Tramvaiele Bozankaya de la Timișoara, preț cu 50% mai mare

Tramvaiele „top mondial” (așa le recomandă fostul primar al Timișoarei, Nicolae Robu) fabricate de Bozankaya pentru Timișoara s-au scumpit cu aproape 50% în ultimii doi ani. Ultima dată acum două săptămâni și nu e clar dacă a fost ultima scumpire, scrie clubferoviar.ro

Aasta în condițiile în care, la București, pentru tramvaiele furnizate de  Astra Vagoane Arad, Primăria nu a aprobat actualizarea prețului. Tramvaiul Bozankaya era inițial mai scump decât Imperio cu 2,7 mil. de lei și mai scurt cu 4 m (!!!).

Informațiile despre tramvaiele din Timișoara apar în Sistemul Public de Achiziții (SEAP). Acesta menționează două modificări aduse contractului inițial derulat pe patru ani și o creștere de peste 49% a prețului actual față de cel menționat în contractual initial. Ultimul act adițional cu implicație asupra prețului a fost semnat în ultimele săptămâni.

Potrivit Primăriei Timișoara cauza scumpirilor este reprezentată de „ situaţiile imprevizibile care nu puteau fi prevăzute la momentul pregătirii achiziției sunt criza declanşată la sfârşitul anului 2020, generată de revenirea economică post-SARS-CoV-2, criza preţului la energie, precum şi criza provocată de conflictul militar din regiunea Mării Negre”.

Sunt invocate prevederile OUG 64/2022. Care sunt scumpirile? Practic sunt două acte adiționale de majorare a valorilor, astfel:

Valoare Act aditional nr.1/2020 = 48.684.375 lei fara TVA;
Valoare Act aditional nr.2/2022 =27.954.568,05 lei fara TVA reprezentând un procent de 19,14% din valoarea restului ramas de executat al contractului la momentul intrării în vigoare a OUG nr.64/2022.
Valoarea totala a contractului devine 232.428.943,05 lei fara TVA ( valoare initiala= 155.790.000 lei fara TVA), potrivit datelor din SEAP.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

9 Comentarii

  1. Mai bine cumparau drone Bayraktar, era si Timisoara in randul lumii

  2. „Actele aditionale” nu sint decit o metoda tilhareasca de imbogatire, prin mita si parandarat, a celor care le semneaza (vorbesc de cumparator). In orice contract exista o doza de neprevazut, daca intervin conditii negative, defavorabile producatorului, asta-i problema sa (cum si in sens invers, daca economiile merg bine, el poate cistiga in plus fata de suma prevazuta initial). S-a semnat pe 1 leu, 1 leu trebuie platit. Da’ la primaria lu’ Robu, cel cxare a plecat cu roaba de bani de la primarie, totul e posibil …

  3. Aoleo… tocmai la Timisoara, la fruncea USR-istilor care se bat contra actelor aditionale. Tara asta e devine o comedie, pacat ca e mai mult tragica

  4. Foarte bine.Ca Aradul este la 65 km de TM.Dar nu erau bune ca nu se putea face smecheri.

  5. Si eu ar trebui sa stiu ce firma e Bazakonya asta? E din Ucraina?

  6. Pai daca or fi superioare tehnic carutelor facute de securistii din Arad, este normal sa aiba alt pret.Sa analizam peste 10 ani.

  7. Statul încurajează mafia și corupția la nivelul primăriilor,altfel cum ar fi posibile jaful economic national la nivel de primărie prin impunerea la conducerile locale a tot felul de agenți străini.

  8. no name securist @ securist esti tu. Astra Arad produce material rulant de peste 100 de ani, are ..ceva traditie in spate. Tramvaiul Imperio este de fapt licenta dupa tramvaiul Siemens care circula doar de vreo 15 ani la Viena si in multeeee alte mari orase vest- europene. Daca pentru ei sunt o.k. in schimb pentru pletosul vopsit Robu si acolitii sai nu erau destul de bune! Analizam peste 10 ani daca esti tu ceva mai destept decat in prezent

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.