Tragedia aviatică din India. Descoperirea făcută de anchetatori

Întrerupătoarele de alimentare cu combustibil de la motoarele unui Boeing Air India care s-a prăbușit la scurt timp după decolare pe 12 iunie

De B C
Tragedia aviatică din India. Descoperirea făcută de anchetatori

Întrerupătoarele de alimentare cu combustibil de la motoarele unui Boeing Air India care s-a prăbușit la scurt timp după decolare pe 12 iunie

Întrerupătoarele de alimentare cu combustibil de la motoarele unui Boeing Air India care s-a prăbușit la scurt timp după decolare pe 12 iunie, făcând 260 de morți, au trecut în poziția ‘oprit’ chiar înainte de impact, potrivit unui raport preliminar al anchetei publicat sâmbătă dimineață, citat de AFP.

Raportul, publicat de Biroul indian de investigare a accidentelor aeriene (AAIB) din India, nu trage nicio concluzie și nu atribuie nicio responsabilitate, dar afirmă că un pilot l-a întrebat pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil, al doilea pilot răspunzând că nu a făcut asta.

În total, 241 de persoane aflate la bordul avionului Boeing 787-8 Dreamliner al companiei Air India și-au pierdut viața, doar una supraviețuind, când aparatul s-a prăbușit într-o zonă rezidențială imediat după decolare din orașul Ahmedabad, în vestul țării. Autoritățile au identificat, de asemenea, 19 persoane ucise la sol.

Conform raportului, Boeingul atinsese o viteză maximă de 180 de noduri (333 km/h) în timpul decolării, când întrerupătoarele de alimentare cu combustibil s-au mutat din poziția ‘run’ (deschis) în poziția ‘cutoff’ (oprit) pentru primul motor și apoi pentru al doilea o secundă mai târziu.

Ambele motoare au început apoi să piardă putere.

În înregistrarea conversațiilor din cabină, un pilot îl întreabă pe celălalt de ce a întrerupt alimentarea cu combustibil. Al doilea pilot răspunde că nu a făcut asta.

Mai puțin de un minut mai târziu, un pilot a transmis semnalul de primejdie ‘Mayday, Mayday, Mayday’, iar avionul s-a prăbușit în zona rezidențială.

Imaginile de supraveghere ale aeroportului arată că eoliana de urgență, o turbină mică folosită ca sursă de alimentare de rezervă în avioane, s-a declanșat când avionul începuse să urce imediat după decolare. Nu existau păsări în zonă.

Avionul a început să piardă altitudine înainte de a părăsi perimetrul aeroportului, potrivit raportului.

Distribuie articolul pe:

26 comentarii

  1. „DEFECTUl a avut loc „deasupra” straturilor de REDUNDANTA din hard si soft ! [ … ]” 😮 (15 iunie 2025)
    _______________________
    … EVIDENT ! (…mereu!)
    ?-> 3301 …stiti prea multe (nu uitati: e vorba de afaceri de multi-miliarde ale unei mega-firme americane care prin scurgeri de informatii poate fi RUINATA 🙁 !! … ar mai OK sa -> 🙉🙈🙊:
    Ccum poti face de la sol (electronic) sa cada un avion (FLY-BY-WIRE) in raza a ~500 metri ! De facto: O CRIMA in MASSA 😐 !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.

@2025 Cotidianul.ro. Toate drepturile rezervate