Sfîrșit de război pentru tramvaiele Bucureștilor

Au trecut 3 ani de cînd în București a început războiul pentru construirea celor 100 de tramvaie. Un parc rulant uzat, rămas în mare parte din comunism, energofag și demodat a determinat un proiect și o decizie de modernizare. Campania a început o dată cu declanșarea licitației pentru construirea celor 100 de tramvaie (în valoare, la data licitației, de 840 milione lei). Din păcate, operațiunea de modernizare a parcului rulant din Capitală avea să se împiedice de ambițiile primăriței Gabriela Firea, cea care s-a bătut în fel și chip pentru menținerea în cursă a unui producător turc.

În cele din urmă, după nenumărate contestații și procese, toate instanțele au dat cîștig de cauză Societății Astra Vagoane Călători din Arad. Aceasta, după semnarea recentă a contractului de producție cu Primăria Capitalei, săptămîna trecută a semnat și un contract cu Siemens Mobility (Germania).

Astra Vagoane Călători SA și Siemens Mobility vor colabora pentru fabricarea a 100 de tramvaie moderne, cu podea complet coborîtă pentru Municipiul București.

În cadrul acestui contract, Siemens Mobility va furniza echipamente de tracțiune, comandă și control, împreună cu activitățile aferente de engineering pentru integrarea acestora pe tramvaie.

Așa se face că, în loc ca Bucureștii să aibă în dotare tramvaie turcești, în perioada următoare vor avea 100 de tramvaie de producție româno-germană.
Trebuie spus că Siemens Mobility și Astra Vagoane Călători SA continuă în acest fel colaborarea de succes în domeniul fabricării de tramvaie moderne, de ultimă generație, colaborare concretizată prin livrarea a peste 50 de vehicule către Municipiile Arad, Oradea și Cluj-Napoca.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 9
Vlad Dumitraș 281 Articole
Author

29 de Comentarii

  1. Smecheria este ca pretul acum este mult mai mare si a castigat firma germana care trebuia din motive complet non politice sunt sigur.

  2. Mai este destul timp pana cand s-ar putea schimba modificarea.
    Iar ca intamplare intamplatoare a fost cooptata taman o firma germana. Este clar ca Guwernul Meu ii va pune la dispozitie primarului de acum sume uriase, nu cat ii acordau coanei Firea incat o sileau sa cumpere ieftin de la turci.
    Si bineinteles ca miticii de Bucuresti vor trage concluzia finala ca_cat de destept este primarul Plicusor Dan de a cumparat asemenea minuni de tramvaie, nu gioarsele turcesti ale Firoaiei! (Kuku Bau)

  3. Hai ca o sa inceapa scurtcircuitele la tot ce inseamna auto pe baterii incarcate electric, deja se vad reusitele! Hai ca e loc si pentru second-hand-ul electronic auto in gradina maicii domnului, deja vad in parcari ca se vand sub pretul pietei dar nu in romanica.

  4. Turcii i-au promis domnei Gaby ca o sa’i scoata sirma din koor .

  5. In principiu, e bine ca macar „carcasa” si rotile (probabil) sunt produse in Romania!In mod sigur, tramvaiele sunt mai scumpe decat alea turcesti, dar asta este…Daca as fi fost primar in Bucuresti (ceea ce nu se poate..), as fi sustinut o solutie de cuplare a tramvaiului cu metroul.Adica, un fel de metrou mixt – subteran si suprafata…

  6. In primul rand, si tramvaiul turcesc avea multe componente de import, poate si germane.
    La un tramvai e scumpa cutia nu partea de tractiune, dar cutie trebuie facuta de meseriasi de inalta calificare.
    Astra nucreaza si cu furnizori chinezi.
    In al doilea, tramvaiul merge pe sine. Asa cum arata reteaua din Bucuresti, e nevoie de cativa ani ca sa fiu refacuta.
    Asa ca, mai bine elicoptere.

  7. Mai nea Dumitras, ai dreptate, dar de ce nu combati la fel ca Astra se reia si productia de trenuri de metrou? Se opune Firea sau altii? Apropos, tramvaie se mai fac si la Atelierele STB! De alea nu zici nimic?

  8. indeplinit visul: IMPERIUL haustro-hungar a invins bunul simt si licitatia adevarata.
    Ce ai la afacerea asta, dumitrașe?

  9. Ce de specialisti in tramvaie posteaza pe aici… plina tara de specialisti in de toate…

  10. Agricultorule, eu cred ca partea de tractiune e mai scumpa sau are valoare adaugata mai mare decat „cutia” tramvaiului!Daca ar fi fost invers, nemtii faceau „cutia” in Germania….

  11. Oa re de ce vredeti ca sas Ionnanis e presedinte, pus de nemti pentru cuine mai are vreun dubiu? Pentru binele nemtilor, bineinteles. Din nefericire cam rar spre deloc binele nemtilor nu coincide cu unteresele si binele romanilor.

  12. Ne mai trebuie refugiul cu ,,podea coborata,, akm…că tramvai avem.:))

  13. In Bucuresti exista si uzina de fabricat tramvaie la URAC-Lizeanu, dar va fi pusa pe butuci caci mafiile imobiliare abia asteapta sa le inhate terenurile. Ar trebui in loc sa faca o parcare mukti etajata. Dar primarii si arhitectii de sectoare fac averi tocmsi din aceste terenuri.

