Putin supraveghează lucrările din Donețk și Lugansk

Evoluția lucrărilor la infrastrutura rutieră din Donbass, Lugansk, dar și la porturile și aeroporturile din Mariupol, Melitopol plus Crimeea este în atenția directă a lui Vladimir Putin. În acest sens, președintele a avut astăzi o întâlnire de lucru cu ministrul transporturilor Vitali Savelyev și CEO-ul și președintele CA al Căilor Ferate Ruse, Oleg Belozerov. Iată cîteva fragmente:

Vladimir Putin: Am convenit că astăzi vom discuta cu dumneavoastră despre accesibilitatea transporturilor din Novorossia și Donbass, iar apoi vom vorbi despre rezultatele activității Căilor Ferate Ruse.

Vladimir Savelyev : Printre sarcinile cu care se confruntă Ministerul Transporturilor, locul principal este ocupat de problema accesibilității la transport a Republicii Crimeea și a patru noi entități constitutive ale Federației Ruse.

Știți că pe 5 decembrie 2022 am deschis traficul de-a lungul podului [Crimeea] după atacul terorist. Pe 23 februarie, deja anul acesta, am deschis banda a doua, partea stângă a podului. Vreau să menționez că la lucrări au participat 500 de persoane, 21 de unități de echipamente speciale, au fost livrate 2,5 mii de structuri metalice pentru opt trave.

De ce vreau să mă opresc în atât de detaliu – pentru că vreau să spun câteva cuvinte despre interpreții care au făcut o treabă grozavă.

Lucrările la porțiunea de cale ferată a podului au fost și ele realizate cu succes: pe 5 mai a acestui an, s-a deschis circulația pe calea a doua, știți. Acum – înainte de 1 iulie – vom finaliza, aducem prima cale, care era anterior în funcțiune, în starea normativă. Ambele funcționează, dar trebuie să o aducem la starea standard. Ce este important aici? Au lucrat 170 de oameni, 13 unități de echipamente speciale, au fost livrate 524 de tone de structuri metalice pe două trave, acestea sunt lucruri uriașe.

Clientul pentru toate aceste lucrări a fost întreprinderea noastră unitară de stat federal, subordonată Ministerului Transporturilor, aceasta este calea ferată Crimeea.  (..)

Acest lucru este foarte important, deoarece, desigur, obiectul cheie al accesibilității transportului în Crimeea și nu numai este podul. Pentru noi, pentru toți rușii, este un obiect de reper. Prin urmare, a fost foarte important. Comanda dumneavoastră a fost astfel îndeplinită.

Vladimir Putin: Mulțumesc.

Vitaly Savelyev: Există și o rută alternativă pe partea stângă (…). Putem ajunge de la Rostov-pe-Don prin Mariupol și Melitopol pe Dzhankoy până în Crimeea. Aici, artera noastră principală este doar artera pentru călătorii în noi regiuni și în Republica Crimeea.

Vreau să remarc că lungimea traseului este de 359 de kilometri. Anul trecut, am reparat 167 de kilometri. Acum, este suficient pentru a depăși o medie de opt mii de vehicule pe zi. Din octombrie 2022, după atacul terorist, peste 130.000 de camioane au circulat pe traseu și 46.000 au condus în convoaie organizate sub supravegherea poliției rutiere.

Prin punctele de control. Punctele de control au fost păstrate. Vama nu funcționează acolo, dar sunt specialiști care sunt responsabili de securitate. (…)

Anul trecut, am implementat măsuri la șase puncte de control: Veselo-Voznesenka, Dzhankoy, Donețk, Armyansk, Voloshino și Perekop. Au fost efectuate lucrări speciale, iar acum debitul a crescut de la 5.700 de vehicule pe zi la 13.250 – aproape de două ori.

