Sfaturi pentru afaceri cu articole vestimentare

sursa foto http://updateadv.ro/

 

Lumea modei rămâne mereu actuală, iar afacerile din sectorul articolelor vestimentare au un potențial de succes continuu – pe scurt, hainele se vor căuta mereu.

 

 

Totusi, pentru a-ți transforma afacerea dintr-una care se situează „pe linia de plutire” într-o poveste de succes, e nevoie de mai mult decât simple eforturi. O creștere sesizabilă vine prin investiție de timp, resurse și strategii.

Citește în continuare și află cum să faci acest lucru, cu ajutorul unor sfaturi despre cum să-ți dezvolți afacerea și să atragi mai mulți clienți.

 

Sfaturi pentru afaceri de succes

Zicala „lucrurile mari nu se intampla peste noapte” este valabila și în acest context. Ca să construiești o prezență puternică pe piață și să te diferențiezi de competiție, trebuie să pui în aplicare cateva strategii vitale pentru afacerea ta:

  • Cunoaște-ți publicul țintă – presupune crearea unui portret pentru clientul tau ideal, sau cum mai este numit in marketing, o „persona” – un avatar al persoanei ideale la care iti doresti sa ajunga produsele tale. Trebuie sa stii ce prefera potentialii tai clienti, ce tip de articole cauta, stilul si bugetul lor. Spre exemplu, daca te adresezi tinerilor atrasi de moda urbana, nu vei aborda o strategie de marketing care vizeaza un public matur, cu preferinte pentru haine elegante;
  • Alege furnizori de incredere – un lucru pe care il observa clientii este calitatea si diversitatea produselor. In acest sens, este necesar sa gasesti furnizori care sa ofere articole vestimentare de calitate, rezistente si la preturi competitive. Ei trebuie sa isi respecte termenele de livrare si sa aduca modele noi constant, pentru ca tu sa raspunzi rapid la cerintele pietei si sa ramai competitiv;
  • Marketing digital – la momentul actual, importanta unei prezente in online este incontestabila si a devenit un pas pe care nicio afacere de succes nu il poate sari. Construieste-ti un website bine organizat, care sa puna in valoare produsele tale prin fotografii de calitate si descrieri clare. De asemenea, utilizeaza retelele de socializare pentru a interactiona in mod direct cu clientii, posteaza continut interesant si promoveaza produsele noi care apar. Daca vrei sa ajungi mai usor la clientul tau ideal, despre care vorbeam la punctul 1, sau sa atragi vizitatori noi, investeste in reclame pe Facebook si Instagram;
  • Experienta de cumparare – pentru a atinge acest punct, trebuie sa te asiguri ca procesul de cumparare, fie el online sau in magazin, este simplu si intuitiv. Acesta include aspecte precum rapiditatea livrarii, amabilitatea angajatilor si usurinta returnarii produselor. In plus, afacerile la inceput de drum pun deseori mici cadouri in fiecare colet, astfel incat experienta cumparatorului sa fie memorabila;
  • Identitate de brand – o afacere de succes nu este doar o simpla eticheta; este o experienta, o poveste si un stil de viata. Gandeste-te la valorile afacerii tale si la mesajul pe care vrei sa-l transmiti clientilor. Odata ce ai conturat aceasta identitate, pastreaza coerenta in toate aspectele afacerii, astfel incat sa transmita aceste valori: de la ambalaje si designul magazinului pana la comunicare pe retelele de socializare;
  • Echipa – intr-adevar, lucrurile mari nu se intampla peste noapte, dar cu siguranta nici cu ajutorul unui singur om. Angajatii reprezinta inima afacerii, iar o echipa bine pregatita te va ajuta sa creezi o experienta remarcabila pentru clienti. Organizeaza sesiuni de formare in care anagajatii sa invete despre produsele pe care le vand, tehnici de vanzare si importanta unei atitudini pozitive.

 

Cum să vinzi mai multe articole vestimentare

Pentru a crește vânzările, nu este suficient doar să expui produsele și să aștepți ca acestea să fie cumparate. Și în acest caz, ai nevoie de o combinație de tactici bine gândite pe care să le pui în aplicare:

  • Promoții și pachete de produse – promoțiile stimulează semnificativ vânzarea produselor. Poți folosi oferte precum „Cumperi doua articole, al treilea la jumatate de pret” sau „Reduceri 10% la achizitia unui set complet de rochie+accesorii”. De asemenea, poti acorda oferte speciale pentru clientii fideli, care incurajeaza achizitii mai mari.

 

  • Strategie de fidelizare – daca tot am mentionat de clientii fideli in punctul anterior, pentru a ajunge la ei trebuie sa creezi o strategie de fidelizare. Poate fi vorba de reduceri, puncte de fidelitate, acces anticipat la colectii noi sau cadouri surpriza. Atunci cand le oferi clientilor avantaje exclusive, ii vei motiva sa revina in magazin.

 

  • Suport pentru clienti – asigura-te ca echipa ta este bine pregatita si ofera asistenta prompta, fie ca vorbim de intrebari legate de produse, retururi sau sfaturi. Suportul potrivit transforma cumparatorii ocazionali in clienti fideli.

 

  • Stoc variat – analizeaza constant vanzarile pentru a afla ce articole sunt cele mai populare si asigura-te ca le ai mereu in stoc, in toate marimile, fie ca este vorba despre camasi, rochii, tricouri sau jachete. Totodata, introdu constant colectii noi in functie de sezon, pentru a mentine interesul clientilor.

 

Cu implicare potrivită si un mix de tactici bine alese, orice magazin de articole vestimentare are potentialul de a se bucura de succes si a atrage clienti fideli. Asadar, pune in practica aceste sfaturi si transforma-ti afacerea intr-un brand care cucereste piata!

 

Recomanda
Author

1 Comentariu

  1. Buna ziua,
    Recomand ițari, brâuri de piele, fote, marame, cămeși, broboade din borangic sau din ce are omul pe lângă casă deoarece cînepa este interzisa, opinci.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.