Avesta Battery & Energy Engineering (ABEE), compania cunoscută pentru planurile ambițioase de a construi o giga-fabrică de baterii la Galați, a anunțat recent că a încheiat colaborarea pentru acest proiect și se află în căutarea unor noi locații pentru investiție. Decizia a fost comunicată pe site-ul oficial al companiei, unde se precizează că noile locații vor fi selectate în funcție de infrastructură, disponibilitatea forței de muncă și sprijinul guvernamental.
În luna iunie a acestui an, ABEE declara că intenționează să finalizeze discuțiile privind locația noii fabrici în următoarele luni și să înceapă construcția la scurt timp după aceea. Compania a subliniat importanța acestui proiect în contextul cererii crescute de baterii, cu scopul de a susține creșterea strategică a ABEE și a partenerilor săi.
Proiectul inițial din România, cunoscut sub numele de ROMVOLT, urma să fie o investiție de 1,4 miliarde de euro și să aibă o capacitate totală de producție de 22 GWh, fiind destinat în principal industriei auto din România, unde se află mari producători precum Renault/Dacia și Ford. Conform comunicatelor anterioare, această fabrică ar fi contribuit semnificativ la reducerea dependenței Uniunii Europene de aprovizionarea cu baterii din China, un aspect crucial în actuala configurație a pieței.
„Producția de baterii este crucială pentru UE, având în vedere că China domină în prezent acest sector. Este necesară dezvoltarea capacităților de producție interne pentru a satisface cererea europeană în creștere”, afirmau reprezentanții ABEE în iunie.
ABEE, fondată în 2019 de Noshin Omar, fost profesor la Free University of Brussels, are deja două unități de producție în Belgia și Macedonia. Aceasta își propune să devină un jucător important pe piața europeană a bateriilor, în special prin dezvoltarea unor celule de baterii avansate Litiu-Fier-Fosfat (LFP).
Cele spuse de Oliver mi-a adus aminte de o chestie cu adevărat fenomenală : Mercedesul a modificat un motor Deisel, pe motorină !!!, care are la ieșire noxe apropiate de ZERO !
Ca să nu mai vorbim de invenția unui românaș de-al nostru , cea cu apa drept combustibil motor !
Și noi ne uităm la tâmpeniile scornite de verzi în coor și rași în cap ?! 😉
Nu e o pierdere. Asemenea fabrici sunt extrem de poluante.
Ar putea concura o investie de 1.4 miliarde, cu cele facute de chinezi, de 8, respectiv 2 miliarde in Ungaria? In plus, ca sa dezvolti o afacere, ai nevoie de stabilitate fiscala, oameni calificati, lanturi de aprovizionare, ceea ce in Romania, nu prea mai gasesti. In plus cererea de masini electrice scade, sa vedem cum ii va convinge pe europeni, comisia colhozului, ca masinile electrice sunt mai bune decat cele cu motoare termice
Ar fi fost poluare de 14 miliarde de euro
E prea aproape de Ukruina. Deci cauta sa-si protejeze investitia . Pricipit @Parere , @tetea, @ ceata lui Pitzigoi ?
ma bucur ca nu au reusit…
mai putina poluare pentru romania…oricum deja exista fabrici in Romania de baterii auto…
probabil nu au cotizat cat trebuie…dar oricum pentru romania e bine..
Ce inseamna „giga-fabrica de baterii”?! Ce inseamna „capacitate de productie de 22 Gwh”?! Un talmes-balmes de termeni si cifre in articol!
Să fim intelegatori si cu guvernantii fsn(psd pnl udmr minoritari).Fsn a furat mii de miliarde din averea romanilor -deci, nu poate fi acuzat de patriotism(patriotii nu-si fura tara).De ce ar avea interes sa se construiască ceva daca nu primesc o cotăparte ?
Se duc astia la unguri.🤭
Cumva, e prea mare parandaratul/furaciunile și refuza investitorul? Așa pute!
Și-au dat seama că-i producție falimentară și au renunțat !