Vom continua această activitate anul acesta și avem, de asemenea, șase puncte planificate. Ne aflăm la punctele de control Veselo-Voznesenka și Dzhankoy: vom continua să extindem aceste puncte de control. Vor fi și Shramko-Ulyanovskoye, Matveev Kurgan, Gukovo și Kuibyshevo.

Aș dori să vă spun că la cele trei puncte de control, în opinia noastră, cele mai aglomerate – Dzhankoy, Veselo-Voznesenka și Matveev Kurgan – vor fi utilizate complexe de inspecție și screening de tip portal intern. Acesta este un lucru complet nou. Am implementat prima dată în decembrie, primele două astfel de complexe sunt în Mashtakovo – aceasta este secțiunea ruso-kazahă a graniței.

Câteva cuvinte despre refacerea infrastructurii de transport a noilor regiuni ale țării noastre – acestea sunt Republicile Populare Lugansk și Donețk, despre care am vorbit, și regiunile Herson și Zaporojie. Anul trecut, au fost reparați 594 de kilometri de drumuri și au fost așezați 6,5 milioane de metri pătrați de pavaj. Anul acesta planificăm 761 de kilometri. 16 obiecte anul trecut au fost structuri artificiale, anul acesta vom construi și 26 de obiecte.

Avem bani. Anul trecut am cheltuit 53 de miliarde de ruble, anul acesta avem aproape 75 de miliarde de ruble și facem aceeași cantitate de muncă în 2024 și 2025.

În general, avem o rețea de autostrăzi fără Crimeea – 21.000 de kilometri, dintre care 1.039 de kilometri sunt drumuri federale, pe care acum le acceptăm drept proprietate federală rusă. Împreună cu regiunile, am stabilit rețeaua de drumuri de coloană vertebrală, așa cum am făcut și înainte în propria noastră țară din Federația Rusă. Este vorba de aproximativ 2,5 mii de kilometri, iar acești 2,5 mii de kilometri includ atât drumuri federale, cât și drumuri regionale.

Până la 1 martie 2024, intenționăm să aducem nivelul drumurilor federale ale statului de reglementare la 85%. Cred că sarcinile pe care le îndeplinim în prezent în regiuni vor fi îndeplinite. Calitatea drumurilor este destul de decentă, vedeți fotografiile.

Vladimir Putin: Da. Pe acest pod, după părerea mea, am trecut în Genichesk.

Vitaly Savelyev: Desigur, porturile noastre maritime au fost adăugate în registru anul trecut. Acestea sunt două porturi – Mariupol și Berdyansk. Am lucrat la sondajul teritoriilor portuare, pericolul minelor a fost înlăturat, iar acum se lucrează la restaurare.

În portul Mariupol sunt 22 de dane, 14 sunt în stare de funcționare.Acum ne ocupăm de ridicarea navelor scufundate. Adâncimea portului este destul de mare – opt metri. Acum capacitatea sa actuală este de 3,4 milioane de tone, dar în 2014, conform statisticilor, a manipulat 15,5 milioane de tone [de marfă]. Prin urmare, portul este destul de serios, îl vom restaura complet.

Berdyansk: astăzi capacitatea sa este de un milion și jumătate de tone, are șapte dane din nouă care funcționează. Și Berdyansk la un moment dat, în 2014, a manipulat 3,5 milioane de tone, adică capacitatea medie.

Cu toate acestea, două porturi s-au adăugat la situația noastră generală cu porturile de astăzi – avem 63 de porturi în Federația Rusă în acest moment. Și aceste porturi, și noi ne ocupăm de ele, au devenit parte din structura generală a dezvoltării noastre maritime.

În ceea ce privește organizarea transportului de persoane, Ministerul Transporturilor a transferat echipamente anul trecut. Am predat regiunilor peste 1.606 unități de mașini și vehicule și utilaje speciale, am predat 394 de autobuze, 461 de autobuze școlare, 351 de unități de utilaje pentru construcții rutiere și 371 de unități de mașini și echipamente speciale pentru organele de drept. De asemenea, au fost predate 30 de locomotive principale și de manevră.

