
Primăria Municpiului Iași a scos la licitație în SICAP un contract de 11 milioane lei pentru redactarea uneui studiu de fezabilitate aferente proiectului de introducere a conceptului de tren urban și metropolitan în zona Iașiului.
Într-o primă etapă, trenul metropolitan Iași va fi introdus de rețeaua existentă, pe traseele Podu Iloaiei-Iași-Ungheni și Iași-Ciurea. Construirea de linii noi presupune extinderea căii ferate pe ruta Holboca-Aeroportul Internațional Iași-Aroneanu și implementarea celui de-al treilea traseu metropolitan pe traseul Podu Iloaei-Iași-Holboca-Aeroportul Internațional Iași-Aroneanu.
“1. planificarea integrată a noilor puncte de oprire pe baza necesităților de mobilitate identificate în zonele de dezvoltare urbanistică și în jurul acestora; 2. modernizarea infrastructurii locale de acces existente prin amenajarea sau construcția de noi puncte de oprire, care să asigure conectarea cu zonele rezidențiale / industriale, cu punctele nodale de transport – transport public auto, bicicliști, pietoni, etc; 3. identificarea locațiilor de tip Park & Ride în jurul punctelor de oprire, atât din punct de vedere tehnico-economic, cât și operațional, ținând cont de necesitatea asigurării interoperabilității depline a infrastructurii feroviare Scopul serviciilor solicitate este de a elabora documentațiile tehnico-economice și urbanistice (SF, documentația necesară obținerii avizului de mediu, documentațiile pentru exproprierea terenurilor, dacă este cazul, studii și expertize de specialitate conexe) pentru realizarea unui serviciu feroviar metropolitan. Obiectivul general este de a oferi Autorității Contractante cea mai bună soluție pentru execuția infrastructurii aferente rețelei de bază a sistemului de transport metropolitan, atât din punct de vedere tehnic cât și economic, într-o anumită perioadă de timp, cu încadrare în buget, în conformitate cu standardele de calitate, mediu și muncă”, sunt jaloanele de atins în SF-ul comandat.
Documentul trebuie predat în șase luni, de la semnarea contractului cu firma desemnată câștigătoare a licitației. Pe baza acestuia se va redacta caietul de sarcini al licitației pentru realizarea propriu-zisă a acestui proiect.
Transportul feroviar in apropiere sau prin localitati inseamna poluare sonora, costuri de intretinere si functionare mari(personal, piese de schimb etc), consum mare de energie:o masa mare(locomotiva si vagoane) este deplasata pentru a transporta cativa calatori .
O poza mai urata nu a gasit Redactia sa puna la articol?
Ce cauta Teatrul National din Iasi la un biet articol despre un tren metropolitan?
Va avea trenul gara in fata teatrului?
De ce tine redactia asa poze nereusite in colectia ei?
Daca va sta in gat Iasul lasati-l in pace, nici nu-l mai pomeniti, nenorocitilor.
Mai borfasilor,vorba lui alias Ceausescu,iar incepeti cu studii de fezabilitate,proiecte visatoare,platite cu bani grei? Care nu au nici o finalitate,expira dupa 2 ani,asa facea si Mazare si altii prin Tara.Isi burdujeau buzunarele,priectele expirau,si incepeau altele.Vaca buna de muls.Nu va e frica de pescarie,pana n-o incasati.Cam multe Dosare penale la Iasi,le mai tineti mult la dospit ?