
Necesitatea îmbunătățirii infrastructurii rutiere, aflată într-o stare precară și cu regiuni lipsite de drumuri de mare viteză, s-a transformat de către decidenți (guvern, instituții, partide) într-un mod de a controla visele și speranțele românilor, în scopuri identificabile mai degrabă pe persoană fizică, se arată pe site-ul grupinfrastructură.ro
Din păcate, momentul în care infrastructura rutieră de transport a devenit argument politic se suprapune cu momentul în care minciuna și escaladarea firescului și-au făcut prezența.
Scopul nostru este de a prezenta o altă perspectivă, printr-o analiză temeinică și fără interese ascunse. În cele ce urmează vom argumenta modul în care suntem ținuți captivi, într-o stare de falsă speranță.
Vedem doar ce ni se arată, însă nu toată realitatea unui parcurs greșit, care se poate finaliza cu consecințe grave pentru viitorul României.
Ne concentrăm atenția, în acest articol, pe Programul Operațional de Transport POT – axa 1 drumuri de mare viteză, făcând însă trimiteri și la PNRR.
Scurt istoric pe programele operaționale de transport.
Programul operațional de transport precedent
Contribuția națională (cofinanțarea) era de 15%!!! din valoarea fondurilor nerambursabile atrase pe Axa aferentă drumurilor de mare viteză: drumuri expres și autostrăzi.
SINTEZA PROGRAMULUI OPERAȚIONAL TRANSPORT 2021-2027 – iunie 2020
Sursa aici.
Sursa de finanțare a Programului Operațional:
Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR);
Fondul de Coeziune (FC)
și Co-finanțare națională (buget de stat)
Rata medie de cofinanțare la nivel de Program Operațional: Regula era 85% fonduri europene, 15% buget național!!!
Excepție Axa 1 – rutier, unde este prevazută o rată de cofinanțare de 60%!!!
AXA 1 – Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport rutier, respectiv toate drumurile de mare viteză naționale, fie că este vorba de drumuri expres sau autostrăzi.
2. De ce 300% prostie pură? Pentru că:
Ce înseamnă o contribuție/cofinanțare națională de 15% versus o contribuție de 60%?
-contribuție/cofinanțare națională de 15% înseamnă că la fiecare milliard de euro atras din fonduri nerambursabile, România cofinanțează cu 150 de milioane.
-contribuție/cofinanțare națională de 60% înseamnă că la fiecare milliard de euro atras pe fonduri nerambursabile, România cofinanțează cu 600 de milioane.
Așadar, singuri ne-am impus o contribuție mai mare cu 300% pentru aceeași sumă de atras din fonduri europene.
Mai mult decât atât, deși AXA 1 o declarăm prioritatea numarul 1 în documentele strategice, prin impunerea cofinanțării naționale de 60%, facem ca fix proiectele de pe AXA 1 să fie cele mai greu finanțabile din fondurile nerambursabile (care în mod normal erau în proporție de 85% gratis).
Articolul integral poate fi citit pe https://grupinfrastructura.ro/
@adrian: Este vorba de cu totul altceva. Noroc ca sunt multi romani inteligenti care pricep.
Nu ati inteles nimic, asta este exces de zel din partea ziaristilor.
Lucrul asta se practica peste tot. Daca nu ai terminat autostrada, dar vrei neaparat sa dai in folosinta ceea ce ai terminat, faci exact ca in poza de mai sus. Ulterior iesirea va fi finalizata. Nu trebuie sa tii inchisa o autostrada doar din cauza ca nu ai terminat o iesire.
prostia este a voastra, a celor care credeti ca exista „gratis” ha! NU EXISTA GRATIS. FONDURI NERAMBURSABILE = INDATORAREA ROMANIEI, INDATORAREA COPIILOR! asta inseamna o COLONIE – VA „DAM” PENTRU CA VOI SA FITI DRESATI, IAR APOI VA LUAM CE DE FAPT NU V-AM DAT NICIODATA! „NOI” DAM FIRIMITURI SI VREM TERITORIU OCUPAT EX-ROMANIA!
Mai taci!
Ne fac proști!
