Întrerupătoarele de alimentare cu combustibil de la motoarele unui Boeing Air India care s-a prăbușit la scurt timp după decolare pe 12 iunie, făcând 260 de morți, au trecut în poziția ‘oprit’ chiar înainte de impact, potrivit unui raport preliminar al anchetei publicat sâmbătă dimineață, citat de AFP.
Raportul, publicat de Biroul indian de investigare a accidentelor aeriene (AAIB) din India, nu trage nicio concluzie și nu atribuie nicio responsabilitate, dar afirmă că un pilot l-a întrebat pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil, al doilea pilot răspunzând că nu a făcut asta.
În total, 241 de persoane aflate la bordul avionului Boeing 787-8 Dreamliner al companiei Air India și-au pierdut viața, doar una supraviețuind, când aparatul s-a prăbușit într-o zonă rezidențială imediat după decolare din orașul Ahmedabad, în vestul țării. Autoritățile au identificat, de asemenea, 19 persoane ucise la sol.
Conform raportului, Boeingul atinsese o viteză maximă de 180 de noduri (333 km/h) în timpul decolării, când întrerupătoarele de alimentare cu combustibil s-au mutat din poziția ‘run’ (deschis) în poziția ‘cutoff’ (oprit) pentru primul motor și apoi pentru al doilea o secundă mai târziu.
Ambele motoare au început apoi să piardă putere.
În înregistrarea conversațiilor din cabină, un pilot îl întreabă pe celălalt de ce a întrerupt alimentarea cu combustibil. Al doilea pilot răspunde că nu a făcut asta.
Mai puțin de un minut mai târziu, un pilot a transmis semnalul de primejdie ‘Mayday, Mayday, Mayday’, iar avionul s-a prăbușit în zona rezidențială.
Imaginile de supraveghere ale aeroportului arată că eoliana de urgență, o turbină mică folosită ca sursă de alimentare de rezervă în avioane, s-a declanșat când avionul începuse să urce imediat după decolare. Nu existau păsări în zonă.
Avionul a început să piardă altitudine înainte de a părăsi perimetrul aeroportului, potrivit raportului.
„DEFECTUl a avut loc „deasupra” straturilor de REDUNDANTA din hard si soft ! [ … ]” 😮 (15 iunie 2025)
_______________________
… EVIDENT ! (…mereu!)
?-> 3301 …stiti prea multe (nu uitati: e vorba de afaceri de multi-miliarde ale unei mega-firme americane care prin scurgeri de informatii poate fi RUINATA 🙁 !! … ar mai OK sa -> 🙉🙈🙊:
Ccum poti face de la sol (electronic) sa cada un avion (FLY-BY-WIRE) in raza a ~500 metri ! De facto: O CRIMA in MASSA 😐 !
GOOGLE: 💕”boeing_making_coding_mistake_since_1997/”💕
👍👍👍🤐
IQ~160
@goGoaie/Cand ti se opresc motoarele in urcare nu mai ai timp sa faci resetarea. Resetarea e psosibila cand avionul se afla in zbor la inaltime. Iar ca sa ti se intrerupa alimentarea cu combustibil chiar la decolare in mod sigur cineva a mestecat in programul de bord. E foarte probabil ca accidentul sa fi fost aranjat pentru a muri cine trebuia sa moara dintre pasagerii aflati la bordul avionului. Pare mai degraba o intreruperea a combustibilului cu imposibilitatea activarii mecanismului de recuplare a alimentarii. Cocluzia mea 100% SABOTAJ.
A mea, aproape 100% făcătură. Ca la nain ilevăn.
tot ce inseamna ZBOR controlat de WINDOWS = moarte sigura,chiar si intarziata!
(alea ca alea..avioane de linie DAR CA BINE ca EJECT =catapultorul F16 functioneaza ! … );
trebuiau sa faca resetare hardware a taierii combustibilului si sa incerce sa il recupleze =de macar 3 ori ; resetarea windows – moarte sigura,indiferent de versiunea de windows =gunoi !!!
Măsurile luate după 911 dau roade; avionul de azi rezistă cînd se lovește de vreo clădire.