Am lansat acum procedurile pentru crearea unei întreprinderi unitare de stat federal în noile teritorii, în special pentru partea feroviară. Și aici acordăm o atenție deosebită problemelor sociale. Vom face o ofertă tuturor lucrătorilor feroviari pentru ca aceștia, dacă doresc, să se poată transfera la noua întreprindere unitară a statului federal, pe care o vom dezvolta pe acest teritoriu în viitorul apropiat – o vom crea în termen de un sfert.

Anul acesta urmează să predăm 434 de unități de utilaje, 300 de autobuze, zece unități de utilaje de construcție a drumurilor, 23 de locomotive și unsprezece trenuri electrice pentru trafic suburban. În general, rezolvăm acum sarcinile de furnizare.

În concluzie, pot spune că cinci aeroporturi intră și în dezvoltarea noastră generală – acestea sunt Mariupol, Donețk, Luhansk, Herson și Zaporojie. Când se va ivi ocazia, vom începe de la Mariupol. Acum suntem angajați în pregătirea estimărilor de proiectare. Considerăm că, dacă situația ne va permite, vom putea folosi acest aeroport în perioada 2024-2025. Restul va fi puțin mai târziu, în etape, pentru că există distrugere.

În general, îndeplinim sarcina de a asigura accesibilitatea la transport. Lucrăm împreună cu Ministerul Industriei, Ministerul Agriculturii, Ministerul Construcțiilor și Ministerul Energiei.

Cred că toate sarcinile pe care ni le-ați stabilit – și ele sunt una dintre cele principale pentru noi – pentru a asigura accesibilitatea la transport, vor fi îndeplinite.

Vladimir Putin: Și adâncimea danelor de la Mariupol este de vreo opt metri, nu?

Vitaly Savelyev: Da, cinci până la opt metri, în funcție de dană. În Mariupol, opt metri peste tot, iar în Berdyansk puțin mai puțin – cinci până la opt metri. E suficient, asta e multă profunzime.

Vladimir Putin: Deci pot trece nave mari?

Vitaly Savelyev: Da, pot.

Vladimir Putin: Acest lucru ne extinde oportunitățile.

V. Savelyev: Da.

Vladimir Putin: Te rog, Oleg Valentinovici.

Oleg Belozerov : Vladimir Vladimirovici, în primul rând, aș dori să-mi exprim recunoștința pentru atenția constantă acordată transportului feroviar. Anul acesta, condiții și rezultate neobișnuite datorită faptului că volumul este în continuă creștere. Ați spus de mai multe ori că economia vede acest lucru, iar acest lucru se vede foarte clar prin cifrele căilor ferate.

Lucrăm cu încredere de la începutul anului. Creșterea muncii reduse, și aceasta este adăugarea muncii de marfă și pasageri, este de peste trei procente – 3,3 la sută. Acesta este un record absolut în istoria Căilor Ferate Ruse. Ne dezvoltăm, ne punem sarcina de a îmbunătăți toți indicatorii. Nu uităm de îndeplinirea instrucțiunilor dumneavoastră pentru productivitatea muncii.

Vladimir Putin: Deja 3,5.

Oleg Belozerov: Da, am crescut cu 3,5 la sută.

Exportul este în creștere, Vladimir Vladimirovici. Anul trecut, am stabilit un record pentru transportul de containere – au fost transportate 6,5 milioane de containere. Planificăm o cifră interesantă pentru noi înșine – șapte milioane de containere care urmează să fie transportate în acest an.

Est – atenție deosebită la instrucțiunile tale. 96,7 milioane este plus opt la sută, transportul total a crescut. În același timp, în general, poligonul estic – exporturi de peste 50 de milioane de tone în secțiunea de control.

