Vești pentru bucureșteni!

Bucureștiul s-ar putea procopsi cu taxa de centru

Taxă de centru București

Vești nu foarte bune pentru bucureșteni! City Managerul Capitalei, Sorin Chiriţă, a declarat, joi, la o conferinţă de tema mobilităţii şi a traficului în oraşe, că Primăria Capitalei ar putea implementa un timbru de centru.

Acesta nu a precizat însă are ar putea fi cuantumul unei asfel de taxe. „Am delimitat zona centrală extinsă, am delimitat şi străzile pe care se va putea introduce timbrul de centru (…) Nu se va putea întâmpla peste noapte, ci după ce vom implementa toate măsurile de reducere a poluării, după ce vom aduce autobuzele şi vom face o analiză cu privire la acest aspect. Nu putem preciza în prezent care ar putea fi cuantumul unui timbru de centru. Dar el nu trebuie să fie nici disproporţionar, nici exagerat”, a declarat Sorin Chiriţă, în cadrul conferinţei „Viitorul Mobilităţii Urbane în România”.

Sorin Chiriţă a precizat, pentru  mediafax.ro că această taxă ar putea fi aplicată pentru străzi şi bulevarde precum Magheru, Regina Elisabeta sau strada Mihai Eminescu.

„În prezent avem în derulare o analiză amplă referitoare la acest aspect, al unei taxe. Nu este nimic bătut în cuie, nici măcar străzile sau dacă va fi implementat acest proiect”.

Ideea taxei de centru lansată de Gabriela Firea

Ideea unei taxe de mediu pentru maşinile care pătrund în centrul Capitalei a fost lansată de Gabriela Firea încă din toamna anului trecut. Primarul general preciza la aceea vreme că taxa va fi introdusă după înnoirea parcului auto RATB.

„După ce toate aceste măsuri se vor implementa (Planul de Mobilitate Urbană – n.r.), printr-o consultare publică adecvată, credem că se va ajunge şi la instituirea unei taxe de centru pentru protejarea mediului înconjurător, a clădirilor de patrimoniu şi pentru decongestionare.

Cetăţenii ar dori să folosească transportul în comun, dar nu este unul de calitate, nu putem să dăm vina pe cetăţeni că nu s-a înnoit cum ar trebui parcul auto în ultimii 20 de ani. Facem tot ce este omeneşte să recuperăm aceste întârzieri”, declara Gabriela Firea, anul trecut, în cadrul unei conferinţe.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

8 Comentarii

  1. Foarte bine. Sa nu o mai sclade atat. Taxa trebuie sa fie introdusa urgent si sa fie cat mai mare. Centrul orasului trebuie sa fie al pietonilor (care din cand in cand sunt si ei soferi …)

  2. foarte bine fostii tarani, azi da’n Bucuresti, vor reinvata sa mearga pe jos sau cu transpotul local/taxi, va fi mai putina poluare si se aduna bani la buget din mofturile VIP-eselor de companie, doar prin ele unii isi demonstreaza potenta, bisnitarilor, manelistilor si alti imbogatiti peste noapte, lumea tradtionala/veche a adevaratilor intelectuali este modesta, doar parvenitii au ifose…

  3. Nu mai stiu ce sa faca sa interzica,sa pedepseasca,sa taxeze,sa impoziteze,sa amendeze!Vedem la urmatoarele alegeri cin te voteaza Firfirico…City manager ,ai>!:)))

    • In marile capitale exista o taxa, asa ca nu au inventat ei nimic, in alte tari erau interzise prin 2010, in anumite orase vehicuele care poluiaza euro III. In Romania exista orase cu strazi pitonale unde masinile nu au voi sa patrunda decat pt. aprovizionare intre anumite ore si nu de azi de ieri ci din epoca trecuta. Asa ca daca nu pot interzice circulatia auto, cel putin o permit celor care vor cu orice pret, contra cost. Ce te nemultumeste? Iti plac gazele de esapament? Asa cum taxele notariale si impozitul pe cladiri sunt diferite dupa zona centrala sau periferica, tot asa ar fi firesc sa fie si cu accesul masinilor particuare. Mi-ar place sa locuiesc intr-un oras unde prezenta masinilor sa fie redusa.

  4. Dimpotriva, sunt vesti foarte bune pentru bucuresteni. La fel ca in Londra si alte mari orase congestionate, taxarea este singura solutie pentru reducerea traficului. Nu e normal sa mergi de la Ploiesti la Giurgiu pe bulevardul Magheru.
    Alta urgenta este curatarea trotuarelor de masini „parcate”. Mult mai multi bucuresteni ar lua autobuzul daca ar avea cum sa ajunga la el.

  5. O zi masinile cu numar cu sot o zi masinile cu numar fara sot.Cu eficienta imediata si usor de aplicat.Oamenii mai pretentiosi ar invata sa foloseasca taximetrele ,mijloacele de transport in comun ar functiona mai repede si multi se vor reorienta catre acestea in comun mai ales ca parcul este in curs de modernizare.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.