PS N-ar fi de mirare că și această „tragedie” să fie făcătură.
„3301 spune:
15 iun. 2025 la 2:23
NASOL ! Problema a fost de atac/virus/defect in programul de operare („windows”-ul) avionului BOEING
Asa ca a trebuit sa se RESETEZE in ZBOR …asta a dupa pierderea controlului ELECTRIC al fly-by-wire !
DEFECTUl a avut loc „deasupra” straturilor de REDUNDANTA din hard si soft ! [ … ]
_________
😉 … se ante-stia ? Asa usor poate fi GLOATA 😐 condamnata la moarte ? ! 😐
_________
PS: faza cu „10 iulie” … voi 3301 …GENIILE kaBBaliste cu maestrul MISHTEAUX … stiati inca de la „aluzia” privind „messajul” ajuns in 12 martie la PUTINAKE 🙁 ca … trump joaca la CACIALMA si ca
„NINGE PE FED! va obliga USA la …etc. (tac pentru ca e >1/1000) … a para-statistic cate 😀 ante-stiti ! 😀
cica: „RESETEZE in ZBOR …asta a dupa pierderea controlului ELECTRIC al fly-by-wire” 🤐😒😧
IQ=?🥱
In articol nu se spune COMPLET
intrerupatoarele au fost gasite in POZITIA „RUN”
si in „cutia neagra” DOAR semnalele de la COPUTERUL DE BORD care supravhegiaza electtonic contactele de sub intrerupatoarele mecanice … indica un STOP de 10 secunde cu reinitiere „RUN”
DECI … nimic nu garateaza ca intreruoatoarele au chiar fost mutatea (vezi dialogul pilotilor 🙂
mai ales ca de ce … au fost gasite in pozitia „RUN” si doar 10 secunde a durat intreruperea … ELECTRONICA …memorata de „CUTIA NEAGRA” ?
Incerca 😀 cineva sa retusheze moartea a sute de oameni 😀 ?
ANTE-STI (15 iunie 2025) ENOOORM de multe pentru un simplu CLOWn din Ardeal !
Ma uimesta faza cu „10 iulie” si decizia DIN-TIMP-PRE-MEDITATA (12 martie -> „mesajul” ajuns la Putinake ?) a lui Trump de-a
face in continuare bani pentru bancile din spatele colossului millydaro-industrial ! ATENTIE: „BANCILE” nu …colossul !
😉
IQ~160
[doar 1/1000 inainte-de … ca sa nu … bata la ochi ! 🙂 !]
@Coane, în automatizări, chestii de genul ăsta găsești și la rafinării, și la stații de benzină, și la avioane și oriunde.Ai și acasă, la gaz, un senzor asemănător care îți taie gazul(dacă nu l-ai astupat deja) în caz că simte scurgeri.Avipnul nu e făcut de pitici și Albă ca zăpada, așa că în logica schemei are așa ceva pe fiecare motor, din aceeași cauză.Dacă cablajul e „made in Bumbustan, n-ai nevoie de prea multe că s-o pățești.Dacă știai niscai engleză, ai fi aflat de pe Fox sau altele, că Boeing are mari probleme exact la subansamble și doi „whistleblowers” au gherlit-o la mister, amândoi fiind CTCisti în fabrică.Dacă tu lucrezi la fabrica de macaroane, să știi că nu toți lucrăm acolo.
„3301 spune:
15 iun. 2025 la 2:23
NASOL ! Problema a fost de atac/virus/defect in programul de operare („windows”-ul) avionului BOEING
Asa ca a trebuit sa se RESETEZE in ZBOR …asta a dupa pierderea controlului ELECTRIC al fly-by-wire !
DEFECTUl a avut loc „deasupra” straturilor de REDUNDANTA din hard si soft !
NASOL e ca … poate fi reprodus la toate avioane la joasa altitudine (BOEING!) pot fi „date jos” 🙁 prin obligarea sistemului de operare primar cibernetic al avionului ( sistemul de operarea pe care ruleaza toate celelalte sisteme cibernetice ! ( e ceva PRE-construit in hardul BOEING-urilor care e „folosit” cu rea intentie de …”concurenta” 🙁 ?
