Și totuși când va fi gata reparația autostrăzii demolate

Cătălin Drulă, consilierul premierului Cioloș în domeniul infrastructurii, susține că finalizarea lucrărilor de reparație la lotul de autostradă demolat, între Cunța și Săliște, va fi făcută în 2018, nu în septembrie cum au anunțat recent autoritățile de la Ministerul Transporturilor și de la Compania de Autostrăzi.

“Este evident pentru toată lumea că lucrurile nu au mers deloc bine pe acest contract. Mai pe șleau: în graba electorală, domnul Victor Ponta ne-a lăsat cu o autostradă parțial demolată (e vorba de deja faimoasa «groapă» de 200 de metri) și închisă la mai puțin de un an de la inaugurare. Avem 22 km de autostradă închiși și traficul deviat pe drumul național paralel. Drum pe care au avut loc de la închiderea din septembrie 2015 până acum 17 accidente grave cu 7 morți și 37 de răniți (cifre preluate dintr-un articol publicat de Asociația Pro Infrastructură).

Ultimul accident a avut loc ieri – o femeie însărcinată în luna a patra a rămas încarcerată. E aproape o certitudine că aceste vieți nu s-ar fi pierdut dacă autostrada ar fi fost deschisă. Și nu mai vorbim aici de cozile care se formează la intrarea și ieșirea de pe autostradă. E imperativ prin urmare să se redeschidă traficul cît mai repede (în condiții de siguranță, firește)”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook. El a reacționat la un text pe care Asociația Construim România l-a scris și care a arătat că lucrările de la tronsonul stricat sunt neconforme cu ceea ce trebuie să se facă. Cotidianul.ro a relatat acest punct de vedere: Drulă susține că a consultat experți și specialiști în legătură cu cauzele situației de acolo și cu gradul de siguranță în redeschiderea circulației.

“Părerea unanimă este că nu avem de a face cu alunecări de teren de profunzime, ci este vorba de probleme cauzate de nefinalizarea (sau executarea defectuoasă a) lucrărilor de drenare și preluare a apelor. Apa își face de cap și produce acele șiroiri, făgașe și alunecări de suprafață care arată spectaculos (în sensul rău) în poze”, a spus consilierul premierului. Pentru finalizarea tuturor lucrărilor este nevoie de o expertiză tehnică care să evidențieze exact de ce este nevoie și de un proiect corespunzător.

“Discutăm despre lucrări masive și despre un calendar de refacere a tuturor zonelor afectate care se întinde pînă în anul 2018 (luând în considerare și timpul necesar realizării expertizei și proiectului respectiv). De menționat că aceste lucrări sunt în vasta lor majoritate în afara părții carosabile. În acest timp cei 22 km de autostradă ar sta nefolosiți și DN-ul paralel ar continua să facă victime. Repet: nu e o situație deloc plăcută și ar fi de dorit ca așa ceva să nu se mai întâmple vreodată în România cu vreun proiect de infrastructură. Dar situația este cea care este. O luăm cum ne-a fost dată și căutăm soluții care să fie în interesul public. Adică să fie și eficiente și sigure”, mai scrie Drulă.

Conform acestuia, soluția (alternativă la așteptarea până în 2018) care este pusă în aplicare în acest moment, este ca faimoasa „groapă” (o zonă de 200 de metri unde corpul autostrăzii – care este foarte înalt, are 9 metri – a fost excavat complet) să fie refăcută pe baza unui proiect tehnic realizat de un reputat specialist. Proiect tehnic ce tratează și problema drenării apelor și de asemenea oferă soluții pentru încă aproximativ 10 zone unde au apărut degradări mai mici ale autostrăzii.

“După această refacere, adică în această toamnă, autostrada poate fi redeschisă traficului și coșmarul DN-ului poate lua sfîrșit. Repet, numai dacă condițiile de siguranță sunt îndeplinite și specialiștii și experții consideră că este în regulă. Să-i lăsăm pe ei să vorbească și să-și facă treaba”, a mai spus Drulă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.