Uniunea Europeană a decis să conteste verdictul Organizaţiei Mondiale a Comerţului, potrivit căruia Airbus a primit finanţare ilegală din partea unor guverne europene. OMC a acţionat astfel la sesizările companiei americane Boeing, care îşi dispută cu Airbus întâietatea pe piaţa constructorilor de avioane.
Airbus şi Boeing, având în spate prima şi a doua economie mondială (UE şi SUA), se folosesc, de câteva decenii, de OMC pentru a se sabota reciproc, reclamând în general finanţările ilegale primite din partea statului. Airbus aşteaptă în acest moment un verdict într-un asemenea caz împotriva Boeing.
OMC a decis că Germania, Franţa şi Spania au acordat subvenţii ilegale pentru exportul noului avion A380 şi au ajutat producţia Airbus prin punerea la dispoziţie a unor centre de cercetare.
Cele două companii se luptă de ani buni pentru obţinerea unui contract pentru construirea de avioane de realimentare necesare Pentagonului. Airbus a înaintat un proiect bazat pe modificarea modelului A330, iar Boieng doreşte modificarea modelului B767. Câştigătorul contractului în valoare de 35 de miliarde de dolari urmează să fie anunţat în noiembrie 2010.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.