Trei mari proiecte pentru infrastructură, semnate duminică la Palatul Victoria

Guvernanţii au semnat duminică la Palatul Victoria trei mari proiecte importante pentru investiţii în infrastructură. Printre acestea se numără secțiunea 1 din autostrada Sibiu- Piteşti. Cei 13 km vor fi finalizați în 4 ani, iar valoarea contractului ajunge la 129 de milioane de euro fără TVA, adică 10 milioane de euro pe kilometru.

De asemenea, urmează să fie construit și Lotul 3 din Centura Bucureştiului, care se va întinde pe o distanţă de aproximativ 18 km. Compania elenă care a câștigat licitația va primi 180 de milioane de euro, potrivit Digi 24.

Cu cine au fost încheiate contractele și ce termene au:

1. Autostrada Pitești-Sibiu, secțiunea Sibiu-Boița

Primul contract încheiat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A – CNAIR cu Compania Porr Construct SRL vizează realizarea Secţiunii 1 Sibiu – Boiţa (km 0+000 – km 13+170) din Autostrada Piteşti – Sibiu.

Valoarea contractului este de 612.647.863,38 LEI fără TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 10 milioane Euro fără TVA. Lungimea totală a Secţiunii 1 Sibiu – Boiţa este de 13,17 km.

Durata de realizare a acestui contract este de 48 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare si 36 luni pentru execuţia lucrărilor. Garanţia lucrărilor este de 10 ani (120 luni).

2. Centura Bucureștiului – Lotul 3, centura sud

Al doilea contract semnat de către CNAIR  şi Asocierea AKTOR S.A. – GRECIA – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. ROMÂNIA se referă la proiectarea şi execuţia Lotului 3 al Autostrăzii Centură Sud a Municipiului Bucureşti.

Valoarea contractului este de 853.422.022,52 lei, fără TVA (echivalentul a180 milioane euro). Lotul 3 al autostrăzii de Centură Bucureşti Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km şi este format din două sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km.

Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 30 luni (2,5 ani) pentru execuţia lucrărilor.

Autostrada de Centură Bucureşti Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (Bucureşti – Piteşti) şi A2 (Bucureşti – Constanţa), pe coridorul IV Pan European.

Despre finanţarea acestei lucrări, premierul Viorica Dăncilă a declarat: „Am reuşit să asigurăm finanţarea europeană necesară, în pofida faptului că unii oameni politici români au încercat la Bruxelles să blocheze fondurile europene pentru acest proiect foarte important pentru Capitală şi pentru România”.

3. Metroul Dr. Taberei

Al treilea contract a fost cel semnat de către Metrorex şi ALSTOM TRANSPORT S.A. are în vedere furnizarea „Sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranţă îmbarcat pe tren şi sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei.

Contractul în valoare de 112.923.292,72 lei, fără TVA, va avea o perioadă de execuţie de 9 luni.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

3 Comentarii

  1. Vreo 20 de Ani vom tot vorbi despre aceste marete „proiecte importante pentru Romania”!
    Pariem?!

    A-propos, Strategia Romania 2040 a dlui Dragnea continea ALTE Promisiuni la fel de marete in domeniul Infrastructurii, a disparut, cumva, dle Dragnea?!

    Ministrii celui mai incompetent si mai farsor guvern pe care l-a dat vreodata Romania au incetatenit fake-guvernarea prin falsificarea statisticilor, prin inaugurari pompoase ale unor obiective economice false…
    Aseara, Duminica seara, Veorica a semnat 3 Contracte…a inceput campania electorala.
    Saptamana trecuta, Veorica a inaugurat cu mare pompa Bursa de peste de la Tulcea: FAKE NEWS, a fost incuiata a 2-a zi!
    https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/bursa-tulcea-fost-inchisa-inaugurarea-fast-inceputul-saptamanii-1_5cb2de34445219c57e81fdd1/index.html

    O analfabeta care abia citeste dupa biletele e Premier – Veorica.
    Un gainar care a furat saci cu nutreturi este numit ministru al Economiei, Niculae Badalau.
    Un hot dovedit, cu milioanele furate si etalate pe metri patrati ca sa poata fi fotografiate dupa ce au fost extrase din sobe si cavouri, e pus sa aiba grija de banii tarii – Darius Valcov.
    Un imbuibat al tranzitiei, despot peste un judet scufundat in saracie, se plimba cu o masina de sute de mii de euro, pe care pretinde ca i-ar fi cumparat-o mama lui, portar la Real Madrid, pardon, la Fabrica de confectii din Focsani – Marian Oprisan.
    Un fost vanzator de bere la o bodega improvizata, ajuns azi Zbir national, face de ceva vreme apologia sanatoaselor produse romanesti, dupa care se pozeaza la o masa incarcata cu bunatati straine si cu scrumiere din care fumega tigarile straine ale sefilor din capitala – Dragnea.

    O tara intreaga se sufoca stand cu sufletul la gura ca sa afle ce vor decide niste fosti PSDisti deveniti judecatori constitutionali in privinta unei interpelari a unui PSDist menita sa salveze de la puscarie un alt PSDist.
    O tara a absurdului.

  2. Toate aceste investitii puteau fi executate de catre firme romanesti, mai repede, mai bine si mai ieftin. Din pacate, DNA, justitia si media, au avut grija sa le distruga, intr-un fel sau altul, asa ca am ajuns sa lucram cu firme grecesti!Polonia, care realizeaza uriase proiecte de investitii lucreaza numai cu firme poloneze si este infinit mai departe, din toate punctele de vedere. Polonia, insa nu este plina de cozi de topor si de rezistenti, carora li se umfla ficatul de ura si invidie impotriva firmelor nationale. A se slabi cu lozinca expirata referitoare la „coruptia” firmelor romanesti.

  3. VAX! SEMNATURI ELECTORALE. Veorica a zis 13 km in 4 ani.Te întrebi dacă sunt normali la cap. 13 km in 4 ani!
    Cum sa spui asa ceva?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.