UPDATE Alertă! Locomotiva unui tren și două vagoane cisternă încărcate cu benzină au deraiat, iar unul dintre vagoane prezintă scurgeri de combustibil.
Pompierii teleormăneni au anunțat că, în contextul temperaturilor ridicate, vor acționa frecvent pentru răcirea vagonului cisternă încărcat cu benzină, avariat după deraierea din noaptea de vineri spre sâmbătă, pe magistrala 100 București – Craiova, în zona localității Măldăeni.
Traficul feroviar rămâne blocat în zonă până la remedierea situației.
”Așteptăm să vină o locomotivă diesel de la Giurgiu, două vagoane cisternă pentru transvazare și echipamentele necesare pentru realizarea acestei operațiuni. Acestea din urmă, conform reprezentanților CFR, vin de la Suceava, acesta fiind motivul întârzierii. Când va sosi locomotiva diesel, se va proceda la îndepărtarea vagoanelor rămase pe șină într-o stație CFR apropiată. Noi, pompierii, continuăm să asigurăm măsurile de prevenire și stingere a incendiilor, până ce situația va fi rezolvată de reprezentanții CFR și ai firmei căreia îi aparține transportul”, a informat ISU Teleorman.
Trenul a deraiat în câmp, la o distanță de aproximativ 1,5 kilometri de primele case și circa 1,1 kilometri față de DN 6.
Conform ISU Teleorman, trenul are o garnitură de 35 de vagoane cisternă, toate încărcate cu benzină.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat initial că traficul feroviar pe distanţa Roşiori – Măldăeni este oprit temporar din cauza deraierii, la intrarea în staţia CF Măldăeni, a locomotivei şi a primelor două vagoane din compunerea unui tren de marfă.
Conform CFR, trenul aparţine operatorului privat de transport feroviar de marfă GFR, avea în compunere 35 de vagoane, încărcate cu combustibil (benzină) şi circula pe distanţa Ploieşti Est – Işalniţa.
La faţa locului s-au deplasat echipajele ISU, reprezentanţii AGIFER şi cei ai SRCF Craiova, precum şi echipele de intervenţie.
”Deoarece unul din vagoanele deraiate din compunerea trenului de marfă prezintă scurgeri de conţinut, ISU nu permite intervenţia personalului feroviar pentru ridicarea acestuia, fiind necesară sosirea utilajului (aparţinând operatorului economic) de transvazare, în vederea golirii conţinutului vagonului”, a transmis CFR.
Pentru menţinerea continuităţii transportului feroviar de călători, SRCF Craiova va asigura pentru trenurile care tranzitează zona, transbordare cu mijloace auto pe distanţa Caracal – Roşiori Nord.
”Facem precizarea că personalul feroviar al SRCF Craiova va acorda sprijin tehnic operatorului privat de marfă în procesul de repunere pe şină a locomotivei şi vagoanelor deraiate. Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER, care va stabili cauzele deraierii”, a mai precizat compania.
S-audilatat liniile din cauza căldurii iar întreținerea căii ferate bate spre zero de prea mulți ani
Chefereu’ angajează în directori și conțopiști și nimeni nu merge pe o săracie de 5000 să bată cu barosu’.
SRI ar trebui sa cerceze dacă încărcarea unui tren cu 35 de vagoane cisterna pline cu benzină intr-o singura garnitura de tren acum după 3 saptamini de ploi cind solul încă este moale , nesigur , reprezinta o prostie crasă sau o tentativa de accident cu implicare teroristă.
Nu cred ca va mai trece mult timp pana cand in Romania se va produce un accident feroviar de mare amploare.
Sunt semnale suficiente sa ne alarmam, dar nu se face nimic……[Rumburak]