  14. o veste proasta, pentru aripa de la Voluntari:
    Tramvaieie turcesti costau 880milioane iar cele germano-romane, 840.
    Asa ca, peschesul alta data!
    Ajunsera turcaletii sa vanda produse in Europa…

  15. Ce va mirati,bre?Nea Mucusor face parte din gasca ardelenilor ,patronata de Nea Klausica fara Mustacioara,care au accaparat puterea si astfel baga bani frumosi numai in Transilvania,in paguba moldovenilor si muntenilor care primesc resturile.Bre,e a mintea cocosului ca cat vor sta astia la butoane nu vom pupa autostrada spre Moldova,asta inseamna ca investitorii straini vor investi bani si vor aparea locuri de munca in paguba ardelenilor si de asta fac tot ce pot sa tina Moldova cat mai izolata de restul tarii.Numai judetul Cluj a primit 3 miliarde euro pentru dezvoltare ,in timp ce toata Moldova ,adica 8 judete mari si late,au primit doar 2,8 miliarde euro..Rominia euriopeana,Rominia norr-maa-laaa,Rominia lucului binee fecut.Hei Siktir.Bre,leberalii astia vor sfarsi fugariti cu furci si topoare daca mai vin sa cerseasca voturi la urmatoarele alegeri..Mari hahalere,bre.Mari.

  16. Sa lamurim un aspect important! Nicio tara nu fabrica tramvaie, autobuze si trenuri sau orice mijloc de transport si nu numai, pe teritoriul ei! Se importa componente din orice tara intrun stat dar la periferie sa nu vata la ochi, si doar asambleaza componentele importate, in actele de baza ale firmei stabilite, fiind mentionate toate aceste aspecte si profitul se imparte intre afaceristi! Asa si in turcia, import de oriunde pentru asamblare pe teritoriul lor, vanzarea fiind din Turcia!

  17. De cate ori sunt mai scumpe tramvaiele nemtesti ? ca doar tot amaratii le vom plati, spaga ramane la mucusor.primarul penal paradeste tot ce prinde.

  18. Nemtii i-au promis lui Mucusor Dan sa nu-i scoata prostia din cap. Spun ca-i imposibil.

  19. si un kkt ar vota ardelienii, numai ardelienesc sa fie. Asa cum o fac de 31 ani.

  20. cele vreo 100 de viitoare tramvaie care vor apare ,,de indata,, vorfi platite in avans ca tot ceea ce s-a ,,achizitionat,, pana acum de actualii specializati in praduirea banului public ! penibila aceasta reclama platita! nimic despre pret,termene,garantii,facilitati ?vagoane de cale ferata nu mai produc acesti ,,specialisti,, ? tramvaiele fabricate in China vor ajunge odata cu apa calda si caldura in caloriferele lui plicusor cel tuns.

  21. Corect
    Toate autostrazile se construiesc in ardeal si se opresc miraculos cand e sa treaca in regat. Toate fondurile europene se duc tot acolo, fabricile si uzinele tot acolo sunt sustinute. De acolo ne vine de ani buni si sefia institutiilor de forta, alea care au painea si cutitul. Ca asa se vrea de afara.

  22. @ „Un patriot”, 19 iulie 2021 la 13:09
    Mei patrihoțiule, mei, de ce n-a cîștigatără uracii-lizeni ai tei licitația VOASTRĂ, dacă-s atît de buni? Că mai ieftini (fanarihoți fiind) SIGUR iereau! Le dedea lor contractu’ firuța-pandeluța, DACĂ partițipau! …de ce nu le-ai dzîs să partițipe? Hă? Aaaaaa, pentru că voi mai fabricați „decît” cutii de chibrituri, și nu de tramvaie! D’-aia aveți voi, ‘colea, „decît” străzi cu numele „Fabrica dă Kibrituri” șî Piața „Kibrit”, și nu cu numele „Fabrica dă Tramwaye”… șî Piața „Tram Way”, mukti etajată… Că atît ați fost în stare să fabricați în istoria voastră, dă la 1895 încoa’: CHIBRITE! Nu tramvaie. „Dîn cauza ardelenilor” șî a haustro-hungarilor, nu?! Apropo, de cînd ați furatără în 1995 marca șvăbească „Kandia” de la Timișoara cu ajutorul arăbeților voștri iubiți, NIMENI în Transilvania nu mai cumpără ciocolunga cu eticheta „Kandia” făcută de voi! DE CE OARE? Fiindcă TOT ce faceți e de kakao? HAHAHAHAHAHAHA!

  23. @ardelean delean
    Mare greseala au facut regatenii cand v-au dat drumul din lantul austro-ungarilor! Aia nici oameni nu va considerau. Oare sa fi avut dreptate?

  24. Bună ziua tuturor!
    Mă bucur că vom avea tramvaie românești de mare capacitate.
    Singura problemă este legată de șinele de tramvai. Știm cu toți că șinele ,,Oțelul Roșu” sunt distruse.
    Să sperăm că până în august 2022 va fi rezolvată această problemă.
    Bineînțeles, noile tramvaie Imperio vor avea aer condiționat, podea coborâtă și o lungime de 36m.

  25. istoria voastra are ”decât” 100 de ani si aia v-au dat-u oltenii, fraiere. Ca maine veti la mijloc, intre ciocan si nicovala, intre unguri si romani, fraiere. C-asa e cand esti si fraier si fudul.

  26. Combinatul chimic din Tg. Mures va cumpara probabil combinatul de ingrasaminte chimice din Turnu Magurele, ca doar ”acolo” industria are voie sa existe.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.