Ţinute pentru amazoane moderne, în cheie erotică

Creatorii modei aduc în această vară toridă feminitatea şi cochetăria, ca un răspuns la întrebarea rostită în cor de toate femeile, „Cu ce mă îmbrac azi?”, inspirându-se din lumea vedetelor de cinema şi a eroinelor de roman. Reinventează ţinute provocatoare, după anii ’50, ’70 sau ’80, inspiraţi de muzele lor, pe care le pun direct pe podium. Rochiile glamour se împletesc cu ţinutele de croazieră, senzualitatea cu conservatorismul. Este sezonul contrastelor. Este dificil de a vorbi în această perioadă de criză despre extravaganţă, lux şi splendoare, dar o facem măcar pentru a vă bucura sufletul.

Eleganţă în stare pură!

Feminine şi ispititoare, ţinutele verii vin din zona pastelurilor delicate: roz pudrat, vernil, galben paille şi citron, bejuri încântătoare, tonuri diafane de lila şi, pe deasupra, „all white”. De la combinaţiile eclectice la cele florale, imprimeurile sunt prezente în toate colecţiile. Se remarcă corsetele retro, purtate cu topuri sau integrate în structura rochiilor, sutiene à la Jean Paul Gaultier, topuri din macrame sau dantelă, ce pun în valoare construcţiile din voaluri pastelate, drapajele spumoase, suprapunerile de materiale, rochiile lungi în degradeuri prin care se ghiceşte silueta. Volanele sunt un detaliu ce dau viaţă oricărei piese vestimentare, de la cele fluide, din organza sau voal, la cele din tafta sau straturi de denim, ce poartă cu ele o întreagă filosofie. Din punct de vedere stilistic, se revarsă cascade de tul, şifon şi mătase, în drapaje sau suprapuneri rafinate, volane şi funde, lenjerie purtată la vedere. Şicul atemporal, delicateţea ingenuă, simplitatea liniilor contrastează cu imaginea intangibilă a glamour-ului „made in Italy” din sezoanele precedente. Competiţia caselor haute couture cu lumea cinematografiei este acerbă. Speranţele sunt împlinite sau năruite în fiecare seară, pentru că niciun creator nu poate fi sigur că vedetele vor purta creaţiile lui. Ei urmăresc cu atenţie intrarea pe covorul roşu, şoptindu-şi unul altuia: „Rochia mea!”, „Geanta ta!” Nici un podium nu este la fel de important pentru mediatizare cum este covorul roşu. De fiecare dată când un star coboară din maşină, principalele redacţii din întreaga lume primesc comunicate de presă cu numele creatorului cerceilor, pantofilor, genţilor sau rochiei. Festivalurile de film sunt, aşa cum spunea un ziarist francez, căutarea Graalului modei. Festivalul Filmului de la Cannes a dat naştere unei frenezii fantastice.

Style Festival

Cannes-ul s-a sfârşit, „festivalul” modei, cu „vitrina eleganţei à la française”, abia a început. După strângerea covorului roşu, caravana se va opri în alt loc: proxima etapă, Veneţia. Aici vor interveni creatorii italieni. Dar, cu siguranţă, ţinutele care au fost admirate timp de zece zile au toate caracteristicile pentru a se transforma în tendinţe, în special pentru ocaziile mondene. În culisele festivalului, rivalitatea starurilor şi a marilor case de modă a fost la fel de acerbă ca pe ecran. Printre cele mai apreciate apariţii a fost Cate Blanchett în uimitoarea rochie Alexander McQueen, dar şi în costumul Armani Privé. Senzaţie au făcut şi cele două rochii cu trenă, purtate de Eva Longoria, un Gucci alb cu volane, şi Aishwarya Rai într-o ţinută gri, amândouă pline de senzualitate. Salma Hayek şi Naomi Watts au optat, de asemenea, pentru creaţii semnate Gucci. Nu au lipsit nici rochiile marinăreşti, precum cea a Nataliei Imbruglia, în Emporio Armani, altele pline de transparenţe, ca Naomi Campbel într-un Givenchy cu dantelă neagră, sau Eva Herzigova într-un mini Dolce&Gabbana arătându-şi picioarele superbe. Jennifer Lopez a excelat în volane, Diane Kruger a atras atenţia într-o fucsia cu negru, semnată Jason Wu, Kirsten Dunst a săgetat cu albastrul ei electric Chanel.

Fiecare ediţie are „fetele sale hit”. Anul trecut ele s-au numit Aissa Maiga şi Emma Caunes. Figurile anului 2010 sunt Lolita Chammah, Roxane Mesquida, Mélanie Thierry, Kate Benkinsale sau foarte frumoasa Naomi Watts. Juliette Binoche, laureată anul acesta cu premiul pentru interpretare feminină, a imaginat o parte a garderobei sale împreună cu Alber Elbz de la Lanvin, iar alte câteva ţinute le-a decis direct cu Riccardo Tisci, de la Givenchy. Astfel, sandalele galbene, create de Stella McCartney, pe care Naomi Watts le-a purtat în timpul fotografiilor de la „Fair Game”, au devenit capriciul verii. Sunt la modă sandalele cu tocuri de 15-17-20 de centimetri, combinând arhitectura, cultura şi pictura într-o manieră unică. La fel şi cele cu tocuri ameţitoare ale lui Ferragamo, în culoarea prunei, purtate de Michelle Williams la serata Amfar, sau cele fucsia, în pandant cu rochia Michellei Rodriguez, sandalele cu toc de plexiglas, îmbrăcate într-o plasă de cristale.

