, directorul aeroportului, a declarat că sunt în desfășurare discuții cu mai mult de cinci operatori aerieni și că planurile de expansiune includ adăugarea a încă 10 destinații de zbor. Deși procesul de negociere este unul de durată și poate dura chiar și doi ani, autoritățile locale sunt optimiste cu privire la viitorul aeroportului.
„Aeroportul Brașov Ghimbav va deveni un punct important de legătură în rețeaua de transport aerian din România. În prezent, suntem în discuții pentru a diversifica rutele, iar activitatea de aviație civilă nu se face de pe o zi pe alta”, a afirmat Albu, citat de sursa menționată. Directorul a mai menționat că, de la inaugurare, programul aeroportului a fost extins de la 12 la 16 ore pe zi, iar în funcție de cerințele companiilor aeriene, acesta poate fi prelungit.
Investiții și viitorul aeroportului
Aeroportul Ghimbav a fost construit cu o investiție de aproximativ 140 de milioane de euro și face parte dintr-un plan pe termen lung care vizează creșterea capacității sale. Conform planului de afaceri, aeroportul ar trebui să ajungă la 700.000 de pasageri până în 2027. De asemenea, investițiile în infrastructura aeroportuară continuă, iar autoritățile speră ca odată cu diversificarea destinațiilor și creșterea numărului de operatori aerieni, aeroportul să devină un hub regional important.
Ati aflat in 35 de ani de ce marile companii occidentale evita sa-i puna sediile din Romania la Bucuresti ? Insistati ! Autoritatea Aviatica care controleaza zborurile din Romania este o institutie pur basista, principalul dusman al aeroportului de la Ghimbav-Brasov. Consiliul judetean Brasov, proprietarul aeroportului construit prin credit bancar, a refuzat sa dea serviciile aeroportuare basistilor, sub linistita ingaduinta a insesizabilului Parket Gheneral.
Stiu ca cea mai mare problema a aeroportului din Brasov este lipsa personalului ptr controlul zborurilor.
De la infiintare si pana in prezent, controlul zborurilor se face de catre controlorii de trafic de pe aeroporturile din Bucuresti. Cum de nu a fost niciun accident pana acum, este chiar o minune.
Cum Doamne iarta-ma, sa faci cotrolul traficului prin corespondentza?
o investitie nerentabila. Cine a propus-o pateste ceva?
Ce nu realizează domnii de la București este că majoritatea traficului de pe aeroportul Otopeni este trafic de tranzit spre alte destinații din țară, pentru că omul nu are de ales și trebuie să aterizeze pe Otopeni. Ideea este că banii nu rămân în București.
Ridicarea aeroportului din Brașov ar permite mărirea numărului de curse, fluidizarea traficului pe V. Prahovei și readucerea timpului de călătorie casă-aeroport și viceversa.
Aeroportul Otopeni ar beneficia de eliberarea capacității pentru cei interesați să vină și să stea în București.
Aeroportul Otopeni este pt rute internationale si aeroportul Baneasa pt rute interne in majoritate. Aeroportul Brasov nu are treaba cu cel de la Otopeni si isi poate dezvolta propriile rute aeriene. Lipsa turnului de control si a mai multor piste de aterizare/ decolare face dificila prezenta simultana a zeci de aeronave care trebuie sa ajunga sau sa plece de pe acest aeroport. Postacii care habar nu au habar de regulile circulatiei aeronavelor sa se abtina in a scrie prostii.
Poza de la Sibiu :))
Mda , lipsa turnului de control este o mare deficienta.Cit despre deplasarea la Tg.mures sau Sibiu…. Cale lunga drum batut. Iar despre betele-n roate ne poate spune autoritatea aeronautica. autoritate care a conditionat deschiderea aeroportului doar daca Otopeniul va asigura mentenanta. Si cind te gindesti ca trei judete au facut efortul financiar.Harghita , Covasna si Brasovul.Plus ca le este frica de faptul ca vor aflui turistii si pierde Sibiul si Tg.Mures afluxul de turisti.N-au reusit de 8-9 ani sa modernizeze calea ferata Brasov-Sighisoara, dara-mi-te cele enumerate de un comentator. La noi oul este mai destept decit ganade vreo 35 de ani….
Aeroportul din Brasov este obstructionat din anii ’90 de catre basisti infiltrati peste tot, precum legi.onarii printre comun.isti. Inclusiv initiatorul (liberal) a fost bagat la puscarie, pentru ca ar fi avut acasa o gradina zoo !
PS doar in Romania „suveranilor basisti” vine cate un toc.dobi sa spuna ca dorinta altuia nu este „rentabila”
Acolo unde funcționează bani negri sau mita pe banda rulanta, nu exista performanțe, pentru că, nu au cum? Banii negri nu au și nu fac pui și nu aduce nici bucurie.
Am înțeles că aeroportul este voit faultat că să protejeze Otopeniul, o dovadă clară de lipsă de viziune și gândire pe termen scurt.
Ați uitat să menționați că aeroportul Brașov nu are turn de control propriu și depinde 100% de Arad! De aici apar o serie de probleme care duc la anularea curselor pentru că nu sunt disponibili controlori de trafic aerian.
poate ne explicati ce s-a intamplat cu aeroportul de langa Tg Mures care atrasese doua mari companii si avea activitate, dar pt ca UDMR voia sa-si puna omul, l-au destituit pe cel care adusese aeroportul la nivel bun, iar azi a devenit poveste in schimb ”s-a ridicat unul la Brasov”…care si el are problemele lui…
Ceva nu functioneaza bine acolo la aeroportul Brasov. Cand cineva cu viziune si cu simt practic a vrut sa faca un aeroport in sudul capitalei, l-au infundat (pentru alte motive). Acum sunt zvonuri despre un aeroport in judetul Ialomita, la vreo 60 km de Bucuresti, zice-se ca va fi cel mai mare din tara.
Aeroportul din Brasov a fost o investitie din orgoliu si nu din eficienta economica. Exista aeroporturi la Sibiu si Tg.Mures. Apoi calea ferata Brasov Sibiu si Brasov Tg Mures trebuia modernizata pt a se circula cu minim 100 km la ora si cu acces la aeroporturi. Aeroportul din Brasov fara turn de control nu are avizul Agentiei Europene pt Aviatie Civila.