(un pseudo-KILL-SWITCH real in sistem 🙁 cineva a tradat secrete de firma la BOEING … se pare ca intern la BOEING se duce o lupta intre tehnicieni si conducere versus proprietare 🙁 ! 🙁 …recent treiingineri de la BOEING au fost „sinucisi” ! ~ RAZBUNARE ? )
IQ~160
@3301 spune:
15 iun. 2025 la 14:47
DA … s-a deja aflat si INDIA va publica oficia asta !
Toate avioanele BOEEING au „problema” asta ! 🙁
Cei 3 ingineri nu sau sinucis ci au fost sinucisi de BOEING dupa ce-au vrut sa faca publica
dezastrul intern al mega-lacomiei firmei ! 😉
PUP”
„3301 spune:
15 iun. 2025 la 2:23”
„Asa ca a trebuit sa se RESETEZE in ZBOR” … 😮 😮 😮
STRASHNIK-STRANIU … de unde PRE-ANTE-stiai ? … (char esti/sunteti ce nu pari ? DADDY=💀TATA LOR ? 😮 )
IQ~160 …cat de altfel (=PROPHETIC) gandesc diferit e GLOATA GENIILE ? (intreb pentru ca „LEAK”-ul PENTAG…) 😉
👽🦋
„Conul spune:
12 iul. 2025 la 9:57
Dupa postarile citite trag concluzia ca intre vizitatorii acestui site se afla oameni de stiinta si experti in aviatie.”gelu”are dreptate in a-II-a parte a poatarii.”
Te mira … placut -> „luziile” straniu credibile ale misteriosului mishteaux (3301) ?
@gelu …ai vazut „10 iulie” 😐 si reluarea targului de arme … pentru urkani ?
PS: Crezi in misteaux ? Sti ca la „fly-by-wire” … computerul de bord aproba semnalele … insa printr-un !software glich”
poate da semnale false …in asa fel incat pilotii desi vad ca NIMENI nu a actionat intrerupatoarele mecanice
sa se intrebe cum e posibil … totusi semnale false sa ajunga de la COMPUTERUL DE BORD la electro-valve ?
Ai fost personal intr-o cabina de BOEING 737 ? 😀 (in USA , FBI-ul suspecta SABOTAJ intern la BOEING ! TAC !)
IQ=?
„Întrerupătoarele de alimentare cu combustibil de la motoarele unui Boeing Air India care s-a prăbușit la scurt timp după decolare pe 12 iunie, făcând 260 de morți, au trecut în poziția ‘oprit’ chiar înainte de impact, potrivit unui raport preliminar al anchetei publicat sâmbătă dimineață, citat de AFP.”
😮 😮 😮
❤️👍MISHTEUAX👍❤️… acest geniu real (IQ~160) spune ca la BOEING 737
„intrerupatoarele” mecanice sunt doar pseudo-atrape si ca de facto nu actioneaza cinetic-prin-sarme ci electronic pe niste contacte electronice-de-semnal care SEMNAL (ANTENTIE:) trece prin computerul de bord (HACK POSSIBLE?) care da mai departe semnalul de la „intrerupatoarele” mecanice la electro-VALVELE bi-stabile …
„intrerupatoarele” mecanice au siguranta, ‘s asigurate cu arcuri in pozitii BI-stabile !
Deci … de ce cred unii ca MECHANIC cineva 🤡a ridicat MECANIC siguranta de pozitie🤡 (ca la cutia de viteze la marsharrier) si mutat intrerupatoarele MECANIC pentru a le re-aduce mai poi la normal ?
_______
A fost un „SOFTWARE GLICH” …pe tehnica fly-by-wire … care a facut el insusi semnalul dat , normal, de „intrerupatoare” !
BOEING are de reparat …. destule …daca vrea PROFIT in 2025 … „NOI” tacem insa „altii” …concurentii BOEING pot spune ce-a fost REAL !
IQ~160
_____________________
„un pilot l-a întrebat pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil, al doilea pilot răspunzând că nu a făcut asta.”
inseamna ca totul , ca la fly-by-wire a fost ELECTRONIC in computerul de bord care supravegheaza pozitiile „intrerupatoarelor mechanice” 😀 !
