RECVIEMUL DE VERDI la SALA RADIO

 Vineri,  20 decembrie (19.00), Sala Radio va fi scena unui concert-eveniment emoționant: In memoriam – 30 de ani de la Revoluţia din 1989. Orchestra Națională Radio, sub bagheta dirijorului de origine italiană DAVID CRESCENZI – în prezent dirijor invitat al Operei din Düsseldorf (Germania) – va interpreta una dintre partiturile monumentale ale muzicii clasice: Recviemul de Verdi. Acesta şi-a compus Recviemul în memoria poetului şi romancierului italian Alessandro Manzoni și premiera a avut loc în Biserica San Marco din Milano, în 1874.

Soliști aplaudați în țară, dar și pe scenele internaționale, sosesc la București pentru eveniment: TEODORA GHEORGHIU – soprană, MARIA MIRON – mezzosoprană, OVIDIU PURCEL – tenor și MARIUS BOLOŞ  – bas. Evenimentul se va derula cu participarea Corului Academic Radio (dirijor: Ciprian Țuțu).

În deschiderea concertului, Editura Casa Radio va lansa audiobook-ul de mărturii „Silvia Iliescu, Carmen Ionescu, Octavian Silivestru, Radio-istorii. 21-25 decembrie 1989“. Evenimentul va avea loc în foaierul Sălii Radio, de la ora 18.50. La împlinirea a 30 de ani de la Revoluţia din 1989, Radio-istorii. 21-25 decembrie 1989 se constituie într-o restituire-document care tezaurizează mărturiile şi vocile care au transpus pe unde istoria la Radio România în acele zile fierbinţi de incertitudine, cutezanţă şi speranţă. Despre semnificaţia acestor mărturii şi despre ideea şi proiectul albumului vor vorbi Carmen Ionescu, managerul Agenţiei de Presă RADOR şi Silvia Iliescu, coautoare ale albumului.

DAVID  CRESCENZI are o pregătire muzicală complexă: pianist, dirijor de orchestră şi de cor. Printre realizările sale cele mai semnificative se numără colaborarea cu Teatrul Operei din Cairo, Egipt, în calitate de dirijor invitat (1998 – 2003), unde a pregătit şi dirijat opere de Rossini, Donizetti, Puccini și Verdi. La Doha, în Quatar, a dirijat de trei ori: în anul 2002 Aida de Verdi, în anul 2003 Ibn Sina de Michiel Borstlap, iar în anul 2005 Aspire de David Krane, cu ocazia deschiderii Jocurilor Olimpice Asiatice. În ianuarie 2012 a întreprins un turneu în Germania şi Franţa cu Bergische Symphoniker, în acelaşi an a colaborat cu Opera din Rio de Janeiro şi a fost dirijor al Festivalului de la Solothurn din Elveţia.

Cariera TEODOREI GHEORGHIU a fost marcată de întâlnirea cu celebrul José Carreras, care a remarcat-o în cadrul concursului Julian Gayarre International Singing Competition – Spania. După acest concurs, Carreras i-a oferit o bursă de studii care i-a influenţat definitiv cursul carierei. A câştigat mai multe competiţii, fiind laureată, între altele, a Concursului Internaţional George Enescu şi a prestigioasei Competiții Regina Elisabeta – Bruxelles. A debutat la Opera Națională Bucureşti în rolul Regina Nopţii din Flautul fermecat de Mozart, fiind apoi invitată să evolueze pe importante scene din Europa precum Théâtre de la Monnaie – Bruxelles, Grand-Théâtre – Geneva, Théâtre de Champs-Elysées – Paris, Opera din Lucerna. În anul 2004 a debutat pe scena Operei de Stat din Viena, iar între 2007 şi 2010 a evoluat constant pe această scenă.

 

MARIA MIRON a absolvit Universitatea Națională de Muzică București, la clasa prof. Georgeta Stoleriu. A participat la cursuri de perfecționare organizate în colaborare cu Accademia di Teatro alla Scala și ateliere susținute de mari artiști precum: Ileana Cotrubaș, Viorica Cortez, Luciana Serra. Repertoriul de operă și vocal-simfonic pe care l-a abordat cuprinde roluri ca: G. Rossini – Bărbierul din Sevilla – Rosina, La Cenerentola – Angiolina, W. A. Mozart – Nozze di Figaro – Cherubino, Don Giovanni – Zerlina, Cosi fan tutte – Dorabella, G.Puccini – M. Butterfly – Suzuki, P. I. Ceaikovski – Evgheni Oneghin – Olga etc. A susținut spectacole și concerte atât în țara cât și în străinătate: Danemarca, Italia, Bulgaria, Ungaria, Belgia.

 

Tenorul OVIDIU PURCEL este angajat al Operei din Düsseldorf (Deutsche Oper am Rhein). Absolvent al Academiei de Muzică Gheorghe Dima Cluj-Napoca, clasa conf.univ.dr. Marius-Vlad Budoiu, a câștigat numeroase competiții naționale de interpretare vocală.  Este invitatul Operei Naționale Române Cluj-Napoca, iar alături de Orchestra Filarmonicii de Stat Transilvania Cluj-Napoca a susținut un turneu în Tel Aviv. În stagiunea 2011-2012, a fost membru al Studioului de Operă din cadrul Deutsche Oper am Rhein unde a interpretat roluri precum Paolino – Il matrimonio segreto, Müller – El gato con botas, Fisherman – Le rossignol, Tamino – Flautul fermecat. 

 

MARIUS BOLOȘ este solist al Operei Naţionale Bucureşti din anul 2006. Absolvent al Universităţii din Oradea cu două specializări, Muzică şi Teologie, a urmat cursuri de măiestrie artistică susţinute de Ionel Pantea, Nelly Miricioiu, Viorica Cortez, Mariana Nicolesco, Leontina Văduva. În anul 2006 a fost bursier al Studioului de Operă din cadrul Operei Naţionale din Budapesta şi a luat lecţii particulare de canto cu maestrul Pompeiu Hărăşteanu. Marius Boloş a debutat pe scena Operei Naţionale Române Cluj-Napoca în rolul Comandorului din opera Don Giovanni de Mozart, în anul 2004. În iulie 2005 a fost finalist la Concursul Internaţional de Canto Hariclea Darclée de la Brăila, iar în 2007 a obţinut Premiul Special al Juriului la această competiţie. La Opera Naţională Bucureşti a debutat cu rolul Monterone din Rigoletto de Giuseppe Verdi.

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.