Şova: Parlamentul şi Guvernul decid anual proiectele care se fac cu banii din acciză

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat marţi că banii colectaţi din acciza suplimentară la carburanţi, de 7 eurocenţi pe litru, vor putea fi utilizaţi atât pentru cofinanţări, cât şi pentru lucrări noi de autostrăzi, iar proiectele vor fi decise anual de Guvern şi Parlament.

„Cu acciza se pot face două lucruri. Aşa cum a spus şi premierul, Parlamentul împreună cu Guvernul urmează să stabilească în fiecare an care sunt proiectele de autostrăzi care urmează să fie finanţate din acciză. Acciza poate fi folosită şi pentru cofinanţare, în ipoteza în care dorim să cofinanţăm mai mult de 15%, sau poate fi folosită şi pentru proiecte noi. Ca exemple de autostrăzi care ar putea fi construite din acciză, vă dau la prima strigare de la Borş până la Nădăşel (judeţul Cluj), sunt dacă nu mă înşel, 157 de kilometri. Suplacu de Barcău – Borş este finanţat din bugetul de stat, deci acciza este binevenită, iar de la Suplacu de Barcău la Nădăşel sunt 93 de kilometri, tot pe autostrada Transilvania, în afara reţelei europene de transport din păcate, şi iarăşi se poate finanţa din acciză”, a declarat ministrul Transporturilor, într-o conferinţă de presă, răspunzând unei întrebări.


Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.