REPET …intrerupatoarele mecanice … nu au sarme sau cabluri de transmisie la valve … si doar dau unj SEMNAL de pozitie
-> INTERPRETAT de COMPUTERUL DE BORD 😉 …aici e magareatza la BOEING ! Au un BUG de 3 ani …in SOFT ! 🙁
Da bai anonimusul, dinte toti forumistii numai eu am fost acela care am afirmat asa ceva. Ceilalti, foarte multi dintre ei m-au jignit intr-o veselie spunadu-mi ca bat campii. Asa ca nu te mai face pe desteptul acum-
„„3301 spune:
15 iun. 2025 la 2:23
NASOL ! Problema a fost de atac/virus/defect in programul de operare („windows”-ul) avionului BOEING
Asa ca a trebuit sa se RESETEZE in ZBOR …asta a dupa pierderea controlului ELECTRIC al fly-by-wire !
DEFECTUl a avut loc „deasupra” straturilor de REDUNDANTA din hard si soft !
NASOL e ca … poate fi reprodus la toate avioane la joasa altitudine (BOEING!) pot fi „date jos” 🙁 prin obligarea sistemului de operare primar cibernetic al avionului ( sistemul de operarea pe care ruleaza toate celelalte sisteme cibernetice ! ( e ceva PRE-construit in hardul BOEING-urilor care e „folosit” cu rea intentie de …”concurenta” 🙁 ?
(un pseudo-KILL-SWITCH real in sistem 🙁 cineva a tradat secrete de firma la BOEING … se pare ca intern la BOEING se duce o lupta intre tehnicieni si conducere versus proprietare 🙁 ! 🙁 …recent treiingineri de la BOEING au fost „sinucisi” ! ~ RAZBUNARE ? )
IQ~160”
În industria auto produsele sunt tot mai proaste iar service-urile sunt pline de mașini noi, nu vechi așa cum ar fi fost normal. Și aviația merge pe același drum fiindcǎ școala e tot mai proastǎ și specisliștii din industrie tot mai dlabi.
Dupa postarile citite trag concluzia ca intre vizitatorii acestui site se afla oameni de stiinta si experti in aviatie.”gelu”are dreptate in a-II-a parte a poatarii.
@gelu:
Nu mai cucuriga degeaba si nici nu mai injura ca pe maidan. Oricine stie ca turbina aeriana (Ram Air Turbine) se activeaza atunci cind alimentarea cu electricitate nu mai functioneaza. De obicei cutreieri pe miriste. Probabil ca de aceea ai si fost apostrofat. Oricum, eu nu am fost printre ei. Daca as fi stiut, te-as fi sustinut.
Sinucidere comandata de un pilot, identificat, deja. Caz frecvent, bajeti cu mintea lui gelu !
Cine stie ce chinezarie de plastic ordinar reciclat, ca toate sunt facute acum din aceleasi materiale de toata jena, ca sa fie chipurile „durabile” (adica sa le arunci dupa 5 folosiri si sa cumperi alt plastic ordinar).
Nu prea mai exista marfuri de calitate, ci doar junk pentru marea masa de consumatori. Cat mai ieftin, cat mai repede, nu conteaza calitatea: iata standardele de productie.
Un Boeing a lovit o cladire din India si cladirea nu a cazut. Nici Boeingul nu a explodat. Ca sa vezi!
Foarte corecta observatia.
Senzor de incendiu defect, probabil, bypass automat de urgență peste comanda manuală.Boeing a căzut rău, tehnic vorbind, în ultimii cinci ani.Dacă la automobile directorii fac proiectul de prin 2003 pentru”eficientizarea profitului”, în aeronautică nu prea cred că au ce căuta, în special la controlul calității.
Unde sunteti idiotilor care ma acuzati ca bat campii cand am afirmat ca avionul a avut probleme pe partea elctrica si de aceea turbina era activa in momentul decolarii? Neam de imbecili ce sunteti voi: securistii, #rezistentii si buricurile pamantului care in lipsa contra-argumentelor la postarile mele apelati doar la invective si injurii.