În 19 iulie sunteţi invitaţi la Palat, între orele 13.30 şi 19.00, pentru a vă bucura de trei recitaluri şi două vernisaje.
La ora 13.30, în Sala Scoarţelor, va avea loc Gala International Summer Voice Program 2015. Spectacolul prezintă rezultatele cursului de măiestrie ce se desfăşoară în aceste zile, la Braşov.

Ion Atanasiu-Delamare, Grafică în filigran
La ora 15:00 se derulează Portret în filigran,evocare a graficianului Ioan Atanasiu Delamare. Participă pianistul Andrei Deleanu şi actriţa Catinca Nistor. Evenimentul este prilejuit de expoziţia de grafică propusă de curatorul Doina Mândru, expoziţie ce rămâne pe simezele galeriei Foişor până la sfârşitul acestei luni.
La ora 16:00, la Gheţărie – Vernisajul expoziţiei de ceramică Dialog portretistic – semnată Daniela Făiniş, curator Raluca Băloiu.
Expoziţia poate fi vizitată la galeria Gheţărie în perioada 19 iulie – 31 august 2015.

A fost odată la Palatul Mogoşoaia un puzzle de imagini şi dans de Daniela Făiniş
“Expoziţia personală a Danielei Făiniş reuneşte portrete diferite ca abordare stilistică, de la lucrările în ronde-bosse la crochiurile şi studiile transpuse pe suprafaţa porţelanului.
Începute în ’88, portretele în ronde-bosse din această perioadă sunt eliberate de orice detaliu, au o textură fără asperităţi, sunt caracterizate printr-un decor spectaculos, barochizant, cu aplicaţii din brocarturi fine de porţelan.
Odată cu anul 1992, Daniela Făiniş acordă o deosebită importanţă studiului portretistic care se revendică de la o stilistică renascentistă. Asemănătoare unor construcţii contrapunctice, elementele discursive formează un dialog al fragmentelor şi fâşiilor. ”Daniela colează enunţuri care provin din limbaje diverse, astfel, peste forma în ronde-bosse artista suprapune fragmente din măşti de expresie pe care le juxtapune fâşiilor-portret cu incizii, semnelor grafice şi intervenţiilor colorate. Ideologic, dispunerea stratificată corespunde ontologiei tripartite a lui Jean-Paul Sartre, enunţată astfel: corpul-ca-existenţă-pentru-sine-însuşi, corpul-ca-existenţă-pentru-ceilalţi, corpul-ca-existenţă-obiectivă (subiectul se priveşte pe sine din perspectiva celorlalţi).

Portretele în porţelan ale Danielei Făiniş
Toate aceste perioade creative nu aparţin numai segmentelor temporale menţionate, ele sunt dinamice, fiind reluate şi în alte intervale, dar cu abordări inedite, în care predomină modelajul ori grafismele cu albastru cobalt.
Arse la temperaturi de 1340°Csau1450°C, lucrările Danielei Făiniş sunt veritabile performanţe tehnice”, scrie critical de artă Raluca Băloiu.
Daniela Făiniş a debutat în 1988, participând la expoziţii interne şi internaţionale, obţinând numeroase premii şi distincţii: Premiul I la Bienala Internaţională a Artiştilor Ceramişti, Aveiro, Portugalia (1997); medalia de aur la Concursul Internaţional de Artă Ceramică, Gualdo Tadino, Perugia, Italia (1989, 1990); Marele Premiu la Bienala Internaţională Artele Focului, Bucureşti (1998); menţiunea de onoare la Competiţia Internaţională de Ceramică de la Mino, Japonia (2002). În 2004 Daniela Făiniş a primit Ordinul Cultural al României.

Daniela Făiniş, Dialog portretistic
Operele sale se află în muzee şi în colecţii din Belgia (în Colecţia de Artă a Parlamentului European de la Bruxelles), SUA (în Colecţia Atelierului de Ceramică din Philadelphia), Japonia (în Colecţia Fundaţiei care susţine ceramiştii de peste Ocean, Tajimi, Gifu) şi România (în Colecţia Muzeului Naţional de Artă Contemporană şi a Muzeului Cotroceni).
La ora 17:00 în Sala Scoarţelor, sunteţi aşteptaţi la Recitalul de pian Nicon Mladin şi Nil Mladin, cu un program complex, ce cuprinde lucrări de Beethoven, Chopin, Claude Debussy.
La ora 18:00 are loc Vernisajul retrospectivei de pictură a artistului Răzvan Aureliu Ionescu, intitulată Cale, curator Mădălina Mirea.

