Ultimatum pentru digitalizare la Ministerul Muncii

Instituțiile din subordinea Ministerului Muncii au termen până în 15 august să implementeze soluții pentru comunicarea online cu cetățenii, a anunțat ministrul Muncii, Violeta Alexandru. Potrivit acesteia, lumea s-a schimbat, iar administrația din România a rămas mult în urmă.

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunțat, pe Facebook, că românii care vor să comunice cu Casele de Pensii, Agențiile pentru Ocuparea Forței de Muncă sau cu Autoritatea pentru Plăți și Inspecții Sociale vor putea să facă acest lucru în sistem electronic.

„Așadar, cei care doresc să comunice electronic cu instituțiile din coordonarea mea, așa vom proceda. Cât mai comod pentru dânșii pentru că pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile instituțiilor, vom comunica. Instituțiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetățenii. Ordinul este semnat!”, a scris Violeta Alexandru pe rețeaua de socializare.

Potrivit acesteia, cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face un singur drum, la final – pentru ridicarea documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul.

„Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poți să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. Pensionarul în picioare, funcționarul comod pe scaun. La București, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o să fac o nouă verificare pe teren”, a mai scris ministrul.

Violeta Alexandru a anunțat că „pentru cetățenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghișeu, bineînțeles că vor putea face acest lucru în continuare”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

3 Comentarii

  1. Madam Bau Bau, dar cetatenii care nu au un telefon mobil inteligent, calculator sau laptop( si sunt multi pensionarii saraci, mai ales in rural), ce fac, merg la vecinii care au, la primarie? Hai siktir, cu prostiile! Da, sisteme alternative, nu radicale!

  2. Foarte comod doamnă ministru!!! Deci ai o problemă și vrei să
    o rezolvi rapid. În loc să te duci să te programezi ca Sibiu la Pensii să zicem, să primești un număr, și cănd ești strigat niște funcționare deosenite să se uite pe numărul deciziei, să aducă în câteva minute dosarul, să completezi un formulat tipizat, și să se rezolve în căteva zile sau pe loc vom trece la Online. Vei suna la telefon la Casa de Pensii, Agențiile pentru Ocuparea Forței de Muncă sau cu Autoritatea pentru Plăți și Inspecții Sociale, mestececând în minte și cu hârtiile în față ce vrei să rezolvi. “Ați sunat la Casa de Pensii (localitatea) acest apel poate fi înregitrat, continuarea apelului reprezintă acordul dumneavoastră. Pentru limba română apăsați 1 pentru limba maghiară apăsați 2. Pentru Informații privind dosarul dumneavoastră apasați 1 pentru alte unformații legate de punctul de pensie apăsați 2, pentru completări la dosarul de pensie după noua lege nr/ anul apasați 3. (Apeși sâ zicem1) 1. Am înțeles. Marcați pe telefon numărul Deciziei de pensie și anul. Ați tastat 80, 73 601 pe anul 2002. Am înțeles. Puteți obine informațiile pe care le doriți și prin email apelând la adresa letalexa@.casapensii.ro. unde puteți găsi informații și formularele necesare. Ne pare rău toți operatorii noștri sunt ocupați. muzică enervantă. Ne pare rău toți operatorii noștrii sunt ocupați. În acest moment timpul de ăsteptare este de 6 minute. Aceeași linie melodică de ștergerea creierului. Dacă ai noroc în 15, 20 de minute o voce răspunde: Mă numesc Alexandra Violescu cu ce vâ pot ajuta?” Nu știu că nu se mai gasește în farmacii nici Rudotel nici Distonocalm și am ajuns la tesiuna 220 și trebuie să mă intind că mi s-a facut rău, și am uitat …

  3. care n-au invatat sa foloseasca un calculator nu mai au nici un drept in Romania? Sa inteleg ca sistemul este pt tinerii pensionari 40+ cu pensii uriase? Sistemul de pensii este pt tineret? N-ai auzit D-na Liftiera de la Munca de telefoane pt seniori? Pana si marile firme de telefonie si-au dat seama ca dupa o varsta este mai dificil cu tastarea sau folosirea unui telefon, iar tu vrei sa stie sa foloseaca google si sa mai aiba si o adresa de mail pt corespondenta cu LIFTUL de la MINISTER…cunosc persoane de 80 si 90+ care nu au calculator si nu vor, pot folosi condeiul si cauta un tehnoredactor pt textele scrise…iar altii s-au retras pt ca varsta si poate starea fizica/vederea nu-i mai ajuta…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.