Chiar dacă în realitate nicio femeie nu cumpără hainele îmbrăcate de celebrităţi la premiere, casele de modă se întrec în a realiza accesorii cât mai sofisticate. Ceasul „Crazzy Carats”, creat de Fendi, purtat în timpul festivalului de Eva Riccobono, în versiune extraluxoasă, va fi pus în vânzare, în septembrie, la „preţ de criză” pentru 2.000 de euro, iar ochelarii de la Ferragamo, etalaţi de Cate Blanchett în fotografiile făcute pentru „Robin Hood”, de asemenea. Dacă cineva doreşte să-şi ducă acasă o poşetă de divă, „Mybag”, cu 700 de cristale Swarowski, o va putea face la Veneţia.

Supersexy şi ultrafeminine, noile ţinute de seară, din metri întregi de mătase, dantele sau voaluri brodate sau cu accente metalice, amintesc de rochiile purtate de Charlize Theron, Catherine Zeta Johnes.

Meniu de 4.800 de euro, Dom Pérignon şi sărutul lui Clooney

Unele case de haute couture adaugă relaţiilor permanente cu marile vedete din lumea filmului un adevărat showroom, în care pot veni să se îmbrace actriţele până în ultimul moment. „Se întâmplă întotdeauna ca o actriţă să-şi piardă bagajele. Pentru noi e bine!” se glumeşte la Vuitton. Colecţia „Retro 50″, semnată de Marc Jacobs, conferă aerul unei Grace Kelly, iar tinerele actriţe îl frecventează pentru mini-rochiile bijuterie, foarte trendy. Au atras atenţia genţile desenate de Sofia Coppola: cinema, cinema…

Creaţiile exagerate şi prezentările atipice ale Casei Dior sunt inconfundabile. Apartamentul de 450 de metri pătraţi de pe Croisette, decorat de Dior, devenise, pentru câteva zile, sediul acestei prestigioase case de modă. În restul anului, el este disponibil pentru oricine poate plăti 30.000 de euro pe noapte. Paşii alunecă pe o mochetă moale. Buchete de trandafiri albi, perdele grele de tafta în culoarea cerului de furtună, o terasă ferită de priviri cu văluri albe. Charlotte Gainsbourg, Emmanuelle Béart sau Marie Gillain au strălucit de frumuseţe în lumina reflectoarelor, graţie Casei Dior.

Apartamentele Fendi au fost printre cele mai frecventate. „Intrai şi ieşeai din micile încăperi pline până la refuz ca într-un film de Fraţii Marx”, remarca ,,Paris Match”. Un top Fendi şi sandale de aceeaşi marcă purtate de Lolita Chammah, o etolă de blană pe umerii Roxanei Mesquida, o cuvertură mătăsoasă, creată de aceeaşi casă, pe care pozează Martinez Marie Gillain, asigură o publicitate fără egal. Şi la Armani a fost aceeaşi agitaţie, mai ales că anul acesta, o rochie creată de el, cu corsajul din perle, a fost purtată la cea mai elegantă licitaţie caritabilă de către Charlene Wittstock, cea care are, se pare, toate şansele să devină soţia prinţului Albert de Monaco.

De altfel, licitaţia de la Amfar înseamnă pentru miliardari „ceea ce reprezintă 14 iulie pentru Republica franceză”, scria un jurnalist parizian. Nimic nu are o valoare mai mare pentru cei care au deja totul decât puţin timp petrecut cu o celebritate. Anul acesta au fost prezenţi Marion Cottilard, Diane Kruger, Russel Crowe, Alain Delon, Mick Jagger, Emily Blunt, Naomi Campbell, Quentin Tarantino, Benicio del Toro… 850 de persoane şi-au disputat meniul unic, de 4.800 de euro (inclusiv bacşişul) pentru a participa la acest eveniment sub un cort plasat în grădinile de la Eden-Roc. Decorul a fost semnat de Armani, iar vânzarea caritabilă era un adevărat talmeş-balmeş, de la „sărutul lui George Clooney” la „o zi cu Bill Clinton”, trecând prin „matusalem” (şase litri) de Dom Pérignon, cuvée excepţional. Pentru acestea trei, preţurile au fost, în ordine, 350.000, 200.000, 80.000 de euro. Şi cum în vreme de criză banii sunt foarte greu de găsit, toate evenimentele mondene au fost dedicate strângerii de fonduri: două serate în favoarea luptei contra SIDA, alta pentru copiii din Haiti (dirijată de Penelope Cruz). Salma Hayek şi-a donat o splendidă rochie bordo, realizată de Gucci, la fel a fost vândută pentru 17.000 de euro şi o creaţie semnată de Frida Geannini.

