(VIDEO) Pod rupt sub un tren

Alertă în județul Dolj, în localitatea Cârcea în cazul unui tren de marfă deraiat.

Podul peste care a încercat să treacă trenul s-a rupt sub greutatea garniturii. Una dintre liniile de cale ferată de pe pod era în construcție. Mai multe vagoane au căzut în râpă.

Mecanicul trenului de marfă care a deraiat în județul Dolj era băut, anunță Poliția.

”A fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o alcoolemie de 0,72 mg/l în aerul expirat. Se întocmește dosar penal pentru prezența la serviciu sub influența băuturilor alcoolice, infracțiune specifică lucrătorilor de cale ferată, și distrugerea sau semnalizarea fazică. În cazul producerii unor accidente feroviare, în ambele situații este pedeapsă de la trei la zece ani închisoare”, a declarat purtătorul de cuvânt al IPJ Dolj, Cosmin Grădinaru.

Cătălin Cotoc, prim-adjunct din cadrul ISU Dolj, a declarat presei duminică că pe pod erau două linii de cale ferată, dintre care una în construcție.

”E posibil ca dintr-o eroare a mecanicului trenul să fi intrat pe linia aflată în construcție, podul s-a rupt, iar vagoanele au deraiat”, a spus Cătălin Cotoc.

Prefectul județului Dolj, Dan Purcărescu, a spus la rândul său că trenul nu ar fi trebuit să meargă pe acea rută.

„Pe firul 1 de cale ferată circulaţia era întreruptă, pentru că de vreo lună era în reparaţie şi din acest motiv şina de cale ferată nu mai era pe o porţiune de circa 100 de metri. Se pare că mecanicul de locomotivă a ignorat semnalele date de la gara din Cârcea. El trebuia să treacă automat pe firul 2 şi nu a trecut. Nu ştiu ce s-a întâmplat. Cert este că a mers înainte chiar pe unde nu erau şinele de cale ferată şi s-a rupt podul pe toată lungimea lui doar jumătate, pe firul 1, iar cealaltă jumătate, pe firul 2, este intactă. Practic, a intrat pe o zonă fără cale ferată şi în virtutea inerţiei locomotiva a trecut podul şi a scăpat, de asta nici nu sunt victime omeneşti. Dar restul de vagoane care erau în spate, pe pod, 6-7 vagoane, au căzut în gol”, a declarat prefectul.

Potrivit acestuia, nu este problemă de explozie, ci de poluare.

„Problemă de explozie nu este, este o problemă de poluare, pentru că sub acest pod trece un pârâu care ajunge în Jiu. Deja avem reprezentanții de la Apele Române, așteptăm soluția de neutralizare și să sperăm că nu o sa fie un impact deosebit asupra mediului”, a spus Purcărescu.

Centrul Infotrafic a transmis că traficul feroviar este blocat pe Magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localităţii Cârcea (kilometrulCF 200+200), din cauza unui tren de marfă care a deraiat.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a informat că circulația feroviară este închisă începând cu ora 8.20 pe raza SRCF Craiova, între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine, din cauza deraierii unor vagoane din compunerea unui tren de marfă, aparținând operatorului privat GFR (Grup Feroviar Român).

Trenul, care avea în compunere 23 de vagoane și circula pe distanța Slobozia – Veche Curtici, transporta produse petroliere.

Potrivit CFR, vagoanele deraiate s-au răsturnat în viaductul Cârcea.

”La fața locului se deplasează reprezentanții autorităților care vor ancheta cauzele producerii acestui incident, precum și echipele de specialiști care vor interveni pentru eliberarea gabaritului. În prezent un tren de călători a fost oprit în parcurs (IR 1797 – în stația CF Jianca) și așteaptă redeschiderea circulației”, arată Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA.

Nu sunt persoane rănite.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

2 Comentarii

  1. Am mai aflat ceva, că există locomotive cu volan și mecanicul poate să decidă pe ce linie să între!

  2. Nu prea am inteles, sa rupt podul din cauza greutatii convoiului feroviar sau sa rupt ca sinele de cale ferata lipsa nu mai tineau infrastructura podului? Faptul ca „Acarul Paun” era baut,lucru grav in astfel de situatii,nu cred ca a fost un factor major,ceva se ascunde si persoanele care dau tot felul de interviuri se pare ca ocolesc cauzele care au dus la accident.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.