Dar am votat planul ăla în parlament fără să…nu știm, e al nostru, nu? A văzut cineva pnrr, pnrv–ul ăsta?!
Ăsta-i Parlament sau ONG?! Ne dau „pe surse”?!
Dinu Patriciu era…o „corcitură”: cum îi împac pe toți cu rezultate maxime pentru toți? Nu se poate dacă ceilalți nu vor același lucru. Un om. A știut, a creat și zidit cum a crezut el. Ne este dor de Dinu Patriciu!
Stai că vine, după 2022 7,8…
Dar, stați. Nu vine mai nimic. Dinu Patriciu, să-ti fie rușine! Prostule!
ADICA SA FACEM O TRADUCERE CORECTA.PREFERAM SA FACEM AUTOSTRADA ORADEA,CLUJ,TGMURES SAU CLUJ,SIBIU CU TOATE CA ESTE SUBVENTIONATA CU FONDURI EUROPENE MAI PUTIN SAU DELOC DECAT SA FACEM LUGOJ,CRAIOVA,CALAFAT SUBVENTIONATA CU FONDURI EUROPENE DE 85%,SAU CRAIOVA,BUCURESTI CU 60%.NU SPUN CA CELELALTE AUTOSTRAZI NU SUNT PRIORITARE PENTRU ROMANIA DAR DE CE TREBUIE FACUTE AUTOSTRAZI DOAR IN ARDEAL SI IN MOLDOVA SI OLTENIA NU?MENTIONAM CA TOATE AUTOSTRAZILE DIN ARDEAL SUNT FACUTE CU BANI DE LA BUGETUL DE STAT IN PRINCIPAL.TREBUIE SPUS CA TOT IN ARDEAL SE FAC SI CAI FERATE PE BANII REGATENILOR.ESTE BINE ESTE FOARTE BINE.
Cand tara e condusa din afara prin marionete si dupa ce ultimii politicieni care mai faceau ceva au fost bagati in puscarie (Dragnea) sau stau cu dosare de ani de zile (ex Tariceanu) facute de „anticoruptia” sorosista ce va mai asteptati??
Vinovat de toate aceste este Iohanis dar si SRI-ul . Amandoi au vrut sa-l dea jos pe Liviu Dragnea care nu a acceptat hotia occidentala !
Bucuretiul desi sta anual pe gramezi de bani nu a fost lasat sa aiba pana acum o centura moderna demna de orice mare capitala a lumii. A fost permanent sabotat de toti premierii care s-au dovedit a fi slugile directe sau prin interpusi ai baietilor crescuti de Asztalosh.
Noi
Klaus Intaiul OberStumpFuhrer de HermannStadt am Luat Akt de Atitudinea Ostila a Valahilor si Moldovenii-astia.
Autostrazile sint Concepute pentru Transsylvanennii Mei si tocmai de aceea sint Legate de Berlin via Budapesta nicidecum de Capitala cu Coviltir Bucuresti.
Valahii si Moldovenii vor Plati Taxe Suplimentare de 300% pentru Mersul pe Jos. Veti beneficia de Kommunikat TV ( Color ) la Ora Boborului. 18:00
INTREBARI ?!?
Crede cineva ca exista in realitate fonduri nerambursabile? Nici pe hartie. Nimic nu e gratis. Cloaca de la Bruxelles are in Romania mai multe cozi decat cate topoare are disponibile pentru Romania. Ar vinde astia de aici si țarana de sub talpi dar nu mai au ăia bani sau dacă au vpr degeaba.Foame mare neicusorule!!!
A fost odată ca niciodată, o țară în care timp de 32 de ani sportul numărul unu a fost ,este si va fi hoția!!..o țară în care niște omuleți albastri puțini lucrează la privat, iar restul bugetari de lux fură muncă lor!!…o țară în care mai mult de jumătate din școli n-au apă curentă, wc-uri în curte,frig în clase…o țară în care peste un sfert de milion de copii se culca cu burta goală, o țară în care prostia si mediocritatea sunt ridicat la rang înalt de stat..si voi vorbiți de infrastructură?…
Nu e vorba de prostie.
Este chiar „elita de intelectuali internationali repetenti” ai u-sri !