O situație periculoasă pentru călătorii care folosesc Aeroportul Ghimbav a fost dată publicității de pilotul Cezar Osiceanu.
Acesta susține că duminică, „pentru prima oară în istoria sa, „sistemul de dirijare de la distanță al avioanelor“ a cedat. Pornind de la asta, specialistul în aviație face o recapitulare a situației de la Aeroportul Ghimbav:
După toate cele întâmplate la acest aeroport această cedare i-a pus capac. Dar să recapitulăm:
1. Dintr-un proiect pentru un aerodrom înierbat, acesta s-a transformat într-unul pentru un aerodrom cu pista betonată, dar pentru avioane de mic tonă ca în final să se rezulte un aeroport internațional.
2. Construcția s-a făcut pe fonduri europene, dar din cauza unor abordări greșite cauzate de schimbarea succesivă a proiectului inițial dar și din lipsa cunoștințelor necesare în domeniul aviației a proiectanților au apărut erori grave. Una dintre acestea a constat în greșita proiectare a turnului de control al cărui acoperiș nu poate susține antenele de comunicații strict necesare funcționării unui aeroport.
3. Inaugurarea cu mare fast și pe repede înainte în cinstea numirii ca ministru a fostului șef al județului Brașov, liberalul Vestea, a avut scop electoral și atât. Pentru ca
– mult trâmbițatele curse care să lege Brașovul de restul Europei au dispărut ca un fum vorba poetului,
– ROMATSA a anunțat ca din lipsa de personal nu poate asigura operarea 24 din 24 de ore a aeroportului
– neexistând curse nu există nici firme care să asigure maintenanta avioanelor
– lipsa curselor și pasagerilor au condus la cheltuieli enorme din partea Consiliului Județean care trebuie să achite din banii contribuabilor locali întreținerea scumpă a aeroportului.
Așa ca deși Aeroportul Brașov este primul aeroport construit după cele făcute de Ceaușescu nu este nici un model de business de succes și nici unul constructiv asisjder!
Urmare a celor de mai sus, blocați fiind de condițiile impuse de folosirea fondurilor europene dar și de necesitatea obligatorie de a asigura dirijarea aeriană a avioanelor pana aterizare s-a apelat la soluția dirijării de la distanță. Aceasta dirijare se asigura de către controlorii aerieni ai ROMATSA situați la Arad și presupune îndeplinirea unor condiții tehnice obligatorii dintre care cea a existenței unui canal video care să transmită în timp real situația de la Aeroportul din Brașov.
Și, pentru prima oară în istoria acestui sistem de dirijare, a „căzut canalul video strict necesar dirijării“.
Cedarea poate avea drept cauze teoretice
– probleme tehnice de natură internă: componente ale sistemului, etc
– atac informatic asupra sistemului
– alte cauze necunoscute
Ancheta internă și internațională deschisă va indica cauzele și motivele acestei situații periculoase pentru siguranță și securitatea zborului, dar până la terminarea ei toate zborurile sunt anulate teoretic operatorii aerieni și cei din turism fiind obligați să ia măsuri în consecință, măsuri ce vor afecta evident și pasagerii.
Pilotul „indignat” care reclamă căderea tehnicii de la Arad operată de Romatsa, nu identifică regia asta îmbuibată a Min Transporturilor ca fiind vinovată, ci…investiția în sine și Adrian Veștea, cel care a înfăptuit-o. Apoi emană considerente politice ale inaugurării aeroportului și preocupări pentru eficiența economică a acestuia, că mai bine, vorba aia, rămânea numai ăla de la Sibiu al lui Iohannis. Cam multe preocupări disjuncte are pilotul ăsta, căruia i se văd gradele securistoide pe sub epoleții de pilot. Osicene, vezi că e zi de soldă la unitate astăzi și coada acoperiților e lungă și hulpavă!
a se aplica coeficientu de corectie de 80%
Arad-Constantza e doar 610 kilometri….romatsa=212 milioane euro anual
parlitzii dracu!
ideea e ca nu agreem survolul Bucurestilor
si dam blesteme:
-Domnul sa le rupa aripile,
sa le incendieze motoarele,
sa le depresurizeze cabina si sa le innebuneasca echipajele!
chiar acum trece un guzgan pe cer!
@Vax Populi
De la: Arad Către: 822,9 km = 445 mile nautice = 267 E
anual 267’000’000 euro
-romatsa pis2!
(daca in Romania nu sint 10 gagii 10 miliarde+
nu stim ce sa mai credem)
Nici acum nu inteleg de ce turn virtual,asa cum tot nici acum nu inteleg cand se vor satura neo-securistii de la Romatsa de banet intors cu lopata.Zilnic,pe cerul patriei trec vreo 3000 de aeronave.Toate,dar TOATE,ma,platesc taxa de tranzit (overflight fee).E vreo 60 E / 100 nm,daca nu gresesc.Va mai mirati ca ROMATSA intoarce banii cu lopata ?! Ar trebui sa-i intoarca cu buldozerul.Boala grea LACOMIA.Si tare INCURABILA !
profesionalism…si figuri in cap…a’ la Iashov
unde’s iernile de altadata 🙂 s-a schimbat lumea…totzi porfesionalisti si figurantzi
Cum se numește? Aeroportul Ghimbav? Fraților, s-a furat din investiție incredibil de mult! De ce afirm? Pentru că inițială G reprezintă proiectul, construcția și evoluția/anihilarea peste noapte, a acestei construcții. Aceasta inițială G, in numerologie reprezintă comunicarea închisă sau limitată din toate punctele de vedere, la fel și liniuță interioara de la G e totul ascuns cu urmări grave(furt tacit prin șantaj dar hoții și escrocii nu vor fi dezvăluiți, din contra, vor continua escrocheriile). Nu vă așteptați la ceva bun și eficient sau de durata, toate sunt direcționate spre îmbogățiri peste noapte și in final, praful și pulberea. Nu as zbura de pe Ghimbav daca Otopeni e închis sub nicio forma, mai bine cu autocarul decât eșec.
Aerocăcatul Ghimbav
(poate „aerodrom”
cel mult)