Bijuterii pe care le visezi

Casa Chopard îşi etala o colecţie fabuloasă de bijuterii, intitulată „Animal World”, în care broaşte ţestoase, maimuţe, hipopotami formează un covor de pietre preţioase. Cel mai original a fost colierul în aur roşu, cu diamante şi opale roz, în formă de purceluş, ce împodobea gâtul Laurei Chiatti. Cu prilejul „Trofeului Chopard”, Caroline Gruosi-Scheufele, cea care conduce renumita casă de bijuterii, a purtat o altă piesă de colecţie, ce-ţi tăia respiraţia, un colier de aur cu două pisici înlănţuite. Eva Herzigova a pozat într-o mini-rochie de lame, cu un rubin enorm la gât, pe care se caţără, maliţioase, două pisicuţe din briliante. Tot de aici, agentul lui Marion Cottilard a ales bijuteriile pe care aceasta le-a purtat la mega-serata aniversară. De Grisogono a adus o brăţară de safire în formă de delfin, arborată de Isabelle Adjani şi admirată de toată asistenţa, Fluturele reprezintă schimbarea, metamorfoza şi renaşterea. Ultima colecţie Haute Joaillerie Van Cleef& Arples, intitulată „Papillons”, oferă nemurire acestor fragile creaturi zburătoare.

Desigur, firmele de cosmetice îşi au locul lor. S-a distins la această ediţie L’Oreal, a cărei imagine-simbol este Diane Kruger, dansatoare la Londra, top-model în Germania, instalată la Paris ca actriţă de Luc Besson, strălucitoare în filmul „Cu picioarele goale pe melci” de Fabienne Berthaud. Buclele impecabile şi buzele roşii completează look-ul ultraelegant. Noile direcţii pentru coafură înseamnă şuviţe texturate, cocuri sculptate, împletituri şi accesorii creative.

Un sezon al imaginaţiei

Pentru zilele toride de vară, ce aduce nou moda acestui sezon, inspirată de festivalurile de film şi dans? Rochii ca nişte opere de artă, care prind viaţă pe corp prin drapaje, spirale, volume, prin cascadele de volane plisate de pe spate, prin jocurile de ţesături din tul şi mătase, rochii asimetrice albe, în combinaţie cu tricot, care oferă un adevărat spectacol, roşii sau în culoarea pielii, a fildeşului sau gri perlat. Satinurile luminoase sunt drapate pe piept ca petalele unei flori, iar tulul încreţit şi brodat cu nuanţe metalice, creează suprafeţe neregulate, ca de minerale. Yves Saint Laurent face să troneze monocromia albului în creaţiile care amintesc de „Casa spiritelor” lui Isabelle Allende, alb cu broderii bucolice la Chanel sau alb cu intarsii romantice la Givenchy. Casa Ferragamo a lansat rochii vaporoase din voal şi mătase de culoare galben-lămâie. Dolce&Gabbana, culori vii ce aduc cu adâncurile oceanelor, cu scoici, corali şi motive marine, în care albastrul se îmbină cu roşul, ce te duc cu gândul la plaje exotice. Antonio Marras prezintă feminitatea rebelă, unind voluptatea dantelată a Siciliei cu inflenţe folclorice, Armani, o eleganţă brand new, cu stilul său inconfundabil, Alberta Feretti imprimă o senzualitate cromatică, Bluegirl, creează rochii cu imense petale de trandafir şi maci, Roberto Cavalli scaldă totul într-o simfonie de culori cu inflenţe rustice şi etnice (imprimeuri florale prăfuite, motive folclorice). Halston Heritage a imaginat pentru Jessica Parker o paletă de rochii în stil Marrakesch.

În această vară, regulile nescrise sunt: a nu purta negru. Ca antidot la veşnicul negru ne vom delecta cu o adevărată infuzie de culori, care merge de la albastrul electric la violet, de la roz la galben-lămâie. Când vine vorba de volume, noile proporţii sunt umeri laţi, mâneci bufante, fustele şi rochiile cu volane suprapuse. Chiar dacă e cald, se poartă eşarfele din dantelă sau din mătase, gen Grace Kelly, în combinaţie cu cea mai seducătoare rochie amplă cu talie marcată. Noile materiale sunt cât se poate de lucioase, iar accesoriile inspirate de Klimt şi alţi artişti din curentul Art Deco adaugă un plus de fineţe şi feminitate. Din nou în vogă, în mii de variaţii, denimul, cu aplicaţii inedite, în combinaţie cu ţesături de mătase în stil pithon sau cu şifon. Revine minijupa anilor ’65, creată de André Courrèges, lansată de Patty Pravo în celebrul musical „Piper di Roma”. Revin seducătoarele costume de baie întregi, în nuanţe de bej-piersică, iar pe deasupra, cămăşile XXL, din pânză topită.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.