Separat, aș dori să vă atrag atenția asupra faptului că în ultimele luni, în fiecare lună s-a înregistrat o creștere serioasă a traficului cu China. Restricțiile au fost ridicate, iar după ce ați semnat documente cu președintele Xi Jinping, creșterea cu China este de 84 la sută plus, acestea sunt porturi și puncte de trecere a frontierei. Și pentru trecerea frontierei – plus 45 la sută. Aici, Ministerul Transporturilor lucrează enorm – la punctele de control: ne oferă posibilitatea de a lucra non-stop, organizează evenimente suplimentare. În consecință, ne îndreptăm spre est.

Bazinul Azov-Marea Neagră: de asemenea o creștere – încărcare de 3,3 la sută. E un echilibru foarte greu aici. Vladimir Vladimirovici, ne-ați stabilit sarcina de a crește numărul de transport de pasageri, inclusiv în Crimeea. Am crescut cu aproape 30 la sută în traficul de pasageri și am putut să adăugăm puțin mai mult în traficul de marfă.

Reconstrucția nodului feroviar Tikhoretsk a fost finalizată – aceasta este în direcția bazinului Azov-Marea Neagră, dar a permis, printre altele, încărcarea suplimentară a coridorului nord-sud. De fapt, coridorul Nord-Sud a adăugat 54% față de anul trecut.

Și statistici foarte interesante despre transportul cu țări prietenoase și neprietenoase: prietenele au crescut cu 68 la sută, neprietenele s-au scufundat cu 62 la sută.

Vladimir Putin: Ascultă, Nord-Sud a crescut atât de mult din cauza ce? Nu avem încă o bucată [din traseul] către Iran.

Oleg Belozerov: Domnule președinte, este în creștere în toate direcțiile – ramura de vest, ramura centrală și ramura de est. Acolo unde există o legătură, trecem prin Kazahstan, Turkmenistan și mergem în Iran. Filiala centrală, inclusiv feribotul, lucrează activ, iar Ministerul Transporturilor este implicat activ în acest sens.

Dar și transportul intermodal a crescut. Inclusiv mergem cu calea ferată, apoi suntem încărcați în transportul rutier și mergem și mai departe. Adică coridorul este la cerere, funcționează.

Vladimir Putin: Am înțeles.

Oleg Belozerov: Și poate cel mai important, Vladimir Vladimirovici…

Vladimir Putin: Investiții.

Oleg Belozerov: Da, vă mulțumesc foarte mult – ne-ați susținut cu investiții. Conducem cu multă presiune, aproape la limită, iar fără dezvoltare nu vom putea duce mai mult. Programul record este de un trilion 100 de miliarde de ruble. Aproape 500 de miliarde sunt investite în dezvoltare.

Numărul de oameni care lucrează la șantierele Căilor Ferate Ruse este de aproape 40 de mii de oameni în acest moment, inclusiv 18.700 la poligonul de antrenament din Est, adică este chiar mai mult decât vara trecută. Iar numărul muncitorilor în vară va crește la 61.000 de persoane.

Vladimir Vladimirovici, facem câteva paralele – conform Decretului dumneavoastră, la 50 de ani de la celebrarea BAM. BAM este o componentă a poligonului estic. Decizia a fost luată la 8 iulie 1974;

În toamna anului 2014, la instrucțiunile dumneavoastră, a fost adoptat un pașaport pentru dezvoltarea site-ului de testare din Est. În 2015 – rândul principal, anul viitor, în 2024, cu ocazia împlinirii a 50 de ani, vom îndeplini Decretul dumneavoastră privind capacitatea. Vom crește cu peste 80 de milioane, adică de aproape trei ori față de 1974, 1984, 2014 și 2024.

Vladimir Vladimirovici, personalul Căilor Ferate Ruse, vă va îndeplini toate instrucțiunile în timp util, atât anul acesta, cât și anul viitor.

Vladimir Putin: Bine. Felicitări – un indicator atât de bun pentru economie în ansamblu.

