
Mai mulţi europarlamentari AUR au transmis o scrisoare deschisă către membrii Parlamentului European pe tema situaţiei electorale din România.
Redăm scrisoarea
Stimați colegi,
Curtea Constituțională a României, printr-o decizie fără precedent în istorie și în Uniunea Europeană, a decis să anuleze întregul proces electoral pentru alegerea Președintelui României.
În condițiile în care, printr-o decizie anterioară, publicată în data de 3 decembrie 2024, validase alegerile din primul tur de scrutin, din data de 24 noiembrie 2024, aceeași Curte Constituțională (în continuare, în text, CCR) a decis anularea alegerilor, prin decizia nr.32 din data de 6 decembrie 2024.
Potrivit Constituției și legii române, deciziile CCR sunt definitive și general obligatorii. Sub impactul acestei reguli se află chiar și CCR, astfel că nu putea contrazice decizia din 3 decembrie 2024 nici măcar CCR.
Circumstanțele deciziei CCR de anulare a alegerilor sunt teribile și prezintă un imens risc de precedent anti-democratic. Nimic nu garantează, în acest moment, că aceste precedent nu se va repeta în România sau în orice alt stat membru al Uniunii Europene.
CCR s-a auto-sesizat pentru a pronunța anularea alegerilor. Conform legii române, CCR trebuie sesizată de o persoană fizică sau de o instituție pentru a pronunța decizii. Singura situație în care CCR se poate auto-sesiza este aceea în care există o inițiativă de modificare a Constituției.
Conform Constituției României, CCR are atribuția de a veghea la derularea alegerilor prezidențiale și de a confirma rezultatele sufragiului, iar nu și atribuția de a le anula. În baza Legii nr. 370/2004, CCR poate anula turul I sau turul II al alegerilor prezidențiale, dispunând repetarea acestora, dar nu poate anula întregul proces electoral. Reamintesc că, în data de 3 decembrie, CCR validase deja alegerile din turul I.
În mod cu totul samavolnic și chiar cu încălcarea propriei jurisprudențe, CCR a anulat alegerile invocând „note informative” de la serviciile secrete române din care ar putea rezulta implicarea unui „actor statal” în alegerile din România. Nu au existat la data deciziei de anulare a alegerilor (6 decembrie 2024), nu există nici în acest moment probe care să releve frauda electorală. Având în vedere războiul din Ucraina,
precum și rolul crucial al României, membră a NATO, în gestionarea consecințelor geo-politice ale acestui război, decizia CCR din data de 6 decembrie 2024, nesusținută de probe, ridică o problemă majoră de securitate și de încredere în autoritățile române și în Statul român, ca partener și aliat al statelor membre UE și NATO.
Oricum, aceste „note informative” de la serviciile secrete nu doar că au caracter imprecis, dar par fi produse pro-causa, în timpul care s-a scurs între decizia de validare (3 decembrie) și decizia de anulare (6 decembrie) a alegerilor. Dacă ar fi fost probe reale ale implicării „actorului statal” nenumit (evident, este vorba despre spionajul rusesc), este evident că CCR ar fi fost în măsură să invalideze alegerile
încă din data de 3 decembrie, dar nu a facut-o decât în data de 6 decembrie 2024, când a fost clar că poporul român nu va vota conform așteptărilor establishmentului românesc.
Primul aspect extrem de grav al deciziei CCR de anulare a alegerilor este implicarea brutală în alegerile din România și în procesul judiciar românesc a serviciilor secrete.
În anul 2019, aceeași CCR anulase protocoalele justiției cu serviciile secrete, întrucât încălcau Constituția. Acum, CCR și-a încălcat propria jurisprudență. Din perspectiva statului de drept și a democrației, precedentul creat este extrem de periculos, echivalând cu o lovitură de stat. Nu există motive ca statele membre ale UE să creadă ca asemenea precedent nu s-ar putea repeta în România, Germania, Franța,
Italia, Ungaria, Polonia sau Grecia, de exemplu.
Printr-un raționament precar, CCR consideră că alegătorii au fost manipulați prin intermediul tik tok să voteze un candidat, ca și când platforma chinezească i-ar fi pus cu mâna pe alegători să voteze într-un anumit fel. Acest raționament precar nu numai că infantilizează un număr de 2,1 milioane de alegători care ar fi fost manipulați, ci anulează și restul de 7,4 milioane de voturi, teoretic ne-manipulate.
Cel mai grav aspect al deciziei CCR de anulare a alegerilor este încredințarea unui mandat ad – hoc și sine die de președinte în favoarea lui Klaus Werner Iohannis, căruia îi expiră mandatul de Președinte al României în data de 21 decembrie 2024.
Fără să fi fost sesizată de nimeni în acest scop și fără să aibă vreo competența conform Constituției sau legii, CCR a constatat că sunt aplicabile dispozițiile din Constituția României care permite prelungirea mandatului până la alegerea unui alt președinte.
Constituția României nu permite prelungirea mandatului unui președinte aflat în funcție decât în n caz de război sau de catastrofă. Prelungirea se acordă de către Parlament, prin lege organică. Nu există asemenea lege. Nu există asemenea motive.
Din data de 22 decembrie 2024, România va avea un președinte ilegitim. În cadrul instituțiilor europene, inclusiv cele cu atribuții de co-legiferare și de apărare sau diplomatice, România va fi reprezentată de un președinte ilegitim. Din perspectiva construcției juridice europene și a principiului democrației reprezentative, asemenea situație este intolerabilă.
