Topul nedorit în care nu ne întrece nimeni

În România au decedat 96 de persoane la un milion de locuitori în accidente rutiere în 2019, cea mai mare rată din Uniunea Europeană, arată datele publicate de Eurostat, biroul european de statistică.

A doua cea mai mare rată a accidentelor rutiere mortale este în Bulgaria, unde 90 de persoane la un milion de locuitori au decedat în 2019 în urma unui accident rutier.

În total, în România au murit 1.864 de persoane din cauza unui accident rutier în 2019, în scădere faţă de 2009, când au decedat 2.797 de persoane pe şoselele din România.

Site-ul Poliţiei Române arată că în România s-au înregistrat 8.642 de accidente rutiere grave în aceeaşi perioadă de timp, în scădere de la peste 10.200 de accidente rutiere grave în 2009.

Datele Eurostat mai arată că cele mai sigure şosele sunt în Suedia, unde s-au înregistrat 22 de persoane decedate la un milion de locuitori, în urma unui accident rutier.

Urmează Irlanda (29), Malta (32) şi Olanda (34). La polul opus se află România, apoi Bulgaria cu 90 de morţi din cauza accidentelor rutiere la un milion de locuitori şi Polonia cu 77 de victime decedate la un milion de locuitori din cauza unui accident rutier.

În Uniunea Europeană media este de 51 de morţi la un milion de locuitori din cauza accidentelor rutiere.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

12 Comentarii

  1. Nu drumrile,nu masinile ci soferii inconstienti omoara oameni,ca si legiuitorii si politia care asista impasibil la macel.Citirele sunt pline de tineri teribilisti si victimele acestora

  2. Mai nene, instructorii, psihologii si politistii care dau permise auto contra spaga trebuia bagati la puscarie sau sa fie taxati sa plateasca despagubiri la victime PENTRU 1000 de ani. Daca ai gresit si ti s-a luat permisul auto, ar trebui sa dai toate examenele de la inceput ca sa obtii din nou permisul. Si atunci sa-i vad pe spagari daca mai dau spaga pentru permis auto in loc sa stea cu burta pe carte! Huuo Johannis! Huuo CSAT!

  3. Bre,e interesant de stiut cati putoi de astia de bani gata au provocat sau au facut accidente auto in topul ala..Banui ca mai mult de jumatate erau odrasle de bogatani cu spritul in nas,drogati si vitezomani.Ghinion.Intro tara normala amenda pentru abateri auto se da in functie de avere,numai la noi cel care are o pensie amarata de 8-9-10 milioane plateste o amenda rutiera la fel cu cel care are milioane de euro in conturi.Nenorocirea e ca cel sarac chiar ,,simte,,amenda primita ,pe cand la bogatan nu-s decat bani pe o sticla scumpa de vin de fite sau o ,,liniuta,,trasa prin toaletele discotecilor.Rominia euriopeana,Rominia norr-maa-laa,Rominia lucului binee fecut.Hei Siktir.

  4. Acest record este cauzat de mentalitatea tipic mioritica. Fiecare se crede buricul pamantului si asul soselelor. Foarte putini sunt cei care isi adapteaza conducerea autovehicolului la conditiile de drum si de trafic. Nu mai discut si despre indivizii care s-au vazut cu carnetul de conducere luat pe spaga sau pe relatii.
    Putini soferi constientizeaza ca timpul derizoriu castigat prin conducerea imprudenta nu justifica pericolele la care se expun pe ei ca si pe ceilalti din trafic.
    Personal nu ma mir ca ne aflam pe primul loc la mortalitatea pe sosele. Ma mir cumva ca nu este de cel putin de doua ori mai mare.

  5. Adevarata problema nu e ca „niste putoi” conduc bolizi cu 200 la ora pe niste sosele de ev mediu, ci ca firmele producatoare de automobile nu au niciun interes sa participe la dezvoltarea infrastructurii rutiere, pentru ei raportul e simplu, cost de productie/profit si nu-i intereseaza „pagubele colaterale”, ei sa-si vanda tinichelele facute, pe bucati, 90% tot prin China.
    Putoii sunt doar victimele unui sistem care are interesul 1) sa se elibereze cat mai repede, oricum si oricui, un permis auto si 2) sa vanda oricum si oricat, intr-o piata in care se cumpara in disperare pe datorie, ca in orice fals boom economic. Nu sunt sosele si deci mor oameni? Pentru ei n-are nicio importanta, ei trag linie si calculeaza: am vandut 8.000 de bucati, profitul e in conturi, si gata.
    Iar statul corupt nu face, bineinteles nimic in afara de studii de fezabilitate, hartoage si amanari, pentru ca nu pica nicio spaga din siguranta cetatenilor, dar din PNRR-uri si vorbe goale, da.

  6. e pen ca tataru besescu petrov va spus ca „romania nu are nevoie de autostrazi”. Adica plateanu grupa mare pentru autostrazi la strainezia car al tinea illegal pa felie, in time ce trimetea pa capete poporul inalt calificat sa fie sclavi la stapanii lui din „europa”. Iar acum pa street view vezi orasele in paragina mai rau ca Siria dupa razboi. Nu parcuri, faleze prabusite, nu flori, nu apa, orase pustii, nu covetarii, nu gradini de vara, nu lautari, nimic. Aleagasar cenusa de voi, tatari de teleorman blestemati. Vi se zice „roma” din prima, explicit, sa nu se faca confuzie cu tzaganii din Spania, Franta etc, ca aia au cultura muzica etc.

  7. Intrebare intrebatoare:
    Dar putoii de ce conduc cu viteza bolizii daca vad ca soselele nostre sunt de Ev Mediu si nu-si adapteaza viteza la conditiile soselelor noastre medievale?

  8. Un individ care spunea ca Romania n-are nevoie de autostrazi a fost ales (vorba vine) de doua ori.

  9. Nu romanii l-au acceptat pe Petrov, ci voi, harghielienii. Ca si pe Ioha si tot de doua ori, ca pt. capetele voastre seci..

  10. Interesant e că nu-ți dai seama din care cauză,.Evident că nu poți,. Doar e chestie de educație, atât performanța nedorită, cât și să poți să realizezi cauzele. Nu ai cultura necesară române,. dacii nu ți-au lăsat vre-un ceaslov din care să poți fi educat. In bordei, scăpat in cap la fătare, doar pentru a fi român mai bun,.nu primești astfel de povețe, de respect pentru alții.. Nu știi nici din școală, doar profu sau profa sunt și ei români,..Ergo, faci performanțe,.de tot felu..pe tot globu.. Ești vestit române,..fii mândru..fă o manea.

  11. Romania chiar daca s-ar umple de autostrazi moderne cu 3 benzi pe sens ar continua sa se situeze in topul tarilor cu cel mai mare numar de accidente auto. Nu lipsa autostrazilor e cauza accidentelor ci felul nervos, inconstient si in forta cu care conduc majoritatea celor ce tin covrigul in mana. Mentalitate gresita ce tine de educatie si constiinta de a-ti pretui viata ta si a o pretui pe a celorlalti participanti la tafic e cauza accidentelor de circulatie.

  12. Daca lipsa autostrazilor e cauza accidentelor de circulatie in Romania, de ce au mereu loc accidente pe autostrada Bucuresti-Constanta???

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.