Scandalul taxei lui Firea: „Veți asista peste 2-3 ani la blocarea totală a capitalei”

Avocatul Gheorghe Piperea îi contrazice pe contestatarii taxei Oxigen instituită de Gabriela Firea și propune „un referendum local ca la carte în București”.

„Daca vreți sufocarea acestui oraș și îngroparea sub junk-urile venite din “vest”, nu aveți decât să contestați și să vociferați pe paginile de socializare contra taxei Oxigen. Nu aveți decât să vă luați de mânuțe cu așa-zișii progresiști și ecologiști salvatoriști, care contestă această taxă – impusă în toate marile capitale europene, într-o formă sau alta – doar din motive strict politice. Continuați să acționați pavlovian, așa cum ați făcut-o la refendum-ul “pă justițe” al lui Werner. Ca și acum, când asistați la ordonanțe de urgență ale lui Orban care afectează statutul magistratului (vă mai amintiți ce ați votat – “fără ordonanțe de urgență pe justiție”?), tot așa veți asista peste 2-3 ani la blocarea totală a capitalei sub 7 milioane de mașini – junk. Credeți că veți putea pretinde mutarea capitalei “mai la vest”, că tot e de acolo puterea galben – portocalie? Uitați de asta – Clujul și Timișoara devin pe an ce trece mai sufocate și mai îmbâcsite cu mașini decât Bucureștiul. Și, oricum, Liga Vestului vrea independența de București, vrea o “țară ca afară”; nu ne mai vrea pe noi, „miticii”.

Apropo de referendum – propun ca in maxim 45 de zile, să avem un referendum local ca la carte în București. Să vedem dacă preferam poluarea si ultra-aglomerația pe locurile de parcare sau vrem un oraș relaxat, pregătit să viețuiască și în secolul XXI…”, a scris Piperea pe Facebook.

Gabriela Firea a lansat, joi, pe Facebook, un referendum, prin care bucureștenii sunt întrebați dacă sunt sau nu de acord cu taxa Oxigen.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Ioana Radu 8524 Articole
Author

13 Comentarii

  1. Propun sa se ia la mana si trimisi acasa,fiecare de unde e:Firea la Bacau,Piperea la Giurgiu,Nicusor la Fagaras,Mungiu la Iasi,etc
    In acest fel descongetionam orasul..

  2. Păi acum, când Ghermănica e pe cale să renunțe la mașinile pă motorină? Iar vreți să-i tragem un șut în fund capitalismului și să „să supără” domnu’ Timmermans pă noi?

  3. De acord cu referendumul pentru Oxigen. Sătui de praf mizerie și aer irespirabil in orice intersecție din bucuresti. Circula autoturisme doar cu șoferul și blochează și așa aglomerata capitala. Spatiile verzi sunt deficitare iar poluarea este in crestere, vinieta trebuia implementată demult.

  4. Iepuri de plastic, ochelari si biciclete – trebuie sa fie si lucrurile astea platite de undeva…

  5. Că unii și altii discutăm pe fond fără pretenții asupra formei, e una. Nu credeam că d. Piperea, avocat, poate fi de acord cu inepțiile de formă din HCGMB cu vinieta. D. Piperea, explicati-i unui magistrat, într-o sală de judecată, și nu pe rețele de sociali, de pildă ce-i acela interiorul unui perimetru!

  6. Taxa pe Oxigen.Cand nu vor mai putea respira nu vor mai vocifera,or s-o revrea da’aleluia,atat de simplu.WUHAN NU LE DA FIORI,ORASE PUSTIITE NU TE FAC SA TE REEVALUEZI,CA OM?

  7. Domnu’ avocatu’ !
    Ia asculta colea la mine !
    Anual(cind masina are peste 12 ani vechime) sau la doi ani, FIECARE AUTOTURISM MERGE SI EFECTUEAZA EXIGENTA INSPECTIE TEHNICA PERIODICA, UNDE ROMANUL PLATESTE.
    MASINILE CARE NU TREC ITP NU MAI CIRCULA PINA SINT ADUSE IN PARAMETRI TEHNICI AGREATI DE RAR.
    DECI, NU,RPT. NU MAI CIRCULA !!!
    In aceste conditii de ce sa-mi interzica mie cineva sa folosesc masina, CHIAR SI CU 1/2 PERSOANA LA BORD, SAU CUM VREA MUSCHII MEI, DACA;
    -AM PLATIT IMPOZITUL;
    -AM CUMPARAT ROVIGNETA PENTRU DRUMUL DIN AFARA ORASULUI;
    -DACA MASINA ARE ITP VALABILA(INSPECTIE FIIND FEMININ, FACEM ACORDUL);
    -AM PERMIS DE CONDUCERE VALABIL SI SINT APT MEDICAL SA CONDUC.
    CU CE DREPT IMI INTERZICE MIE CINEVA SA-MI FOLOSESC MASINA DETINUTA LEGAL SI UTILIZATA LEGAL ???
    SAU E ORDIN DE LA VREO INALTA POARTA SA MA GONEASCA DIN BUCURESTI, CA SA POPULEZ SATELE SI ORASELE RAMASE GOALE PRIN MIGRAREA DIASPOREZILOR ?

