Raport îngrijorător UNICEF: „Îi va costa viitorul”

Două treimi dintre copiii cu vârste școlare din lume – sau 1,3 miliarde de copii cu vârsta cuprinsă între 3 și 17 ani – nu au conexiune la Internet acasă

De (R.C.)
Raport îngrijorător UNICEF: „Îi va costa viitorul”

Două treimi dintre copiii cu vârste școlare din lume – sau 1,3 miliarde de copii cu vârsta cuprinsă între 3 și 17 ani – nu au conexiune la Internet acasă

Două treimi dintre copiii cu vârste școlare din lume – sau 1,3 miliarde de copii cu vârsta cuprinsă între 3 și 17 ani – nu au conexiune la Internet acasă, potrivit unui nou raport comun al UNICEF și al Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor (UIT).

Raportul How Many Children and Youth Have Internet Access at Home? (Câți copii și tineri au acces la internet acasă?) constată o lipsă similară a accesului în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 15 și 24 de ani, 759 de milioane (63%) neavând conexiune la domiciliu.

„Faptul că atât de mulți copii și tineri nu au internet acasă reprezintă mai mult decât un decalaj digital – este o falie digitală”, a declarat Henrietta Fore, directorul executiv al UNICEF. „Lipsa de conectivitate nu limitează doar capacitatea copiilor și tinerilor de a se conecta online. Îi împiedică să concureze în economia modernă. Îi izolează de lume. Iar în cazul închiderii școlilor, ca în situația cu care se confruntă în prezent milioane de persoane din cauza COVID-19, le îngreunează accesul la educație. Spus mai direct, lipsa accesului la internet îi va costa viitorul pe cei din următoarea generație”.

Aproape un sfert de miliard de elevi din întreaga lume sunt încă afectați de închiderea școlilor; din cauza COVID-19, sute de milioane de elevi se bazează pe învățarea virtuală. Pentru cei care nu au acces la internet, educația poate fi inaccesibilă. Chiar și înainte de pandemie, un număr tot mai mare de tineri aveau nevoie să deprindă competențe fundamentale, transferabile, digitale, specifice unor locuri de muncă și antreprenoriale pentru a concura în economia secolului XXI.

Decalajul digital perpetuează inegalitățile care deja creează diviziuni între țări și comunități, arată raportul. Copiii și tinerii din cele mai sărace gospodării, din statele rurale și cu venituri mai mici, rămân și mai mult în urma colegilor lor și au foarte puține șanse de a recupera.

La nivel global, 58% dintre copiii de vârstă școlară din cele mai bogate gospodării au conexiune la internet acasă, comparativ cu doar 16% dintre copiii din cele mai sărace gospodării. Aceleași disparități există și la nivelul veniturilor țărilor respective. Mai puțin de unu din 20 de copii de vârstă școlară din țările cu venituri mici are conexiune la internet acasă, comparativ cu aproape nouă din 10 din țările cu venituri mari.

„Conectarea populațiilor rurale rămâne o provocare formidabilă”, a declarat secretarul general al UIT, Houlin Zhao. „Așa cum se arată în documentul Measuring digital development: Facts and figures 2020 (Măsurarea dezvoltării digitale: Date și cifre 2020), părți mari din zonele rurale nu sunt acoperite de rețea mobilă cu bandă largă și mai puține gospodării rurale au acces la internet. Decalajul dintre țările dezvoltate și țările în curs de dezvoltare în ceea ce privește adoptarea internetului cu bandă largă mobilă și utilizarea internetului este deosebit de mare, ceea ce face ca aproape 1,3 miliarde de copii cu vârste școlare, în mare parte din țările cu venituri mici și din regiunile rurale, să se confrunte cu riscul de a rata oportunități educaționale, deoarece nu au acces la internet acasă”.

Există, de asemenea, disparități geografice în interiorul țărilor și între regiuni. La nivel global, aproximativ 60% dintre copiii de vârstă școlară din zonele urbane nu au acces la internet acasă, comparativ cu aproximativ trei sferturi dintre copiii de vârstă școlară din gospodăriile rurale. Copiii de vârstă școlară din Africa subsahariană și Asia de Sud sunt cei mai afectați, aproximativ nouă din 10 copii neavând conexiune la internet.

