O situație periculoasă pentru călătorii care folosesc Aeroportul Ghimbav a fost dată publicității de pilotul Cezar Osiceanu.
Acesta susține că duminică, „pentru prima oară în istoria sa, „sistemul de dirijare de la distanță al avioanelor“ a cedat. Pornind de la asta, specialistul în aviație face o recapitulare a situației de la Aeroportul Ghimbav:
După toate cele întâmplate la acest aeroport această cedare i-a pus capac. Dar să recapitulăm:
1. Dintr-un proiect pentru un aerodrom înierbat, acesta s-a transformat într-unul pentru un aerodrom cu pista betonată, dar pentru avioane de mic tonă ca în final să se rezulte un aeroport internațional.
2. Construcția s-a făcut pe fonduri europene, dar din cauza unor abordări greșite cauzate de schimbarea succesivă a proiectului inițial dar și din lipsa cunoștințelor necesare în domeniul aviației a proiectanților au apărut erori grave. Una dintre acestea a constat în greșita proiectare a turnului de control al cărui acoperiș nu poate susține antenele de comunicații strict necesare funcționării unui aeroport.
3. Inaugurarea cu mare fast și pe repede înainte în cinstea numirii ca ministru a fostului șef al județului Brașov, liberalul Vestea, a avut scop electoral și atât. Pentru ca
– mult trâmbițatele curse care să lege Brașovul de restul Europei au dispărut ca un fum vorba poetului,
– ROMATSA a anunțat ca din lipsa de personal nu poate asigura operarea 24 din 24 de ore a aeroportului
– neexistând curse nu există nici firme care să asigure maintenanta avioanelor
– lipsa curselor și pasagerilor au condus la cheltuieli enorme din partea Consiliului Județean care trebuie să achite din banii contribuabilor locali întreținerea scumpă a aeroportului.
Așa ca deși Aeroportul Brașov este primul aeroport construit după cele făcute de Ceaușescu nu este nici un model de business de succes și nici unul constructiv asisjder!
Urmare a celor de mai sus, blocați fiind de condițiile impuse de folosirea fondurilor europene dar și de necesitatea obligatorie de a asigura dirijarea aeriană a avioanelor pana aterizare s-a apelat la soluția dirijării de la distanță. Aceasta dirijare se asigura de către controlorii aerieni ai ROMATSA situați la Arad și presupune îndeplinirea unor condiții tehnice obligatorii dintre care cea a existenței unui canal video care să transmită în timp real situația de la Aeroportul din Brașov.
Și, pentru prima oară în istoria acestui sistem de dirijare, a „căzut canalul video strict necesar dirijării“.
Cedarea poate avea drept cauze teoretice
– probleme tehnice de natură internă: componente ale sistemului, etc
– atac informatic asupra sistemului
– alte cauze necunoscute
Ancheta internă și internațională deschisă va indica cauzele și motivele acestei situații periculoase pentru siguranță și securitatea zborului, dar până la terminarea ei toate zborurile sunt anulate teoretic operatorii aerieni și cei din turism fiind obligați să ia măsuri în consecință, măsuri ce vor afecta evident și pasagerii.
					
                      
                      
                      
                      
                      
                      
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Pilotul „indignat” care reclamă căderea tehnicii de la Arad operată de Romatsa, nu identifică regia asta îmbuibată a Min Transporturilor ca fiind vinovată, ci…investiția în sine și Adrian Veștea, cel care a înfăptuit-o. Apoi emană considerente politice ale inaugurării aeroportului și preocupări pentru eficiența economică a acestuia, că mai bine, vorba aia, rămânea numai ăla de la Sibiu al lui Iohannis. Cam multe preocupări disjuncte are pilotul ăsta, căruia i se văd gradele securistoide pe sub epoleții de pilot. Osicene, vezi că e zi de soldă la unitate astăzi și coada acoperiților e lungă și hulpavă!