Sistemele inteligente de marcat din magazine, care nu mai au nevoie de prezența fizică a angajaților, nu mai sunt pe placul comercianților.
Odată cu aceste automatizări și în lipsa personalului au crescut și cazurile de furt, așa că mulți reconsideră măsura și spun că ar putea reveni la situația anterioară.
La firmele de pază sună mai des alarmele, iar furturile din supermarketuri au ajuns să le depășească pe cele din locuințe, spun agenții de securitate.
„Pleacă de la tiparul omului care încearcă să ascundă sub coș anumite produse mai scumpe. Sau sunt tiparele mai complexe în care ascund în bagaje care sunt înfoliate cu folie de aluminiu”, a precizat Flavian Crizboi, reprezentantul unei firme de securitate, potrivit romaniatv.
Mari lanțuri de magazine din Marea Britanie și Franța, de exemplu, au luat decizia să scoată din uz sistemele automate și să revină la metodele clasice.
@ Băran Gheorghe Companiile de telecom s-au obișnuit deja de zeci de ani cu abuzarea pieței și a clienților, pentru că au susținere din zona de „optimizat dosare” și de „câmp tactic”. Cum dracu să emiți o decizie de plată a unei sume, fără a oferi debitorului mijloacele necesare de a achita suma datorată? Este o inepție, dar aceste inepții ascund O POLITICĂ DE JECMĂNIRE A CONSUMATORULUI COT LA COT CU UN STAT COMPLICE LA ASEMENEA ABUZURI, STAT, CARE NU DE PUȚINE ORI ELABOREAZĂ LEGI CU DEDICAȚIE PENTRU CEI BOGAȚI ȘI PUTERNICI, PRECUM ÎN FEUDALISM. Înțeleg libertatea persoanei juridice de a acționa conform dorinței acționariatului. Dar dacă toate persoanele juridice acționează în exact același mod și 99% dintre operatorii economici dintr-un anumit domeniu, fie el supermarketuri sau telecom, recurg la aceleași practici, îmi pare rău, dar invocarea libertății economice încetează aici. Pentru că este clar vorba de organizarea unui trust, ce acționează în mod premeditat în dezavantajul întregii societăți. Degeaba se vehiculează argumentul minune că „dacă nu îți place, poți cumpăra din altă parte”, dacă 99% din „alte părți” mă obligă să fac la fel.
Nimeni nu a discutat despre angajații concediați, care s-au trezit șomeri peste noapte și înlocuiți de roboți, deși poate aveau copii de crescut și rate de plătit. Cu siguranță li s-a spus zâmbitor de către doamnele de la resurse umane, chiar în ziua concedierii: „Dar dacă nu vă place, angajați-vă la alt supermarket!”
Am observat că ceva a început să se schimbe și mă refer la legalizarea actelor-notar după traducerea obisnuita. Obligatoriu, tu cetățean obișnuit, trebuie sa aduci actul original pentru ceea ce dorești să faci. Nu știu dacă și la escroci și la fabricanții de acte e valabilă acțiunea. Cat despre cash și plată cu cardul, am scris exemple de escrocherii cu plata cash pentru că nu au pos notariatele și nu numai. Apropo, de când intră în funcțiune în România?
@ Hai să fim sclavi! . Corect si bine explicat . Daca judecatorii nostrii si-ar face treaba si ar intelege….. actiuni similare de substituire a prestatiei prin activitati translatate catre beneficiar , fac si asiguratorii prin autoconstatari….. toate actiunile in instanta ar da castig de cauza cetateanului beneficiar….. dar ei , juzii, sunt si ei slugile bancilor si transnationalelor. Exista prestatori de servicii / furnizori , de exemplu de servicii de telefonie care emit factura in format electronic, zic ca ti-o trimit pe email ca asa e contractul ( obligatie contractuala ) dar in realitate pe email ajunge doar anuntul ca ti-a emis factura , iar pentru a intra in posesia ei trebuie sa ai un cont asociat serviciului. Intri in cont , descarci factura si ai surpriza ca pe factura nu e trecut niciun cont bancar in care sa faci plata( obligatie legala a furnizorului de a scrie pe factura contul) . Autoritatile nu se autosesizeaza, doar cetateanul e de vina ca nu are timp sa sesizeze, e prea preocupat cu supravieturea .
O mafie globalista si-a subordonata institutiile statului, partide comasate, guvern, parlament, presedinte. Si castigatorii nu prea sunt romani. Clientii platitori sunt catre mulitinationale, banci care trec pierideri, ani an de an, desi clientii romani lor le platesc. Patronii super si hipermarketurilor majoritatea nu sunt romani. De parca ar fi cumva interzid, de cine de ce, de urmarit traseul scurgerilor de miliarde peste granite, in conturile caror mafioti, oligarhii care au oamenii pusi sa facs legi, sa le apere de parte lor.
