CFR Infrastrctură a lansat licitaţia pentru Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1461 km din rețeaua feroviară, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h.
Valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi(pentru fiecare sucursală teritorială), este între 1 miliard de lei și 4,2 miliarde lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat. Acordurile-cadru, aferente celor 8 Sucursale Regionale de Cale Ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța), se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate). Termenul limită pentru primirea ofertelor este 31.03.2022, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00
Liniile de cale ferată de pe rețeaua feroviară prezintă o stare care nu permite exploatarea la capacitate maximă a capacității de transport și circulaţia trenurilor în condiţii de fiabilitate, confort şi siguranţă, mai spune CFR. Uzura este accentuată la întreg ansamblu de elemente din care este alcătuită calea ferată: şină, traverse, prinderi iar trecerile la nivel prezintă degradări care îngreunează trecerea vehiculelor peste cale ferată.
Calea ferată este formată din două părți: suprastructura și infrastructura. Suprastructura căii ferate reprezintă partea alcatuită din șină, aparate de cale, material mărunt de cale, traverse și prisma căii. Lucrările de suprastructură C.F includ, pe lângă cele legate strict de elementele căii, toate amenajările care intervin la nivelul acestor elemente și anume: treceri la nivel, opritoare de cale, umplutură de balast între linii, plus toate indicatoarele de cale.
Rețeaua de căi ferate din România are o lungime totală de 20.077 km de linii, fiind a şaptea rețea ca mărime din Uniunea Europeană.
Calea Ferata in Regat , era facuta de Firme Austriece , cu Cai Ferate Tyssen , pana in 1918 , dar cu Forta de Munca Romaneasca cu Muncitori Romani . Bunicul meu a lucrat la Cai Ferate cand o parte din Romania era sub Stapanire Austro-Ungara . Bunicul meu , a lucrat la Caile Ferate din Zona Austro-Ungara .
Ar trebui schimbata Calea Ferata de la Ploiesti la Brasov , de schimbat Traversele de Lemn cu Traverse de Beton . Si pe la Marea Neagra Trebuie schimbate Traversele de Lemn , ca au Suruburi care ies din Traversele de Lemn , si merg Trenurile cu viteza scazuta !
Aha, la paștele cailor,. Păi bre,.Mie să nu-mi spui ce ai visat, de ce o să faci..de-l termini vre-odată.. Spune-mi că l-ai gătat și circulă trenul pe ele cu mare viteză,. Asta aștept, nu povești..
CFR Dreaming…neterminat… România văzută din dronă a căzut în capcana mafiei globaliste fiind dirijată, cu ajutorul neprecupețit al javrelor haitase parșive locale, sa asimileze principiile politice-economice ale epocii fanariote*
Mi ai luat vorba din gura. Evident totul o sa fie o mare perdea de fum ca sa acopere modernizarea EXCLUSIV in Ardeal. De acolo vin toti care au cu adevarat puterea, acolo se duce bugetul de investitii… Graba mare ca vine curand regionalizarea.
si se va reface suprastructura CFR doar in ardeal?
… ” 1.500 de km.de cale ferata vor fi schimbati….in urmatorii 100 de ani”.!. ACESTA este TITLUL CORECT la „articol”.!.
Licitatia aceasta aminteste de cea de pe timpul regelui Carol I, cand s-au dat de asemenea niste tunuri colosale odata cu instalarea cailor ferate in Regat.
Orice asemanare cu fapte curente este pur intamplatoare.