
Retragerea serviciilor secrete din tot mai multe zone ale activităților publice, unde nu aveau ce căuta, se resimte. Reculul este însă extrem de puternic, dovadă că implicările au fost dincolo de estimările evaluate doar prin protocoale. România a fost condusă din anul 2005 până acum de serviciile secrete, așa cum s-a întâmplat în anii ’50. Într-o asemenea situație inadmisibilă, prin care statul român a fost realmente anexat unor grupuri de interese, clasa politică, ea însăși generată de serviciile secrete, se vede depășită de propriile nelegiuiri. Alegerile viitoare sunt lipsite de elanul propagandistic obișnuit, paranoia publică se poate foarte ușor constata. Artizanii protocoalelor au pierdut orice argumente că acestea ar fi fost în mod necesar constituite.
Momentul zero, invocat drept soluție, pare a se apropia. Declasificarea protocoalelor nu poate rămâne fără consecințe juridice, altele decât albirea unor grupuri infracționale. Rearanjarea instituțională a Justiției, cu simplificarea și activarea responsabilităților, pare a fi unica soluție. Disponibilitatea generală pentru un moment zero, al restartării se poate constata din motive morale, principiale. Statul român sub tirania subversiv-securistă a regimului Băsescu a creat o disponibilitate publică uriașă spre dictatură.
Vremurile sunt în schimbare mai rapidă decât își imaginează chiar unii dintre inițiatori. Conflictul intern al clasei politice își arată virtuțile, dovedind că fosta Securitate nu mai poate fi acel monolit în jurul căruia migrează majoritatea precum albinele în preajma stupului. Un fapt pozitiv este acela că partidele își caută persoane de reprezentare, altele decât acelea din fieful intern. Sistemul creat până acum a ajuns un pericol și pentru el însuși.
Într-un asemenea context, partidele actuale își pierd deja pe zi ce trece ponderea cunoscută, delegându-și identitatea. Cât despre cine va fi viitorul președinte al țării, partidul majoritar sau agenda publică, nu mai există nimic atât de sigur pentru că frânele au fost deblocate și sunt așteptate alte măsuri.
Limitarea activității serviciilor nu este doar pozitivă în plan instituțional, ci permite o aranjare în mod natural a lucrurilor în societate, politică, economie. Momentul zero este o soluție acceptabilă pentru toți, și nu mai poate fi oprit, cu toate eforturile unora în această direcție.
Nu-i asa ca este comod sa arunci totul in carca serviciilor secrete, mai ales a celor care nici nu mai sunt? Ce bine e sa ai mereu la indemana un tap ispasitor care sa raspunda pentru orice! Vorba maestrului Nistorescu: „(….) Dar pentru numărul mare al morților din accidentele de circulație? Comuniștii, securitatea și corupția (….)”. Dar despre o buna parte dintre cei care au jucat ori inca joaca rolul de „Parinte al Patriei”, nimic? Chiar nimic? Eu nu zic ca structurile de informatii nu au facut ceea ce zice dl. Vieru ca au facut. Dar, m-a-ntreb, nu dau cu parul, nu cumva au fost determinate s-o faca de catre unii care aveau puterea s-o faca? In acest context poate ca ar trebui regandita decizia de a pune serviciile secrete in subordinea Presedintelui. Un „Presedinte” precum Traian Basescu poate fi foarte „creativ” avand la indemana astfel de resurse.