Distribuie articolul pe:

7 comentarii

  1. Pe vremea lui Bill Gates,Steve Jobs,si mulți alții Internetul nu exista nici măcar ca termen in vocabular.
    Si s-a făcut școala,si s-au pus bazele la cam tot ce exista acum nu numai in IT,ci si in toate domeniile.
    Avioanele,autoturismele,centrale nucleare,rachete nucleare au fost proiectate cu rigla de calcul,creierul de oameni care au făcut școala in anii 1950-1990.
    Economiștii,finanțiștii marilor,companii făceau bilanțurile,contabile la ultimul bănuț dar cu creionul si creierul.
    Acum,nu se mai știu lucruri elementare.
    Si asta in toate țările unde au existat,exista calculatoare de 30-40 ani.
    De ,dacă asta se dorește generație după generație cu mintea din ce in ce mai odihnita,care trebuie doar sa fie in trend cu toată lumea.
    Poate privit din alt unghi aceasta revoluție industrială,al calității specialiștilor,este de fapt după părerea mea o mare involuției.
    Idem si la nivel de conducători de orice,nu peste tot.
    Poate cu Meritocratia- pe care o doresc Neomarxistii,dar nu si pentru ei,se rezolva si aceasta problema .

  2. Neo comunistii ca cei din psd au diatrus totul in tara,chiar si viitorul copiilor, doar ca ei sa traiasca in huzur! Distrugerea nu e numai de acum a lui orban, ci dinainte a celor din psd si alte sigle neocomuniste!

  3. Asta e „resetarea” planuita spre o lume de sclavi si trogloditi care sa moara la 35 de ani epuizați subnutriti si imbolnaviti.Efortul mare este in ue unde civilizația si cultura nu se distrug asa lesne.

  4. Serios! Mai calculati de zece ori in fiecare tara si dupa, faceti un articol credibil! Sa va spun ceva, multi stiu despre ce vorbesc, ori nu recunosc, ori se fac ca ploua ceva de genul „am avut noroc cu plata=diplomele=functia”, din 1989-1990 au inceput cu sacrificarea invatamantului si elevilor/copii minori, s-a insistat cu denigrarea cadrelor didactice prin reduceri de personal, taieri de salarii, programele scolare si manualele ramase din antichitate, drepturile uriase ale elevului care ataca cadrul didactic, in toata aceasta perioada angajati fiind doar prin pile, mita si afinitate, examenul fiind in conturi si s-a definitivat programul „Romania Educata”!

  5. Mai lasa-ma cu denumirea analfabeti functionali. Mai nou a aparaut termenul analfabet digital. Pe acest trend oricine din noi este un analfabet intr-un domeniu. Domnule marius stiti sa cititi portativul de la muzica? ca daca nu intrati tot la o categorie de analFabet. Acuma ca nu ai internet nu mai ai viitor… Pe bune. UNICEF ar putea sa se mai gandeasca ca nici parintii lor nu au mai avut internet si probabil nici ei si totusi au ajuns oameni, buni. Daca nu vrei sa inveti nu inveti, dara daca chiar vrei ai de unde sa asimilezi informatie pe paine. Daca o iei asa cu sclavii in gura de la prima propozitie, esti praf.

  6. O lume de analfabeti functionali, e o lume de sclavi. O lume care poartă botniță, e o lume tăcută, resemnată, inactivă,fricoasa, ascultatoare. O lume care asteapta vaccinul e convinsă ca, daca mai exista vreo speranta de viata, ea nu vine in niciun caz si de la sau numai de la Dumnezeu ci, numai de la creatorii vecinului. O lume care se teme sa-si îmbrățișeze semenii e deja o lume traumatizată, terorizată, tembelizata. O lume care își ascunde chipul creatiei e o lume in care Creatorului i se pune la indoiala sau chiar i se neagă existența. O lume condusă de idioti, sadici si bolnavi psihici e o lume nebună, nebuna de legat. Dar cine s-o lege cand 70%, dintre cetățenii ei sa grăbesc s-o legitimeze?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.