    DOMNU’ AVOCATU’, IA ANALIZEAZA MATALE CE TI-AM ZIS EU SI VEI VEDEA CA ”TAXA OXIGEN” ESTE O INEPTIE, DE SORGINTE NAZISTA, CARE DISCRIMINEAZA INTRE CETATENII CORECTI AI ROMANIEI.
    CUM ADICA SA NU MAI CIRCUL PE ANUMITE STRAZI, SAU DELOC IN BUCURESTI, CA NU VOR NISTE DEMENTI CARE AU IMPINS-O PE FIREA CU CAPUL IN LAT, BENEFIICIIND SI DE RASINILE DE LA ”BRUXEL”, CA SA NU CISTIGE AL DOILEA MANDAT.
    A MAI FOST UNA CARE NE-A IMPUS ”GUMELE DE IARNA”(IN SUA NU EXISTA ASA CEVA), VORBESC DE CURVA LUI BASE, DE STAU MOMIRLANII DE DOUA ORI PE ANI LA COZI SA SCHIMBE ROTILE, PLATESC ”HOTEL PENTRU ROTI” SAU STAU CU BALCOANELE SI BOXELE PLINE DE ROTI, DESI CHIAR FABRICANTII GUMELOR DE IARNA SPUN CA , PE ZAOADA AFINATA SI NOROI(DAR NU PE GHEATA, POLEI) EFICIENTA LA FRINARE CRESTE CU 5(CINCI)%.
    ACEASTA EFICIENTA POATE FI OBTINUTA SCAZIND PRESIUNEA IN PNEURILE DE VARA, ADICA CELE NORMALE, CU 10%.
    NENEA AVOCATU’, TE-AI FACUT DE CACAT CU DECLARATIILE TALE DE PARVENIT TIMPIT .
    HAI SICTIR !

    • Frumos comentariu ,de 3 clase primare,al ardeilor umpluti de prostie.Le doresc un lant de aur la gat si legati pe bulevard incepand cu anul 2023.Poate mai scapam de ei!

  8. Deci minunatule domn Piperea să aibă masină numai cine are bani de masină nouă o dată la 5 ani? Restul în stație la tramvai sau troleu pesta săptâmână și la ștrand și tren sâmbăta și duminica că nu mai încăpem aștia cu suv 4X4 de toți junk-cii cu mașini de mâna doua. Să știți că suv-ul dumitale de 2000 cm3 sau și mai mulți, scuipă în aerul Bucureștiului Mult mai multe grame de noxe decât un Matiz din 1996. Că șmecheria că în calculul Euro-clasificare poluare (4,5,6) nu contează numai cantitate de noxe ci și cilindreaa mașinii e o hoție tipică bogaților.

  9. „Veți asista peste 2-3 ani la blocarea totală a capitalei” La ceas de seara/mandat se trezi adormita ! Pana acum doar greiere/vioara ! S-auzi zicere … „veti asista” !

  10. Piperea scrie ca sa nu se plictiseasca. Capitala nu are nici un plan de reducere concreta a poluarii ci numai prostii de moment. Astfel trebuiesc reduse densitatea constructiilor, pe orice teren se fac numai blocuri nici un spatiu verde intercalat. Toate mall-urile au o peluza cu trei tufisuri si cinci flori, restul beton si sticla. Parcurile sunt defrisate si copacii schiloditi, pe strazi la fel, daca sunt pericol plantati copaci tineri. Nu se pune gazon rulou in parcuri se lasa vegetatie existenta,mai bogata in specii floricole variate si reducere de praf si poluare. Inainte aveau boala bordurilor acum au pe cea a gazonului rulou. Multi idioti lucreaza la ADP-uri.Masinile de teren interzise, la fel autobuzele pe diesel. Dezvoltate liniile de tramvai si troleibuze.

  11. Taxa e pentru poluare sau descongestionare ?
    1) daca e pt poluare bemwanele cu motoare de 5 litri ale interlopilor si oligarhilor ce i sustin polueaza mult mai mult decat un motor de 1000cm3 vechi de 12 ani dar in perfecta stare ca are inspectia la zi! Norma eu6 se refera la poluare raportata la puterea motorului !
    2) daca e pt descongestionare, sa dea voie alternativ numere pare / impare.

    E clar ca taxa e pentru ca marii smecheri cu mastodontii lor de 12 cilindri sa nu se mai incurce in noi astia prapaditi candisi parcheaza imensitatile unde vrea muschii lor

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.