Oferta producătorului polonez PESA rămâne câştigătoare în cazul contractului privind achiziţia unui număr de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR după reevaluarea ofertei de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), dispusă de Curtea de Apel Bucureşti.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunţă finalizarea reevaluării ofertei Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna, desfăşurată în cadrul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect ‘Achiziţia de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR, destinate conectării centrelor urbane din România şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi reparaţii necesare funcţionării respectivelor trenuri’. Astfel, conform celor dispuse prin dispozitivul Hotărârii Civile nr. 82/2024 a Curţii de Apel Bucureşti (CAB) şi în baza prevederilor art. 215, alin. (1) din Legea nr. 98/2016, Comisia de reevaluare a ARF a efectuat procedura de reevaluare a ofertei financiare a Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna. În urma derulării acestei activităţi, a fost emis Raportului procedurii nr. 3130/16.05.2024, pentru care ANAP a emis aviz conform necondiţionat, în care oferta PESA a fost declarată conformă şi desemnată ca ofertă câştigătoare”, a anunţat ARF pe pagina de Facebook.
Finanţarea proiectului este asigurată din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, „Componenta 4 – Transport durabil” şi de la bugetul de stat, iar valoarea totală a proiectului este de 1,106 miliarde lei, fără TVA (223,8 milioane de euro), dintre care 830,4 milioane de lei reprezintă valoarea ramelor (167,97 milioane de euro) şi 276 milioane lei (55,83 milioane de euro) serviciile de mentenanţă.
După ce producătorul polonez PESA a fost desemnat câştigător al acestui contract de peste 1,1 miliarde de lei, Alstom a depus contestaţie la CNSC, însă aceasta a fost respinsă. În aceste condiţii, Alstom a reclamat la CAB, care a cerut ARF să facă o reevaluare a ofertei financiare depusă de compania poloneză.
achiziţia unui număr de 20 râme electrice
-râma ELECTRONICA e la moda!
cred ca sint in urma cu realizarile in zona materialului rulant…nu stiu unde se produc trenuri in Romania…
am inteles ca cei de la Astra si-au propus sa produca in viitor… Alstom e frantuzeasca…
poate cineva sa numeasca un producator de material rulant in Romania, azi? sint tare curios…
Foarte bine! Sa sprijinim economia Poloniei! Oricum, noi suntem jupani: avem manele, mici si Tzanca uraganu!
Tot cu strainii, „votati”, luav-ar gaia, cu oltenii de la Craiova, nu, parca-s ciumati. Au si aia rame electrice, dar voi mereti cu strainii, ca de acolo e mai usor de cotizat..
Polonezii acum sunt cei mai breji. Un vasal avansat al SUA. După cum spunea Sikorschyi,ei pot face f.bine mie și acum sunt cei mai iubiți vasali a casei albe..
Daca nu faci pe a lui te sancționează. Vezi comportarea primatelor in turmă..
Rușine . Unde-i Electroputerea oameni buni?
De ce s-au luptat stramosii? Ca sa aiba ce sa vanda si sa isi bata joc toti johanisii, ciucii, drulaii, ciolacii sau mai te miri cine. Si noi sa ne vaicarim pe social media sau in ziare, ca babele tembele. Inainte vreme miscarea studenteasca era motorul schimbarilor. Acum te intrebi ce sunt aia studenti. In SUA au fost linistiti repede caci acolo e dictatura ca si in rusia si china. Pana si izn Iran studentii au ceva de spus. In evropa ca in evul mediu timpuriu.
Țară condusă în totalitate de oameni alogeni și trădători ,a căror interese vizează doar scopul personal și cel străin,pe ăștia să-i mai alegem încă odată, înseamnă că ne merităm soarta
Foarte bine v-ați gândit să luați de la polonezi, nu cumva să sprijiniți economia românească fiindcă nu avem decât 55% din PIB datorie externă! UE a zis clar că în mandatul următor al Ursulei planul e să se federalizeze Europa, deci s-a terminat cu națiunea română, iar creşterea datoriei este cel mai bun mijloc de a ne pierde suveranitatea.
De ce s-or fi luptat şi au murit strămoşii noştri pentru ca să ne lase o țară?