Se contractează lucrările de execuție pentru noul cheu Galați

Administrația Porturilor Dunarii Maritime a scos la licitație un contract de 103 milioane lei pentru executarea lucrărilor la un nou cheu în Portul Galați. Este prima faza dintr-un proiect mult mai amplu, denumit Platforma Multimodală Galați, care presupune integrarea transportului rutier  și feroviar de mărfuri cu cel fluvial, cu ieșire, mai departe, către Constanța https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100102539
Lucrari pentru executia cheului din cadrul proiectului Platforma Multimodala Galati- Etapa I – Modernizarea infrastructurii portuare”. Lucrarile care fac obiectul contractului sunt lucrari hidrotehnice portuare, respectiv:  – lucrari de dragare in bazinul situat in zona „Port Bazinul Nou” pentru a permite intrarea in siguranta a navelor;  – modernizarea cheului existent pentru a efectua operatiunile de incarcare directa si operatiunile de descarcare cu unitatile de incarcare intermodale (ILUs) intre nave si cheu;  – umplerea partiala a bazinului portuar pentru a crea spatiu suplimentar pentru acostare si pentru operatiunile de manipulare viitoare;  – nivelarea profilului elevatiei platformei„, este descrierea din SICAP a licitatiei.
78 de luni este durata contractului, ofertele vor fi deschise in 2 octombrie, 70% din punctajul acordat este componenta financiara, 20% este garantia acordata pentru respectarea graficului de executie, 5% este garantia de buna executie.

Proiect național

Reconfigurarea Portului Galați este un proiect mai amplu, care costă 90 de milioane de euro, și în care sunt implicate, pe lângă Administrația Porturilor, S.C. Port Bazinul Nou S.A. Galați și S.C.
Metal Trade International S.R.L. Galați. Acolo se vor construi, în doi ani, un terminal de containere format dintr-un cheu nou, o platformă multimodală, o infrastructură rutieră si feroviara și o zona de acces, cu scopul de a elimina blocajele și a moderniza infrastructura. Mai clar, scopul este de a crește importanța Galațiului ca port de expediție și, mai mult, de a-l transforma într-un nod major de tranzit în cadrul Coridorului Rin-dunare-Alpi, având în vedere că studiile de trafic făcute cu proiecția 2030 arată o creștere semnificativă a volumului de mărfuri tranzitat. Costurile sunt de 90 de milioane de euro, banii provin din fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat și din
surse private”
Investiția constă în realizarea a patru obiecte, astfel:
  • Cheu vertical pe o lungime de 868 m;
  • Racord rutier și feroviar: infrastructură rutieră pentru accesul în terminal alcătuită din 2284 m drum, un sens giratoriu și un pasaj superior peste calea ferată;
  • Platformă multimodală, realizată pe o suprafață de 125.264 mp: infrastructură (platforme, drumuri, zonă suplimentară de depozitare), echipamente şi instalaţii portuare, reţele de utilităţi;
  • Zonă acces la platforma multimodală

Joncțiune feroviar-naval

Lucrările proiectului contribuie la realizarea obiectivului C.N. A.P.D.M. SA Galați, de a crește traficul și pe cale de consecință de a crește veniturile proprii din activitatea de bază, precum și din activitățile conexe și auxiliare. Teritoriul pe care se va realiza investiția este situat în Portul Galați, în zona Portului Bazinul Nou fiind teren portuar, proprietate publică a statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor și concesiunea C.N.  A.P.D.M. S.A. Galați.
Suprafața totală care urmează să fie amenajată în cadrul acestei investiții este de 32 de hectare. Platforma multimodală va funcționa într-un sistem integrat cu zonele adiacente dezvoltate ale Galațiului pentru furnizarea serviciilor logistice și activități industriale (Zona Liberă Galați și Parcul Industrial Galați) contribuind astfel la dezvoltarea de noi locuri de muncă atât pe durata lucrărilor de construcții, dar mai ales pe termen lung.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihai Soare 1056 Articole
Author

1 Comentariu

  1. Terminalul portuar modernizat trebuie legat prin cai rutiere si feroviare moderne de restul tarii, precum si de zisa Republica Moldova, caci aceasta este riverana Dunarii doar pe vreo 700 de metri. Deocamdata, nu se aude nimic nici despre autostrada nici despre calea ferata.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.