Dacă Uniunea Europeană nu ar fi o uniune sovietică subordonată băncilor și multinaționalelor, ar fi existat cel puțin o instanță dintr-un stat membru, care ar fi trebuit să se fi pronunțat cu privire la următoarea chestiune de drept:
Clientul unui magazin este client. Prin client se înțelege un om care plătește pentru produse și pentru servicii. Serviciu înseamnă procurarea produselor, aducerea lor în magazin, aranjarea în magazin, depozitarea în condiții optime de igienă și temperatură. Tot un serviciu plătit de client este și calcularea prețului la casa de marcat unde lucrează un om, numit angajat.
CONFORM CĂREI LOGICI JURIDICE A AJUNS CLIENTUL DIN CLIENT PLĂTITOR – ANGAJAT NEPLĂTIT AL UNOR MAFII TRANSNAȚIONALE CĂRORA NICI MĂCAR NUMELE NU AVEM DREPTUL SĂ ÎL PUBLICĂM ÎN PRESĂ SAU ÎN COMENTARII?!
CONFORM CĂRUI ARTICOL CONSTITUȚONAL ARE DREPTUL UN CONGLOMERAT ECONOMIC SĂ ÎMI IMPUNĂ MIE, CUMPĂRĂTOR DE BUNĂ CREDINȚĂ, SĂ ÎL DESERVESC EU PE EL – FĂRĂ A MĂ RENUMERA PENTRU ASTA ȘI FĂRĂ A REDUCE PREȚURILE PENTRU A COMPENSA SERVICIUL PE CARE EU ÎL PRESTEZ FĂRĂ VOIA MEA?!
DACĂ EU MĂ RĂNESC ÎN TIMP CE OPEREZ CASA DE MARCAT SUNT CONSIDERAT CLIENT SAU ANGAJAT AL MAGAZINULUI?
Însă despre aceste chestiuni ce privesc drepturile omului, nu veți auzi prea des prin nicio instanță din Europa, pentru că știe până și ultimul idiot că lumea așa-zis „democratică” este doar o lozincă și statele nu sunt altceva decât sclavii băncilor și multinaționalelor.
Dupa cat se pare lumea tot nu s-a lamurit ca sistemul electronic de plata de orice tip este usor de inselat si de folosit la fraude chiar si de catre un pustan de 16 ani.
Uitati-va numai cat de usor se fura din ATM-uri cu dispozitive de citirea a datelor si PIN-urilor si carduri clonate.
Sistemul electronic bancar nu prezinta nicio garantie. Mai sigur era sistemul de bonuri si chitante scrise cu creionul chimic.
Multe neclarutati si alte chestii se pot rezolva in mod costructiv prin discutii si contact vizual de la om la om. Nu discutii aiurea cu o masina carr de fapt nu pricepe, omul nu se face inteles de catre o casa de marcat.
Salariile unor casieri sunt insignifiante comparativ cu alte costuri pe care are un magazin, dar pot castiga sau paatra clienti daca lucrurile se lamuresc cu angajati care isi fac treaba.
Prevenirea sustragerilor numai un om o poate face, o fi ajutat de camare dar la verificat paza se baga.
Magazinele fără angajați trebuie BOICOTATE !
Nu stiti, va inchipuiti precum copiii, produsele scumpe au marcheri de siguranta sub ambalaj, te prind imediat. Doar femeile disperate fac asta, sperand sa scape facand fete de nevinovate. Se tiparesc tichete cu coduri de bara de la produse ieftine si se lipesc peste cele originale, treci produsul prin casa, se anuleaza markerul si esti curat, spalat si mai bogat. Hraparetii de proprietari nu invata ceva: hotii sunt intotdeauna cu un pas inaintea militienilor. Mai nou se cauta ambalaje fara eticheta de reciclare si se lipesc pe ele etichete. 20% din banii recuperati pana acum au fost pe luati pe ambalaje pentru care nu s-a platit !!! Hai, liberare !
ahaaaa… c defapt doar tipul cu reclama (influencer) cumpara si primul si ultimul (vezi cum oamenii nu se inghesuie la lidl la gunoaiele de case automate .. si tipa una pe acolo de ii sar plamanii.. )
care cumparati la case automate trageti in piept angajatii(pusi pe liber) si aruncati banii care ar trebui sa stea aici ,mai ales ca nu tiparim euro si suntem in handicap valutar