Raport TikTok despre alegerile prezidențiale din România

Un raport elaborat de TikTok în calitate de semnatar al Codul de conduită privind dezinformarea, în cadrul Actului legislativ privind serviciile digitale (DSA) al Uniunii Europene, prezintă amenințările observate în legătură cu alegerile prezidențiale din noiembrie 2024 din România, măsurile luate în perioada premergătoare alegerilor și interacțiunile cu autoritățile naționale și cu experți locali înainte de alegeri, precum și cu autoritățile naționale și cu cele ale UE după alegeri.

TikTok subliniază că platforma online are în vigoare măsuri cuprinzătoare pentru a anticipa și a răspunde riscurilor asociate proceselor electorale, inclusiv riscurilor asociate cu dezinformarea electorală în contextul alegerilor care au avut loc în România la 24 noiembrie 2024.

Raportul cu privire la alegerile din România este inclus în raportarea din 25 martie pe perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024, care detaliază acțiunile pe care le întreprind principalele platforme online (Google, Meta, Microsoft și TikTok) în baza Codul de conduită privind dezinformarea.

În raport, TikTok consemnează câteva dintre amenințările pe care le-a observat în legătură cu alegerile prezidențiale din România, menționând eliminarea a șase rețele CIO (operațiuni de influență acoperite) în 2024 care au fost identificate ca țintind în mod specific un public din România.

Pe lângă aceste rețele, afirmă raportul, merită evidențiată apărarea mai largă a TikTok împotriva campaniilor de influență ascunse în Europa. În septembrie 2024, au fost luate măsuri globale împotriva unei rețele ascunse legate de Sputnik Media, iar ca parte a strategiei anti-recidive, au fost eliminate 11 conturi în noiembrie 2024 despre care se credea că sunt asociate cu Sputnik Media și că ținteau publicurile din România și din Republica Moldova.

De asemenea, platforma notează că a eliminat în mod proactiv, de la sfârșitul lunii octombrie, peste 5.500 de elemente de conținut legat de alegeri din România pentru încălcarea politicilor privind dezinformarea, hărțuirea și discursul instigator la ură.

Tot potrivit TikTok, în legătură cu alegerile prezidențiale din România au fost primite 11 notificări prin Sistemul de Răspuns Rapid, cărora li s-a răspuns rapid, prin interzicerea sau geo-blocarea de conturi și eliminarea de conținut pentru încălcarea regulilor comunității.

Raportul trece în revistă măsurile luate în ce privește capabilitățile de moderare de conținut (99 de moderatori de limbă română), combaterea dezinformării, fact-checking, înființarea unui centru de control al misiunii la 23 octombrie 2024 pentru alegerile din România, descurajarea operațiunilor de influență sub acoperire (peste 5.500 de elemente de conținut legat de alegeri din România pentru încălcarea politicilor privind dezinformare, hărțuire și discurs instigator la ură, între sfârșitul lui octombrie și 17 decembrie), abordarea conținutului înșelător generat de IA, abordarea conturilor guvernamentale, politicienilor și partidelor politice (GPPPA).

TikTok mai menționează că, înaintea alegerilor, echipa sa a organizat sesiuni dedicate cu fiecare grup politic din România pentru a informa despre politicile sale și a educa actorii politici despre măsurile de siguranță, și că a solicitat autorităților o listă a candidaților pentru a se asigura că eticheta GPPPA este aplicată corect.

Platforma mai afirmă că a investit în campanii de alfabetizare a media ca strategie de combatere a dezinformării, scop în care a încheiat un parteneriat cu ONG-ul local Funky Citizens.

Totodată, echipa sa din România a organizat pe 22 octombrie o întâlnire dedicată alegerilor cu ANCOM, AEP și Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, iar pe 14 noiembrie, a organizat împreună cu acest minister o sesiune cu privire la perturbarea operațiunilor de influență acoperite, la care au participat experți din minister, ANCOM, DNSC și poliție.

În raport, TikTok mai afirmă că, la modul general, s-a aflat în legătură cu autoritățile relevante din România în ce privește situația alegerilor prezidențiale și le-a încurajat să împărtășească orice informații pentru a putea colabora spre a asigura integritatea alegerilor. TikTok a răspuns, de asemenea, solicitărilor legate de conținut din partea autorităților, inclusiv a Comisiei Europene, răspunzând la întrebările lor specifice despre conturi și punând la dispoziție detalii despre investigațiile sale.

Recomanda [votes_up id=837516]

7 Comentarii

  1. Daca marea retea TikTok a facut parteneriat cu FunkyCitizen deja raportul e hyper biased. Asa ca va puteti sterge la wc cu el.

    Desigur nu si Predoiu Catalin, inteligentul divin din MAI, care sigur il ia de bun si ceva unicat…

  2. Dar panourile publicitare și emisiunile televizate în care se face reclamă candidaților de ce nu sunt interzise, mai ales că au un impact evident mai puternic asupra cetățenilor ?! 😎

  3. Raportul pare o insailatura de ochii lumii iar DSA e o mizerie de care nu stiu cum vom scapa. Nu am nici un fel de social media dar imi place sa vad postari si linkuri prin diverse articole. Cred ca ar trebui inventata o metoda de comunicare in stilul batailor in teava pe alfabet Morse (evident, la tehnologia de azi) in care sa ne trimitem linkuri text pe care sa le deschidem in medii prielnice, sa ne impanzim cu VPN-uri si Onion Routers, sa accesam Dark Web si sa umplem Internetul de date false despre noi (de exemplu sa cautam dulceata de capsuni si chiloti roz, sa participam la toate sondajele si sa dam raspunsuri aiurea etc).

  4. ce se face pe on line ?
    mă influențează cu cine sa votez ?
    Aiurea! Nu ma influenteaza deloc!
    Daca „puterea” pierde alegerile dă vina pe „on line” și ccr invalideaza!
    smechereala ilegala si penală!

  5. Minciuni gogonate și colorate..
    Adică alegătorii,având un trai decent,se dau păcăliți de informații false.. editat peste editat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.