Oleg Belozerov: Mulțumesc foarte mult.

Vladimir Putin: Dar în ceea ce privește investițiile, este necesar să se procedeze conform graficului pentru ca infrastructura feroviară, în speță infrastructura de transport în ansamblu, să nu fie un factor de descurajare pentru dezvoltarea economiei. Avem deja multe lucruri la limită.

V. Savelyev: El a ales toate reacțiile, are aproape toată puterea – are nevoie să se dezvolte. Daca nu investeste…

Oleg Belozerov: Ne susțineți, astfel încât să putem arăta o creștere atât de constantă.

Vladimir Putin: Mulțumesc.

Oleg Belozerov: Mulțumesc foarte mult.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Author

19 Comentarii

  1. Ce rost are aflarea in treabă a nazistului criminal,Putin?Oricum soarta lui e pecetluită:judecarea crimelor de război și condamnarea la multi ani de închisoare pentru țarul nazist.

  2. Comedie suprarealistă.Ce treabă are Putin cu danele,cu porturile,când el nu mai iese din grota grețoasă făcând pe el de frică că va fi arestat,eventual molestat precum Gaddafi.Toata lumea își dorește să fie de un milion de ori mai chinuit decât Gaddafi.Priviti la poza criminalului Putin din ultima vreme:pare cu 20 de ani mai bătrân,expresia feței precum a unui șarpe înghesuit în vizuină înainte de a fi ucis prin zdrobirea capului.

  3. „ IA SĂ-L ADUCEM NOI CA MINISTRU LA INFRASTRUCTURĂ”! CE ZICEȚI DOAMNĂ ANCUȚA??

  4. Poate citește și guvernul meu acest articol…nu știu dacă o fi real sau nu,dar trebuie să tragem o concluzie clară,… rușii de acolo nu vor pleca în veci…
    Ciucă ia lecții de cum se conduce o țară,500 de km de drumuri in zonă refăcute complet!… într-un an!…
    Să vezi acum sorosistii cum ies la atac…că sunt povești,că sunt filme, propagandă comunistă,…sunt curios să-l văd pe ăla care-l minte pe Putin…
    Bă nu vă puneți cu mama Rusie…

  5. Valentina bati aceleasi campii de cand ai aparut pe forumuri!
    Daca Putin este nazist. Zelenski cu Bandera in suflet si pictaat pe zidurile Kievului, batalioanele Azov si Altai sau lunetistii care impuscau civili si copii in Dombas care aveau o singura vina ca erau rusi, ce sunt din punctul tau de vedere?

    Lozinca „Ukraina ukrainienilor fara grupuri etnice?” ce fel de lozinca este?

    Schimba placa.

    Ar foi bine daca presedinteler Iohanis al unei tari care nu se afla in razboi s-ar interesa de Romania macar o zecime din interesul lui Putin pentru Rusia si zona Dombasului!!

  6. După Tenianimeni Occidentul tare era „supărat” pe cinezi.Nu trecu nici doi ani că Clinton cu zâmbete uleioase dădea mâna cu comuniștii cinezi…Nici îndoială.Cum se termina conflictul in anticameră lui Putin va fi coada din doritori de investiții. Fraierii care s-au străduit prea tare la hămăiala jeaba vor bate cărărușa.Piticii baltici și alții că ei vor aduna fărmături..

  7. @Viorica Bălteanu. Asa zici tu fa-ptura gingasa cu cojones, l-ai judecat si l-ai condamnat deja pe putin, dupa modelul lui stalin, tatucul care v-a creat?

  8. Serios? E prea iritat de stirile grave si rele de pe front de la singirul jurnalist rus acreditat, e posibil sa ii anuleze acreditarea. Putin nu mai accepta stirile oribile in legatira cu proprii rusnaci, vrea doar pozitivitate chiar de sunt minciuni!

