Şomajul tehnic al angajaţilor din compani afectate de criza coronavirusului va fi susţinut de Guvern, de la buget, potrivit unui anunţ făcut miercuri de premierul Ludovic Orban.
Orban spune că fără aceste măsuri companiile ar pierde angajaţii.
„Vom adopta un prim set de măsuri pentru a veni în sprijinul companiilor afectate şi al angajaţilor din aceste companii. (…) Deocamdată măsurile la care ne-am gândit sunt pe de-o parte măsuri de a susţine financiar, de la buget, efortul de plată al ceea ce se numeşte şomajul tehnic”, a spus premierul, menționând: „A nu-i susţine pe această perioadă care, repet, este o perioadă care va fi limitată în timp, înseamnă să condamnăm companiile să piardă aceşti angajaţi”.
Până în acest moment, uzina de automobile Dacia, Ford Craiova şi producătorul de cauciucuri Pirelli, cu fabrică în Slatina, au decis să-şi închidă porţile.
Orban a dat asigurări miercuri și în privința asigurării continuității transporturilor de marfă către România.
„Pot să vă informez că, la ora acutală, din toate informaţiile oficiale pe care le avem, practic putem spune că fluenţa transportului de marfă este asigurată şi că transportatorii români, care sunt esenţiali în asigurarea legăturilor economice cu celelalte ţări europene, îşi vor putea desfăşura activitatea în condiţii normale”, a spus premierul, în deschiderea ședinței de Guvern.
Premierul a dat asigurări că şoferilor de TIR li se vora sigura măsuri speciale de protecţie pentru a putea relua activitatea după revenirea în ţară, fără a mai sta 14 zile în carantină. „Împreună cu domnul ministru Bode am insistat pentru a permite transportatorilor continuitatea în activitate, asigurând condiţii speciale de protecţie pentru şoferii de TIR-uri care odată reveniţi în ţară din transporturi, dacă respectă condiţiile de protejare, să poată să reia activitatea fără a sta 14 zile în carantină”.
Pandemia are efecte directe în economie, restricționarea transporturilor la nivel european duce la lipsa materialelor/echipamentelor necesare producției pentru a nu vorbi despre declinul ‘desfacerilor’ (auto), o parte a personalului este posibil să treacă de la șomajul tehnic la șomaj, caz în care statului nu i se va întoarce ‘favoarea’ înapoi .
Daca statul are bani sa-i bage in concediu MEDICAL si atunci deacord sa platesca statul. Altfel firmele au supraproductie si statul plateste ca nu se vinde marfa.Da cand au facut profit au trimis profitul afara din tara.