În final, atragem atenția asupra art. 2 din Constituția României, care este similar cu cel din Constituția Franței – suveranitatea națională aparține poporului român și se exercită prin reprezentanți rezultați din alegeri libere și corecte (iar nu prin autorități samavolnice sau servicii secrete), niciun grup sau individ neavând dreptul să exercite această suveranitate în interes propriu.
Gheorghe Piperea
Claudiu Târziu
Adrian George Axinia
Şerban Dimitrie Sturdza
Mariana-Georgiana Teodorescu
Sunt in dezacord total cu autorul. Orice problema am avea, nu avem ce cauta cu ea afara. Trebuie sa fim suverani. Sunt satul de tradatori, care sabotau Romania, pentru ca nu erau ei la guvernare (la borcan). Ajunge! Solutiile trebuie gasite acasa, in Romania. Nu au ce se amesteca nimeni in treburile noastre. Daca lucrurile nu sunt cum le dorim, e pentru ca nu suntem in stare sa le facem asa. Este vina noastra, a tuturor. O seara placuta tuturor!
Hai, Simioane, fi sincer, ca tu te prefaci ca nu sti, cum il cheama pe cel care a spus NO alegerilor , ca sa nu ias georgescu? Hai, nu mai face pe prostul, ca nu cecereul a facut asta, de s-a razgandit de la prima decizie luata! PS Biata alexandreasca de la realitatea + doar l-a intrbat pe mesia georgescu de avion si cine a coborat din el la ceceresi i-au si inchis emisia
Rezolvare de suveranist !
Frecție la in picior de lemn, să aștepți rezolvarea unei probleme celor care au creat asemenea situație.E ca și cum ai cere călăului să te ierte. Pierdere de timp și bani …
* Elena Popa 1 – Care alegeri nu au fost corecte ?
Parlamentare sau prezidentiale ?
Care a fost diferenta dintre ele?
Nu au succes pentru ca numai cei a lui 6 66 pot mishca dracesc lucrurile. Timpul este veshnic shi stabeleshte soarta actorilor mondiali, ramanand o singura shansa=meritocratzia care acum este sublima dar lipseshte cu desavarshire. Imperiul khazar = URSS a cazut, dar s-a nascut altul al balaurului ce va declansha WW3, daca nu putem zice ca suntem in progres, ramanand ca atomica sa fie folosita de Putin ce shi-a retras trupele, avand ocazia de s detona bomba in Orientul lor mult iubit, de unde Biblia a zis ca va porni totul.
O zi buna.
Con
P.S. Rebenciuk trebuie sa aduca sulul de hartie H. necesar pentru mancatorii de dulciuri nomencla turiste
Pe 21 decembrie, hai la Cotroceni sa protestam impotriva lui Iohannis si sa strigam:”iesi afara, javra ordinara.” Asa i-au strigat protestatarii presedintelui Basescu in 2012.
„fără precedent în istorie și în Uniunea Europeană,”
-de curind si in austria s-au anulat alegerile
nimeni nu pomeneshte….
Si nici ”comasarea„ alegerilor nu a fost democratica…Astia s-au invatat ca pot face orice le trece lor prin câlti…
CCR nu are atributiuni sa anuleze alegeri. CCR poate doar sa semnalizeze daca o lege este neconstitutionala si atunci parlamentul ia nota si o modifica. La noi CCR a devenit in mod ilegal o instanta suprema care judeca unilateral fapte, oameni, declaratiile candidatilor. S-a ajuns la absurdul total in care Sosoaca a fost eliminata din alegwri pentru ca declaratiile sale sunt anti UE !! Nu scrie nimic de UE in constitutia Romaniei. Dar ce conteaza legea, logica si rigurozitatea la romani. La romani conteaza doar : ” ba nu-mi place de moaca lu’ ala bine ca l-a scos CCR”
Cred ca Presedintele Trump,moare de grija urcaniei si a Romaniei.Lui si poporului american sa-i fie bine…in rest…apa de ploua…cum se zice la noi.Dar totusi trebuie incercat.Jurista care a castigat procesul cu aurul de la Rosia Montana nu poate fi si dumneaEi implicata ?
CTP,Plesu,Dinescu,Parvulescu (a stat in bloc cu mine la Ploiesti ),nu se pot implica pt binele acestei tari ?Scriu ca nu am ce face !
Tagma jefuitorilr s-a autobotezat,cu eticheta ” proeuropeana,proeuroeuropeni „.Vrand sa sugereze intre altele,rastindu-se la celelate partide,”baaa,voi ati fost cu noi la furat ? faceti parte din Tagma noasstra ? Nu.Pai vedeti,asta este deosebirea,nu sunteti din gasca,nu sunteti proeuropeni ca noi.Ne-a spus noua doamna Ur sula ca sunteti extremisti,pt.ca sunteti suveranisti,nu ca noi care stam capra cu nadragii in vine in fata ” directivelor „.Si sunteti si nationalisti,o tineti cu Imnul National,drapelul National,echipa nationala,portul national,stadionul national,soseaua nationala,granitele nationale,ce atatea nationale ? Trebuie sa fim deschisi,traim intr-o lume noa,fara mama fara tata,fara identitate nationala.Deavalma la comun ca la colhoz.Si mai vreti si pace,va inchinati la Dumnezeu,misticistilor.