  9. Cel mai hazos articol din iunie! Astia nu mai au liberul arbitru daca au cazut in cursa propagandistica ruseasca pentru soareci autohtoni lacomi la cascaval
    Ce sa mai comentam,.halal gazetarie!Incet ,incet, dispare
    PS „Orice om i-e frică-n viață
    De vorbit de gandit,daca are-n cap o ceață”

  10. Ce-or sa fac a cu propriul GUVERN nu al lor …nemtii la iarna in coditiile unei, de data asta IERNI GRELE ?
    …fara NORDSTREAM ? 🙁
    THIS IS THE REAL QUESSTION ! 🙁
    Lupte de strada la Berlin, la IRANA, si scoaterea dupa un RAZBOI CIVIL a BAZELOR MILITARE AMERICANE … DIN GERMANIA 🙁 🙁 🙁
    VOX POPULI VOX DEI !

  11. Semn rau = piaza rea e ca AfD-ul castiga in procente si ca la nemti partiduletul asta pro-rus nu e facatura aurita 🙁 !
    VIN VREMI, alandala ! RELE ! 🙁

  12. Crezi si tu , dupa cum arata politic semnele 🙁
    ca la iarna vom avea RAZBOI CIVIL la nemti si ulterior unui macel 🙁 (pre-programat-premeditat-PROPHETIT) yankeii vor fi siliti sa iasa din UE ?
    CREZI CA NEMTII VOR SA FIE INVINSI DE RUSI pentru a scapa odata-si-odata de jugul yankeu … care le-a distrus ne-democratic-referendar NORDSTREAM-ul ?
    Intreb pentru ca te vad … un zgomotos FARISEU? ! PUP ?!
    SHALOM ! AUD? Talambutzule ?!

  13. @ ha,ha-ai haz ,dar canta la alta masa. Tu trebuia sa te nasti in evul mediu.Intunecat.Te dau pe mana lu’ Corina.

  14. Mendebilul conduce ostilitatile din bunkar. Probabil inca mai viseaza sa defileze in maniera lui, cracanata, pe strazile Kievului. Sau nu. Probabil ca ar mai vrea s-o faca pe strazile Moscovei. Dar nici pe acolo nu prea mai are curajul. Decat daca izgoneste toti locatarii si inchide ermetic intrarile si iesirile. Pana la urma a descoperit ca e minunat sa traiasti si in bunkar. Sa numeri aurul furat de la gura copiilor. Sa uiti de pierderile ruse de pe front. Mai ales sa nu mai vezi soarele. Domnule Putine, incearca sa crezi ca nici de un mormant mai acatarii nu vei avea parte. Nu va rezista scuipaturilor celor ce le-ai stricat viata si fericirea pentru mai multi ani, pentru mai multe secole. E si acesta un mod de a petrece si a te petrece pe unde nu meritai din birourile intunecate ale KGB-ului! Puah!

  15. Dragi postaci Nu înțeleg de ce vă băsicați în halul asta . Articolul este în mod evident copy & paste google translate neatins de mâna ori ochiul vreunui om. Căci altfel cine ar fi scris cu tastatura lui monstruozitatea semantică : “ Creșterea muncii reduse, și aceasta este adăugarea muncii de marfă și pasageri, este de peste trei procente – 3,3 la sută. ” Pe bune ? “Creșterea muncii reduse” și “adăugarea muncii de Marfă și pasageri”? Să va moara vouă Control Key ? Altminteri ce e cu adevărat interesant e complect nremarcat de către toți agitații de pe aici : s-a dublat traficul feroviar pe relația cu China, (Creștere de 84%) Oare de ce ? Și cine are de câștigat și cine are de pierdut de aici ? Băsicații agitați de serviciu de pe aici ne dau măsura a tot ceea ce sunt. Niște întorși cu cheia de unii ori de alții incapabil să vadă istoria chiar și când aceasta se petrece sub ochii lor.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.