Oraşe regăsite-Oraşe suprapuse de Răzvan Aureliu Ionescu
Prezintă criticul de artă Mircea Oliv.
La ceas aniversar, am adus pe simeze lucrări din principalele etape de creaţie ale artistului Răzvan Aureliu Ionescu. Acest titlul generic, Cale, propus de autor, însumează cicluri parcurse în mai bine de trei decenii, din care s-au dezvoltat Codice, Sigilii, Cartografii afective, Oraşe regăsite, oraşe suprapuse, Arheologii imaginare. Sunt file desprinse din marea carte a trecutului, ce surprind, după cum spune artistul însuşi, o implacabilă realitate. Li se adaugă recentul ciclu Periş, surprinzător prin turnura pe care o dă întregii sale creaţii.
Traversăm, din punct de vedere artistic, o perioadă frământată şi gălăgioasă. Eticheta de artă conceptuală a devenit o umbrelă prea încăpătoare pentru manifestări artistice de tot felul, în care receptorul este ignorat în mod asumat. Artiştii au luat drept bun postulatul lui Sol LeWitt, care considera, acum mai bine de o jumătate de secol, că, pentru a fi artist, nu îţi trebuie înzestrări speciale. În aceste condiţii, transpunerea ideilor cu mijloace clasice în ulei pe pânză a devenit un lux. Un lux necesar, aş îndrăzni să adaug, căci liniştea profundă din Cale ne permite să simţim pulsaţia universală.
Situate pe o graniţă fină între figurativ şi abstract, lucrările semnate Răzvan Aureliu Ionescu constituie un pariu câştigat cu bidimensionalul. Codicele sale sunt imagini suprapuse în palimpsest, impregnate cu o scriere magică, stilizată, cu fonduri bogate, străbătute de surprinzătoare reţele luminoase. Cartografiile afective, în care clădirile se erijează compact, sunt tot atâtea memento-uri necesare, pe care artistul le împarte cu noi. Zecile de ipostaze ale oraşelor mediteraneene, regăsite şi suprapuse, cu elemente vegetale reduse la esenţial, ne picură subtil în subconştient dorul după un loc pe care nu l-am văzut nicicând. Tramele stradale în vol d’oiseau, închegate în Arheologii imaginare, etalează abside generoase, vestigii ale civilizaţiei vechi, sau ziduri şi creneluri de Cetăţi atemporale. Distilate în subtile acorduri cromatice ale pigmenţilor de pământ, pânzele risipesc roşul tizian şi neostoita paletă de verde, impregnând ton, în ton, în ton voluptatea detaliului semnificativ.
Anul ce curge, petrecut de artist la Periş, ne face părtaşii unor lucrări de o covârşitoare naturaleţe. Un semn grafic enunţat, este preluat apoi în compoziţia de bază, iar culorile aşternute parcimonios denotă rafinamentul unui mare maestru. Cele două registre inegale îşi dispută ponderea în economia vizuală generală, păstrând privitorul captiv.
Răzvan Aureliu Ionescu ne propune un demers intelectual profund, în care referinţele livreşti implicite îşi găsesc reflex în orizontul nostru perceptiv. Întreaga sa creaţie stă sub semnul întrebărilor metafizice, pentru care vom căuta, însetaţi, un răspuns, încă multă vreme.
Nevoia de ordine interioară rămâne acută pentru omul contemporan, asaltat vizual, disputat, frământat. Iată de ce ne bucurăm să putem strecura linişte încărcată de sens cu această expoziţie-eveniment.
Pădurea de şevalete – Ateliere de pictură în aer liber
Dacă doriti să pictaţi şi să desenaţi, să vă îmbogăţiţi limbajul plastic, să experimentaţi şi să aflaţi lucruri noi în abordarea metodelor de lucru, atunci veniţi în curtea Palatelor Brâncoveneşti, unde vă aşteaptă un şevalet, doar al vostru.
Veţi picta într-un spaţiu muzeal ce dispune de o ambianţă unică, spaţiul verde din curtea Palatelor Brâncoveneşti.
Pe deasupra, veţi beneficia de îndrumarea unui profesionist.
Începând cu 21 iulie, doar în Curtea Palatelor Brâncoveneşti de la Mogoşoaia, cursurile de pictură se desfăşoara în aer liber, în faţa şevaletului!
Atelierele sunt deschise în perioada iulie-august.