Topul celor mai valoroase branduri din lume

Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la 57,4 miliarde de dolari, urmat în top de Microsoft – 56,6 miliarde dolari, Coca-Cola – 55,4 miliarde de dolari şi IBM – 43 miliarde de dolari.

Chiar dacă producţia a scăzut în majoritatea ţărilor lumii, brandurile din topul „Forbes” au avut, în 2009, cifre de vânzări similare celor din anul precedent. Companiile au avut probleme, nu şi mărcile.

Nu sunt suficiente problemele cu recepţia smartphone-ului iPhone 4 pentru ca brandul Apple să fie afectat. Compania a avut probleme, însă şi-a revenit pe poziţia de top a celor mai valoroase branduri din lume. Într-un clasament dominat de branduri din domeniul înaltei tehnologii – 30% din top 50, la un pas de rivalul numărul unu, Microsoft, cu o valoare a brandului de 56,6 miliarde de dolari şi urmat pe locul cinci de Google, cu un brand de 39,7 miliarde de dolari, creaţia lui Steve Jobs se află între mărcile care au rezistat în ciuda regreselor afacerilor.

Unele branduri au fost puternic lovite de criză, dar şi de propriile greşeli. De exemplu, Toyota, pe locul 11 în top, cu o valoare a brandului de 24,1 miliarde de dolari, a rechemat, anul trecut, în service 10 milioane de vehicule. Scorul de percepţie a calităţii atribuit Toyota a scăzut cu 20%, potrivit unui studiu ALG.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.