România s-a înscris în cursa pentru achiziția singurului port al Moldovei

Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM SA) a depus…

România s-a înscris în cursa pentru achiziția singurului port al Moldovei

Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM SA) a depus…

Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM SA) a depus, pe 24 aprilie 2025, o ofertă neangajantă pentru preluarea operatorului Portului Giurgiulești din Republica Moldova, firma ICS Danube Logistics, în cadrul unei licitații organizate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), se arată într-un document semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Aceasta este prima ofertă depusă în competiția pentru achiziția ICS Danube Logistics, ceea ce reflectă interesul real al CN APM SA pentru extinderea influenței sale în regiunea Mării Negre și bazinul Dunării. Datorită complexității tranzacției și a importanței strategice a portului, compania a lansat o licitație separată pentru achiziția de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei. Consultanții selectați vor avea ca misiune realizarea unui raport de due diligence în termen de trei săptămâni, care va include evaluarea activelor, perspectivele de dezvoltare a afacerii, precum și analiza creanțelor și datoriilor operatorului portuar moldovean.

Având în vedere că procesul este încă în desfășurare, obiectivele echipei guvernamentale de negociere rămân confidențiale pentru a nu afecta competiția.

Portul Giurgiulești este situat la gurile Dunării, în apropierea granițelor cu România și Ucraina, și este singurul port maritim al Republicii Moldova. Acesta acceptă atât nave fluviale, cât și maritime, gestionând peste 70% din traficul maritim de import și export al țării. Infrastructura portuară include un terminal petrolier, terminale pentru cereale, un terminal pentru alte tipuri de mărfuri, precum și un parc industrial.

Portul Giurgiulești joacă un rol central în asigurarea lanțurilor de aprovizionare ale Moldovei și reprezintă o componentă strategică în dezvoltarea relațiilor comerciale în zona Dunării și a Mării Negre.

Licitația pentru preluarea operatorului este organizată de BERD, care deține calitatea de acționar majoritar în ICS Danube Logistics. Portul funcționează în regim privat, fără implicarea directă a autorităților moldovene.

Distribuie articolul pe:

11 comentarii

    1. Prietene de la 13:23 ce te face sa crezi ca CN APM , adica Rumania , va castiga? Vine Frank Templeton imediat si haleste Portul Giurgiulesti. Cum au facut si cu Fondul Proprietatea care produce si azi pentru SOROS & Co. Asta se cheama libera circulatie a marfurilor , oamenilor, ideilor si banilor ! Sunteti oamenii Moscovei daca nu sunteti de acord cu mine!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate